Ammattikoulu vai lukio?

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Amis vai lukio?

Amis
134
40%
Lukio
205
60%
 
Ääniä yhteensä : 339

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Temeee. » 03.03.2010, 09:21

No jos amiksee turvallisuus alalle sitte vuonna 2011.
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ipe » 03.03.2010, 10:09

Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:
Ozo kirjoitti:
Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:Vaikka ootki aika keijo, niin autan silti. Älä hae Kallioon. Älä edes harkitse jollet ole satavarma teakkiin haluamisesta. Ne pakolliset ~13 ilmaisutaidon kurssia kostautuvat siinä vaiheessa kun pitäisi jotain kirjoittaa. Myös oppilassakki on äärimmäisen kusipäistä. Paska koulu joka sopii vain taidehinteille tyhjäpäille. En jaksa ymmärtää mistä lafkan maine on peräisin. En soisi moista paikkaa pahimmalle vihamiehellenikään.

t. exä kävi sitä


Komppaan Sinikarhua tässä täysin. Kalliossa nousee helposti hattuun ja porukkaa on helvetin tylsää. Kaikki koettavat olla jotenkin indie ja niin erikoista taiteilijaa, mutta tulos on se että he kaikki ovat täysin samanlaisia naurettavine kangaskasseineen ja ideoineen pelastaa maailma vegetarismilla. Tosin jos salkkareitten nuorten näyttelijöiden varjostus kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi.

Kuulemma täysiä kusipäitä nekin.
Hahahaha. Toden totta, minustakin tuli kalliossa kangaskassivegetaristihippi. Se nyt vaan on välttämätöntä.
Ipe
Torppari
Torppari
 
Viestit: 140
Liittynyt: 29.04.2008, 19:18

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 04.03.2010, 19:54

Ipe kirjoitti:
Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:
Ozo kirjoitti:
Komppaan Sinikarhua tässä täysin. Kalliossa nousee helposti hattuun ja porukkaa on helvetin tylsää. Kaikki koettavat olla jotenkin indie ja niin erikoista taiteilijaa, mutta tulos on se että he kaikki ovat täysin samanlaisia naurettavine kangaskasseineen ja ideoineen pelastaa maailma vegetarismilla. Tosin jos salkkareitten nuorten näyttelijöiden varjostus kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi.

Kuulemma täysiä kusipäitä nekin.
Hahahaha. Toden totta, minustakin tuli kalliossa kangaskassivegetaristihippi. Se nyt vaan on välttämätöntä.

Tykkäät varmaan vielä reggaestakin.
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ozo » 04.03.2010, 20:05

Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:Tykkäät varmaan vielä reggaestakin.

Ja käytetyin lausahduksesi on "LEAGALIZE IT!!!!".
Ozo
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 77
Liittynyt: 02.05.2008, 01:16
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: Paxor

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ipe » 04.03.2010, 20:57

Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:Tykkäät varmaan vielä reggaestakin.
Reggae ei ole erityisen suosittua kalliossa, lähinnä juuri mainitsemanne indie-homostelut sun muut.
Ipe
Torppari
Torppari
 
Viestit: 140
Liittynyt: 29.04.2008, 19:18

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Newbby » 05.03.2010, 15:14

Tohon lähilukioon varmaa menee paperit, kun se on vaan välivaihe ja kirjotukset on valtakunnassamme kaikkialla samat, ni sitte hirveesti eroo käykö sen paikallislukion vai meneekö johonkin "isoon ja hienoon".

Lukio sinänsä aika kuraa, kun puoletkaa asioista kiinnosta vittuukaan, mutta papereitahan sieltä metsästetään. Mulla on sen verran kunnianhimoa että en tulevaisuudessa meinaa ihan kotisuomeen jäädä amisduunii painaa vaan mielummi näkisin vähän maailmaa ja tekisin erilaista hommaa jossa oppii ja tapaa ihmisiä. Palkka kanssa aika oleellinen kriteeri vaikka en sitä ihan suoraan myönnäkkään. Ehkä amiksen kautta tienaa enemmä jos sillä kakspuoltonnisella palkalla painaa hommaaa 18-65v, mutta mielummin mä teen oikeesti jotain kiinnostavaa ja haastavaa, josta on kanssa mahdollisuus kivuta vähän korkeemmalle puuhun.
Monia kiinnostavia tai hyödyllisiä linjoja amiskas kyl olis esim. autoala, datanomi tai LVI. Noilta sais kyl sellasta käytännöntietoo mitä tarttee paljon elämäs, mutta ei ni ammatiks asti kiinnosta eikä vuosi lisää kolmoistutkinnon kanssa maistuis.

