World of Tanks

Keskustelua ja höpinää kaikenlaisista peleistä, paitsi RuneScapesta. Eli Tammesta Mech warrioreihin ja kaikesta siltä väliltä.

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 01.08.2011, 21:42

Pelannut olen, ja tarkoitus olisi saada kv herpderp tykillä. Eka aloitin pelaamaan saksalaisten puolelta, mutta myin kaikki muut paitsi yhden tankin, jokin pzII tais olla. Rahaa en itse mitenkään saa ja on kamalaa grindailla t-46 ja t-26 rahaa. Any tips eh? T-26 saanut 5 tappoa pelissä, joka lopulta hävittiin niin että itse otin ainoat tapot Himmelsdorfissa. Rahaa ei ole kuin 2k kun ostin tuon t-46. Ilman premiumia ois mukava pelata, mutta helvetin kauan noilla pitäis grindailla... :roll:
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 01.08.2011, 22:14

Spg:t saavat aika hyvin rahaa. Suosittelen myymään T-26 ja ostamaan T57 tai Sturmpanzer I. Itse suosittelen ylipäätään aloittamaan pelin neukkujen (USSR) heavy tank -linjaa pitkin, (ja tämän ohella vaikka pelaten kaikkia II-tierin spg tykkejä) koska sillä saa alkuun hyvin rahaa, jonka jälkeen voikin sitten tehdä mitä lystää. Kokeile hankkia T-28 ja sitten KV, ja 107mm tykki. Sen jälkeen sitä rahaa tulee. 152mm pyssyyn en oo ees koskenu, sillä latausajalla ja läpäisykyvyllä pelattavuus on huono.

Suosittelen pyssyä ostettaessa kiinnittämään lähinnä huomiota tulinopeuteen (rate of fire, rof), tarkkuuteen m/100m (accuracy) ja panssarinläpäisykykyyn (penetration). Paljon damagea tekevät pyssyt (HE-pyssyt, soveltuvat high explosive -kutien ampumiseen) eivät tee sitä damagea paljon paskaakaan, koska eivät läpäise tankkien panssareita, ja mokomat ovat epätarkkoja ja hitaita ladata. Tästä johtuen itse en oikeastaan kiinnitä pyssyyn damageen paljoakaan huomiota.

Shelleistä jos ja kun puhutaan, niin Kruikin päätelmät kannattaa lukea. Itse käytän varmaan 90% ellen enemmänkin AP-shellejä. Suosittelen asettamaan Reticlen asetuksista armor-penetrating indicatorin tähtäimeen. Tällöin näkee mahdollisuuden läpäistä vihun tankki, kun osoittaa siihen tähtäimellä. Hyvä varsinkin jos tankkien panssarien paksuudet tai oman tykin läpäisykyky eivät muistu taistelun tuoksinassa millään. Myöskin kohta mihin ampuun vaikuttaa läpäisyyn.

Itellä ei ollu tippaakaan väkinäistä pelailla tossa alussa. Omia statseja kun katon niin T-26:lla on pelannu 10 matsia, T-46:lla 50 ja T-28:lla 89. T-46:lla on loistava pelailla 76mm tykillä, omalla tierillänsä melkoisen voimakas. T-28:lla oli vielä hauskempi pelata kun sai 85mm tykin kiinni.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 02.08.2011, 00:41

Itse suosittelen KV:lla ottamaan sen 152mm tykin, jos ei 122mm tykillä jaksa odottaa expoja siihen 107mm tykkiin. Kuitenkin tuo 152mm tykki tekee hyvää damagea isompiakin vastaan ja tuhoaa/melkein tuhoaa monia pienempiä tankkeja yhdestä laakista. Kuitenkin se tunne, kun ampuu vahingossa ohi ja joutuu taas odottamaan pyöreät 30sek latausta... Tuon takia KV:ssa on se 107mm paras. Saa melkeimpä saman määrän damagea aikaan moniin tankkeihin, kuin 152mm tykillä lataus nopeuden ja tarkkuutensa ansiosta.

