Lahis kirjoitti:Bersu tosiaan lyö aivan helvetin hitaasti. Missaaminen on melko fataalia sillä.
Katoin tuossa trialin vikana päivänä ku bersu tappeli yhtä normimosia vastaan. Kesti ihan törkeen kauan kun se mobi väisti kaikki sen bersun hitaat iskut.
Heh.
Jos joku haluu "nopeen" analyysin DPS-classeista PvE:ssä, niin tässä olisi:
Warrior - Burstaa hyvin ja jos saa pidettyä stackit bossissa ja debuffattua oikein - auttaa muuta tiimiä todella paljon, siinä missä itse tekee kanssa ihan kohtuu hyvää damagea. Riippuu aika pitkälti pelaajasta miten hyvin homma hoituu; kristallit, glyphit, rotaatio, etc. Monipuolinen myös.
Slayer - Pelin paras DPS oikeilla glypheillä (3x crit rate heart thrustiin, 2x crit rate overpoweria seuraavaan hyökkäykseen), ilman advanced glyphejä taaseen suunnilleen samalla tasolla tai ihan snadisti huonompi Sorcererin kanssa depsissä, mikäli pelaaja osaa pelata classiaan. Sanoisin että Slayer on alottelijaystävällisin siinä mielessä että iskut on pääasiassa sellasia jotka lyö isolle alalle, ja koska Slayerin pelityyli on aika helppo ymmärtää.
Toisaalta, Slayer on DPS-classeista myös kaikista vaikein DPS-classi endgamessa pelata hyvin, sillä Slayerilla on vain 1 dodge skilli jossa on noin 1.5k sek immunity frame yms., siinä missä bersut voi blokkaa, Warriorilla on kaiken maailman dodgeja ja death from aboveja etc. Tää on vähän niin kuin englannin kieli: helppo osata "kohtuullisesti" ja niin että sua ymmärretään (Slayerillä keskitason peluu riittää melko pitkälle), mutta helvetin vaikea masteroida, kuten englannin kieli nyansseineen päivineen.
Berserker - Huonot/keskinkertaiset bersut on waste of time, hyvät tai todella hyvät on tarpeeksi hyviä. Warriorit tekee enemmän lämää, sorsat tekee enemmän lämää; oikeestaan kaikki DPS-classit tekee enemmän lämää kun bersut (DPS:nä, ei niinkään yksittäisinä hitteinä), paitsi archerit. Bersut on hyviä silloin kuin niillä on oikee glyph/weapon/crystal setup ja sillon kun on Mysticci buffailemassa crittejä, ja vielä sellaisessa tilanteessa jossa pääsee chargeemaan iskuja bossiin helposti.
Hitaat bossit toimii bersulla ihan ok (Kumas, Nagas yms.), mutta muuten endgame bossit on sellasia että bersut ei ehi chargeemaan loppuun hittejään, tai jos ehtii niin se ei tule selkään (jolloin damage ei ole optimi), puhumattakaan siitä, että useesti healerit on bersujen lastenvahteja, koska bersut ottaa lämää kun bossi tekee jonkun AOE:n just sinä hetkenä kun bersu on chargeemassa yms.
Archer - Hyvä soolopotentiaali, hyviä alkupelissä, hyviä bosseissa jossa selviäminen on tärkeämpää kuin nopeus. Oikeestaan nuff said. Mutta joo, endgamessa kukaan ei halua Archereita tiimiin, koska rehellisesti sanottuna archerin depsi on perseestä. Mukava classi pelata skilleineen päivineen ja soolopotentiaalin takia, mutta glyphit ei toimi niin kuin pitäis, joitain glyphejä on tietoisesti nerffattu (esim. glyphi joka tuplaa crittidamagen kaikkia mobeja vastaan K-terassa muutettiin NA/Euro-teraan sellaiseksi ettei se tehoa bosseihin/BAMeihin). Valitettavaa, mutta tällä erää no can do. Kuulemma En Masse aikoo katella jos pitäis jotenkin balansoida archeri, mut se jää nähtäväks.
Sorcerer - Haurain classi, levii melkein aina PvE:ssä jos tiimissä joku nyt ylipäätään levii. Johtuu lähinnä siitä että defense on matala, sorsalla on pieni HP, ja siitä että sorsat on usein "tottunut" siihen että ne voi vaan istuu 15m päässä bossista parhaan DPS-rotaationsa kanssa, jolloin nämä jäbät ei kovin usein bossin mekaniikkoihin tutustu niin syvällisesti kuin koko aika vaaravyöhykkeellä olevat meleedepsit. Siinä mielessä sorsa on Teran ainoa "mekaaninen" classi PvE:ssä (toki eri PvP:ssä), koska muilla classeilla ei sinänsä ole pysyvää rotaatiota, vaan homma on enemmän intuitiivistä, siinä missä sorsalla on aina se tehokkain rotaatio käytössä.
Mikäli teamin lanceri on hyvä ja varsinkin mikäli mysticci on feedaamassa manaa ja buffaamassa crittejä, on sorsan depsi PvE:ssä silti pelin parasta, ellei advanced glyphit omaavaa Slayeria lasketa. Sorsalle on siinä mielessä aina tilaa tiimiin, mutta alkaa kyllä henkilökohtaisesti rasittamaan nää tietyt sorsat ketkä levii joka helvetin kerta instana, jos Lancer menettää bossin edes kerran ja Sorsa joutuu, *le gasp*, liikkumaan!