Sitte koulujen välillä tosiaan menee vähä sellanen jako, että ne laatikon terävimmät veitset tuskin valitsee sitä lukioo. Henk.kohtaisesti toisten periaatteet ja elämäntavat oksettaa mua enkä haluu miten ne kertoo niistä ja leijuu mitä "hienoo" ne on tehny ja olla sit nii niin niiiiin kovaaa poikaa ettäh. Afaik ni tonne mihi ite menos ni tulos pari kaverii ja muutenki aika rentoo sakkii ku tuntee varmaanki suurimman osan jo ennestään.
Ja vaikka se valinta olis väärä ni kolme vuotta elämässä tunnu missää loppujenlopuks.
Newbby
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
 
Viestit: 597
Liittynyt: 30.04.2008, 15:03
IRC-nick: Newbby

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 05.03.2010, 15:33

Newbby kirjoitti:Tohon lähilukioon varmaa menee paperit, kun se on vaan välivaihe ja kirjotukset on valtakunnassamme kaikkialla samat, ni sitte hirveesti eroo käykö sen paikallislukion vai meneekö johonkin "isoon ja hienoon".

Lukio sinänsä aika kuraa, kun puoletkaa asioista kiinnosta vittuukaan, mutta papereitahan sieltä metsästetään. Mulla on sen verran kunnianhimoa että en tulevaisuudessa meinaa ihan kotisuomeen jäädä amisduunii painaa vaan mielummi näkisin vähän maailmaa ja tekisin erilaista hommaa jossa oppii ja tapaa ihmisiä. Palkka kanssa aika oleellinen kriteeri vaikka en sitä ihan suoraan myönnäkkään. Ehkä amiksen kautta tienaa enemmä jos sillä kakspuoltonnisella palkalla painaa hommaaa 18-65v, mutta mielummin mä teen oikeesti jotain kiinnostavaa ja haastavaa, josta on kanssa mahdollisuus kivuta vähän korkeemmalle puuhun.
Monia kiinnostavia tai hyödyllisiä linjoja amiskas kyl olis esim. autoala, datanomi tai LVI. Noilta sais kyl sellasta käytännöntietoo mitä tarttee paljon elämäs, mutta ei ni ammatiks asti kiinnosta eikä vuosi lisää kolmoistutkinnon kanssa maistuis.

Sitte koulujen välillä tosiaan menee vähä sellanen jako, että ne laatikon terävimmät veitset tuskin valitsee sitä lukioo. Henk.kohtaisesti toisten periaatteet ja elämäntavat oksettaa mua enkä haluu miten ne kertoo niistä ja leijuu mitä "hienoo" ne on tehny ja olla sit nii niin niiiiin kovaaa poikaa ettäh. Afaik ni tonne mihi ite menos ni tulos pari kaverii ja muutenki aika rentoo sakkii ku tuntee varmaanki suurimman osan jo ennestään.
Ja vaikka se valinta olis väärä ni kolme vuotta elämässä tunnu missää loppujenlopuks.

Protip: Amis se vaan tienaa enemmän pätee vain alle kolmekymppisiin.
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Verinen » 05.03.2010, 15:51

Pistin yhteishaussa Loimaan lukioon (lähilukio) menemään normilinjalle.
Yhdessö vaiheessa meinasin Turun yhteiskoulun IB-linjalle, mutta enpähän sitten laittanu. Vaikka voihan sen vielä muuttaa.
Verinen
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 207
Liittynyt: 29.04.2008, 16:25
RS -hahmo: King Bloody4
IRC-nick: Verinen

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kuovila » 05.03.2010, 15:52

Entäs oppisopimukset? Itse olin amiksessa jonkin aikaa ekana vuonna ja lähin menee.
Kuovila
Kuningas
Kuningas
Avatar
 
Viestit: 1453
Liittynyt: 01.08.2008, 13:17
Paikkakunta: Salo
RS -hahmo: Kuovila
IRC-nick: Kuovila
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja UnknowKiller » 06.03.2010, 12:17

Itse olen amiksen puolella, koska itse amiksen kävin. Pääsin heti töihin (oikeastaan alotin nykysessä työpaikassa silloin ku viimesen vuoden työssäoppiminen alko, suoraan palkallisena) ja kohta tulee vuosi täyteen samassa paikassa duunia (kaks vuotta ollut yhtiön listoilla, vuoden intissä välissä ;)). Itellä siis vain hyviä kokemuksia amiksesta, joten joten...