Ammuksista voisin itse vielä lisätä, että aina ap putkessa ensimmäisenä. He putkeen vain, jos 1) tykki on mörssäri (esimerkkinä KV:n 152mm) 2) vastaan tulee tankki johon tiedät, ettet voi tehdä mitään ap:lla ja silloin kannattaa tähdätä he:lla teloihin tai tykkiin. Aina kannattaa välttää tällaisia tilanteita. Ja 3) jos menet puollustamaan basea cappimiselta niin HE putkeen. Pieninkin damage lopettaa cappims yrityksen ja nollaa laskurin kyseisen tankin kohdalta. HE panoksilla voi saada jopa 2 tieriä isompiinkin sen pienen tarvittavan damagen melkein mistä suunnasta tahansa.

Rahaa alkaa kyllä sitten tulla, kun pääset sinne tier 4 kohdille. Siinä vaiheessa sitä damagea alkaa jo tulla semmoisia määriä, että voi jo rahan tuloksi kutsua. Esimerkiksi juuri tuolla T-28 85mm tykillä saa ladottua jo paljon damagea mikä näkyy suoraan rahan tulossa. Niin ja tietysti juuri nuo artyt tekevät mukavasti damagea tieristä riippumatta, joten niillä saa tahkottua myös mukavia summia.

Video, jonka tein kaverille muuten vain. Ajattelin nyt laittaa kuitenkin tähänkin, joten jos katsotte niin älkää välittäkö lopusta. :rolleyes:: Vaikka tuo matsi nyt menikin vähän paremmin, niin ei minultakaan läheskään aina noin hyviä matseja tule.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 02.08.2011, 18:12

Hyvitys kirjoitti:Itse suosittelen KV:lla ottamaan sen 152mm tykin, jos ei 122mm tykillä jaksa odottaa expoja siihen 107mm tykkiin.
Ite pelasin sillä paremmalla 76mm tykillä, enkä suinkaan 122:lla. Tutkimusjärjestys telat/ed. mainitsemani tykki (en muista kummin päin) --> turret --> 107mm --> moottorit ja loput ovatkin merkityksettömiä. Jos sen 152mm:n tutkii niin 107 on kuitenkin jälleen kauempana...

Edit: Onko sulla paljonkin modeja tossa clientissä? Itellä omien ja vihujenkin hp:t ovat prosentteina, eivät tuommoisia hp-mittareina. Näytti aika siistiltä, muakin mahdollisesti kiinnostais.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 02.08.2011, 19:46

Juu on mulla tuossa jotain skini modeja, tähtäimen vaihdoin "hienompaan" ja tuo hp systeemi. Modin, että vihollisen hp:t näkyvät prosenttien sijaan hp-palkkina latasin täältä ja muihin modeihin olen käyttänyt tätä sivua. Kyllä se on vähän mukavampi itsestä ainakin katsoa vähän erinäköisiä tankkeja välillä. Luovathan esimerkiksi nuo "battleworn" skinit oman tunnelman vaikka eivät muille näykkään.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 03.08.2011, 11:03

T57 olen pelannut, rahan toivossa. Rahaa tulee 3.5k/ matsi jos tuhoan 3 vihollista. Hyvä vai huono?
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 03.08.2011, 19:56

Juu tiedän kyllä tuon skini-systeemin, toisekseen en oo ajatellu skinejä tai tähtäimiä vaihdella. Toi vidin loppu oli muuten just hyvä, eihän tossa mitään. :biggrin::
Zewwy` kirjoitti:T57 olen pelannut, rahan toivossa. Rahaa tulee 3.5k/ matsi jos tuhoan 3 vihollista. Hyvä vai huono?
Hyvin suuri tekijä expan ja rahan suhteen on se, että voittiko tiimi matsin vai ei (voitosta luonnolisesti tulee paljon enemmän). Jos mahdollisen korjauksen ja ammusten jälkeen puhdasta voittoa jäi enemmän kuin normitankilla pelatessasi, niin eikös homma toimi silloin? =)