Kannattaa miettiä mitä oikeasti haluaa. Aika harva ysiluokkalainen vielä tosin tietää, mitä haluaa ainakin alkuosan työelämässä tehdä ja koska sinne siirtyä. Amiksesta saat kuitenkin ainakin yhden ammatin ja näin olet kelvollinen saamaan työttömyystukea - lukiolaisena et samanlaisia tukia saa mikäli et töihin siis pääse. Lukio on yleissivistävä koulu mistä on lähes pakko jatkaa opintoja johonki suuntaan, jotkut jopa toisen asteen amikseen. Kannattaa punnita tosiaan tarkkaan, millasen valinnan tekee. Tod. näk. iso osa Runepolilaisistakin tulee elämänsä aikana tekemään vähintään kahta kolmea eri työtä, useat täältä hommaavat monta ammattia kouluista. En näe kyllä itseäni IT-alan hommissa koko elämäni ajan, mutta tällä hetkellä se tuntuu mukavalta ;).
UnknowKiller
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 218
Liittynyt: 15.08.2009, 19:50
Paikkakunta: Satakunta
RS -hahmo: UnknowKiller
IRC-nick: jjuha
Klaani: Future of Old Style

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja jjyrqi » 07.03.2010, 09:56

Åsp kirjoitti:
Ite oon käymäs kaksoistutkintoo että oon sit ylioppilas ja media-assistentti :) Imo paljo hauskempaa ku normi lukio

Mä en taas kestäis kaksoistutkintoa, pää pamahtais O.o.
jjyrqi
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 225
Liittynyt: 07.09.2008, 06:25
Paikkakunta: Somero
RS -hahmo: -
IRC-nick: jjyrqi

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Nocando » 07.03.2010, 10:28

Oon lukios mut en tiiä miten tätä kuvailis. Mul on 8,9 keskiarvo kolmen jakson jälkeen, enkä oo oikeestaa panostanu juur yhtää opiskeluun. Kirjatietoo on oikeestaa liikaakin ja kyll mä kaipaisin vähä enempi vaihtelua ku vaan kuivia luokkatunteja. Ei kai täs mitää, yliopistoon sitten kahen vuoden ja intin jälkee.

Tosiaan lukioon en menis ysiluokkalaisena, jolla tekee tiukkaa saada yli seiskaa kokeista. Siit tulee vaan päänvaivaa sitteku yrität pänttää pakolla sata sivua kirjatietoo päähäs kokeita varten. Muutenki lukio vaatii enempi pitkäjäntesyyttä, kun siihe kasiinki tarvitaan vitusti hereiloloo. Kyll sen näkee tos välkil ku lössi tuskailee että jotai typerää saksaa seukki tunti. Menny pasmat useella sekasin sen 75:n kurssin minimirajan ylittämiseen ja epämiellyttävien aineiden valitsemiseen. Ite jaksan lukee ja pitää motivaation yllä tulevaisuutta ajatellen, useelta se ei silti onnistu, joten lukio ei ihan jokaselle sovi, varsinkin jos juuri ja juuri rajaa hipoen pääsisi sisään.
Nocando
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 3155
Liittynyt: 29.04.2008, 19:25
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Nocando
IRC-nick: Nocando

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja ReTTeil » 07.03.2010, 11:23

Amikseen ens syksyllä raksalle ekana ja toisena LVI.
ReTTeil
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 645
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Xamp » 07.03.2010, 20:17

Oon vähä miettiny et ottas liiketalouden kaksoistutkinnon, kun tuo normilukio kuulostaa ja tuntuu aika pahalta, vähän mitä Åspilt kuuluu nii kaksoistutkinto paljon helpompi pelkkään lukioon verrattuna :D
Xamp
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1453
Liittynyt: 29.04.2008, 19:30
Paikkakunta: Kajaani
Klaani: Finland Skillers Society

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Da Hanski » 08.03.2010, 20:32

Ict alal täs.






Täyttä paskaa.




Älkää menkö.






:smoker:: :smoker:: :smoker:: :whip::
Da Hanski
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 833
Liittynyt: 29.04.2008, 19:06
Paikkakunta: Muuttanut:
RS -hahmo: 27.9.2005
IRC-nick: Da_Hanski

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 11.03.2010, 16:50

Kuules Da Hanski, lueppa ne säännöt uuestaan, kun ei sitä 4 hymiöö sais olla peräkkäin :toru:: :lol::

Joo...