Itse en oikein osaa arvioida tuota itse rahamäärää, kun siitä on sen verran aikaa kun viimeksi pelasin II-tierin artyllä.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja mist » 04.08.2011, 06:20

Ite vein grillä hetki sit reilu 11k massia, vaikka hävittiin ja tappamatta ketään, pari osumaa kv-5:seen ja vk3601(?) ilmeisesti aiheutetusta damagesta noihin jeesus tankkeihin tuli noin reippaasti. Sitten tuli mieleen että eikös todellisuudessa tiger pystyny tuhoamaan esim sherman m-nelosesta aina isu-152:sen yhellä osumalla, kun meinaa olla nuo tykit vähä alitehosia, ja tuosta tigerista sen verra että miks siinä on "vakiona" 75 millinen?? Tuohan oli kuuluisa juuri 88 millisestä tykistään.
E: jooo vois siirtyä tauolle, tajusin lopult että ei saa oikeen iloa irti jos ei käy niin hyvä tuuri että sattuu tiimin viiden parhaan tankin joukkoon, ja yleensä tiimi kusee aina niin ei siinä oo paljoa vaikutusvaltaa jollain stugilla kun vastassa on kv vitoset ja is 4 jne.
Viimeksi muokannut mist päivämäärä 04.08.2011, 09:27, muokattu yhteensä 1 kerran
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 04.08.2011, 09:19

Juba kirjoitti:Juu tiedän kyllä tuon skini-systeemin, toisekseen en oo ajatellu skinejä tai tähtäimiä vaihdella. Toi vidin loppu oli muuten just hyvä, eihän tossa mitään. :biggrin::
Zewwy` kirjoitti:T57 olen pelannut, rahan toivossa. Rahaa tulee 3.5k/ matsi jos tuhoan 3 vihollista. Hyvä vai huono?
Hyvin suuri tekijä expan ja rahan suhteen on se, että voittiko tiimi matsin vai ei (voitosta luonnolisesti tulee paljon enemmän). Jos mahdollisen korjauksen ja ammusten jälkeen puhdasta voittoa jäi enemmän kuin normitankilla pelatessasi, niin eikös homma toimi silloin? =)

Itse en oikein osaa arvioida tuota itse rahamäärää, kun siitä on sen verran aikaa kun viimeksi pelasin II-tierin artyllä.

Juuh no pari kertaa olen 5k saanut rahaa. Ihan hyvin. Nyt on vain ongelma ettei normi tankilla jaksaisi pelata joten en saa sille xp :D Ja tuo spg ei ole elite, jää kiinni siitä 5.8 tuhannen xp:n radiosta :S
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 04.08.2011, 12:40

Mist oikeassa elämässä nämä tuhos/teki toimintakyvyttömäksi jopa stugilla, missä tykkinä 75L48, jopa yhdellä tai muutamalla osumalla IS-2, ISU-152, T-34, T-34-85 ja KV-1 tankkeja. Puhun siis suomalaisista stugeista jatkosodan aikana. Eli ei tuo ihan realistinen peli ole.
Match Makingista voisi sanoa sen, että kyllä se alkaa tympimään itseäkin, kun jollain tier 5 tankilla joutuu 3 tieriä isompia vastaan. Ei siinä esimerkiksi stugilla voi tehdä paljon mitään. Vaikka tietäisi tankkien heikkoja kohtia, kuten KV-5 keulassa oleva pienempi tykkitorni, ferdinandin ajovalot tai IS-3 alaviistoon olevat panssarit keulassa, on se damage niin pientä verrattuna siihen, että kaikki muut voivat melkein yhdellä laukauksella tuhota oman tankin. Saas nähdä mitä nämä kehittäjät saavat aikaan, kun ovat kuulemma luvanneet parantaa tuota matchmaking systeemiä.
Zewwy` voisin jopa sanoa, että tuo on ihan ok määrä tier 2 tankille. Itse mitä tuossa katsoin eilen, niin luchsilla, joka on tier 3 tankki, sain matseista 4k - 8k rahaa riippuen onnistumisesta. KV:lla taas meni sinne 15k paikkeille, joten mitä kannattaa vain edetä niissä tech treeissä, kyllä sitä rahaa alkaa jossain välissä tulemaan ihan kunnolla.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 05.08.2011, 19:13