Täs vähän aikaa aatellu, aikaa on tietty vähä aikaa mutta amikseen ja siellä: Metalliala,
Sähkö, tai autoala.
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ryuk » 11.03.2010, 19:36

Amis 26% [ 21 ] x
Lukio 74% [ 59 ]

Ääniä yhteensä : 80


O__o omfg! mut...Amis ftw. Kuka tarvii niitten samojen asioitten kertausta kun peruskoulussa? Tietysti Yliopistoon väki pyrkii mut mä ainenki haluan päästä vähemmällä :lol:
Ryuk
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 909
Liittynyt: 26.01.2010, 18:52
Paikkakunta: Lande

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Mrs Short » 11.03.2010, 19:56

Ryuk kirjoitti:Amis 26% [ 21 ] x
Lukio 74% [ 59 ]

Ääniä yhteensä : 80


O__o omfg! mut...Amis ftw. Kuka tarvii niitten samojen asioitten kertausta kun peruskoulussa? Tietysti Yliopistoon väki pyrkii mut mä ainenki haluan päästä vähemmällä :lol:

Kovasti on sulla asiat sekaisin, jos luulet lukion olevan peruskoulun kertausta :neutral::
Mrs Short
Kynttiläntekijä
Kynttiläntekijä
Avatar
 
Viestit: 1427
Liittynyt: 30.04.2008, 14:49
RS -hahmo: Antti190
IRC-nick: MadStr
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Karvavarvas » 11.03.2010, 20:29

Valkkasin molemmat, saan rahaa siis niin perkeleesti ja burnoutin kirjotuksien kohtaalla sillon kun pitäis olla lukuloma mut painan 8h töissä ammattikoulun takia.
Karvavarvas
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1094
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
Paikkakunta: Espoo
RS -hahmo: Lord Urpo
IRC-nick: Karvavarvas
Klaani: Runepoli

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja King Jontzku » 11.03.2010, 21:17

Lukioon hain tänään. Sen tosin olen tiennyt jo 1.luokalta asti. Keskiarvoraja 7,2 ja minulla jotain 8,6. Nyt jännittää pääsenkö... :thinking::

Odotan todella paljon lukioaikaa. Eipähän tarvitse katsella enää amisjuntteja. :mrgreen:
King Jontzku
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 268
Liittynyt: 01.08.2008, 15:26
RS -hahmo: Veromies1

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Jezee » 11.03.2010, 21:24

Eilen oli yhteishaku opon tunnilla. Lähimpään lukioon menossa, joka tässä tapauksessa on Alavuden lukio. Keskiarvoraja 6,5 ja oma täl hetkel 7,6, eli helpolla pääsen sinne. Matkakin melkein yhtä pitkä kuin kotoa yläasteelle, ainoa ero on että lukio on tien toisella puolen :smile::
Jezee
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 481
Liittynyt: 02.05.2008, 13:27
Paikkakunta: Alavus

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ryuk » 12.03.2010, 14:32

King Jontzku kirjoitti:Lukioon hain tänään. Sen tosin olen tiennyt jo 1.luokalta asti. Keskiarvoraja 7,2 ja minulla jotain 8,6. Nyt jännittää pääsenkö... :thinking::

Odotan todella paljon lukioaikaa. Eipähän tarvitse katsella enää amisjuntteja. :mrgreen:


Mittäääää...? *hic* alatsäää urppiin lukion hikarrri *hic*

8D
Ryuk
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 909
Liittynyt: 26.01.2010, 18:52
Paikkakunta: Lande

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Fernando » 12.03.2010, 20:30

King Jontzku kirjoitti:Lukioon hain tänään. Sen tosin olen tiennyt jo 1.luokalta asti. Keskiarvoraja 7,2 ja minulla jotain 8,6. Nyt jännittää pääsenkö... :thinking::

Odotan todella paljon lukioaikaa. Eipähän tarvitse katsella enää amisjuntteja. :mrgreen:


Tosin sit sun pitää kattoo lukiohinttareita :mrgreen:
Fernando
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 343
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Kossu-Jossu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Volkkis » 13.03.2010, 01:21

Ensviikolla lähtee paperit pellon ammattikouluu jos pääsis turvallisuusalalle... :thinking::
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Riwer » 13.03.2010, 17:59

Todellakin lukio, pelkkien ihmistenkin takia lukio melkein suora valinta. Okei, tosin jos omalla hiljasemmalla paikkakunnalla amis on ainoa realistinen paikka, sinne sitten. Mutta jos on mahdollisuus ja valmiudet lukioon - ei pitäisi olla vaikea päätös.
"Lukio on helvettiä" - on huonosti menestyvien pikkulissujen tuotos, jos on selkärankaa ja oikeasti taitoa oppia suuresta sivumäärästä olennainen -> lukio on helppoa kuin mikä.
Runetustakaan se ei rajoita pahasti jos jotkut sitä luulevat, 5h/d edelleen ehdin kevyesti, koeviikko on poikkeus.
Lukio sivistää.
:rolleyes::
Riwer
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 889
Liittynyt: 29.04.2008, 19:19
RS -hahmo: Riwer

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 205 vierailijaa