Hyvitys kirjoitti:Zewwy` voisin jopa sanoa, että tuo on ihan ok määrä tier 2 tankille. Itse mitä tuossa katsoin eilen, niin luchsilla, joka on tier 3 tankki, sain matseista 4k - 8k rahaa riippuen onnistumisesta. KV:lla taas meni sinne 15k paikkeille, joten mitä kannattaa vain edetä niissä tech treeissä, kyllä sitä rahaa alkaa jossain välissä tulemaan ihan kunnolla.


Okei. Ajattelin kokeilla Luchia (Videon perusteella mikä näkyi aikaisemmin :) ) Myös M37 olisi aika neat muttah kattoo nyt :)
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Zewwy` » 10.08.2011, 18:12

Nostetaan taas, ei anneta topicin tippua.. Patch 0.6.6 tuli, mukanaan uusi kartta ja Saksalainen Heavy-linja. Mietteitä tankeista yms? Itse kohta asentanut tuon patchin ja pääsee kokeilemaan josko tulis Standard matchista sitä uutta karttaa :) Ostin myös M37, jotta saan nopeasti rahat tuohon t28. T46 ollut mukava tankki :smile::
Zewwy`
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 688
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20
RS -hahmo: lopetin 2007

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 11.08.2011, 11:40

Jaa'a patchi tosiaan tuli ja samalla servut alhaalla koko eilisen illan.
Itse en ole vielä tavannut noita uusia tankkeja enkä pelannut uutta karttaa, mutta jos lähtisin specien avulla arvioimaan noita vähän.
Ensin tiikeri vs tiikeri (p). Tiikeri (p):llä on näköjään korjattu ainakin edestä päin tuo normi tiikerin ongelma eli suora ohut panssari. 200mm rungossa edessä vetelee vertoja jopa ferdin kanssa ja itseasiassa juuri noiden porshe tiikerien rungoistahan se ferdinandi alunperin kehiteltiin ja rakennettiin. Tykit sun muut näillä näyttää olevan aika samat. Kuitenkin tiikeri (p) omaa suuremman maksimi nopeuden. Saa sitten nähdä, kun kyseinen tiikeri on kuitenkin painavampi ja omaa huonompi tehoisen moottorin kuin alkuperäinen, että kuinka hidas tuo loppujen lopuksi sitten on. Yks pieni asia pisti myös silmään. Tankin kuvan mukaan näyttäisi, että tykkitorni on suhteellisen edessä tiikeri (p):ssä, joten siitä voi olla hyötyä näissä peek-a-boo tilanteissa.

VIB tiikeri vs VK4502 aufs. A. Aufs. A on nopeampi ja kevyempi, mutta omaa vähemmän panssaria. Aufs. A:n tykki on nopeampi, mutta VIB tiikerin vähän tarkempi ja tykkitorni sijaitsee aufs. A:ssa myös suhteellisen edessä tai sitten siinä on suurempi kulma etupanssarissa kuin VIB tiikerissä. Näyttäisi, että aufs. A on enemmän medium tyyppinen heavy, kuin VIB tiikeri.
Sama myös Aufs. B:ssä ja E-75:ssä, mutta tiettävästi, aufs. B:ssä on se tykkitorni siellä takana, joka sinäänsä on hyväasia, jos sitä osaa käyttää hyödyksi. E-75:ssä on parempi moottori, joten se on ketterämpi aika varmasti. Tässä vaiheessa E-75 on enemmän medium mallinen heavy huonomman panssarinsa ja paremman moottorinsa ansiosta. Maussissa ja E-100 aikalailla sama homma, koska kuulemma testiserverissä pelanneiden mukaan E-100:ssa on edessä T-54 mentävä aukko panssaroinnissa ja on nopeampi liikkumaan kuin maussi. Saa sitten myös nähdä minkälainen tuo E-100 toinen tykki on.
E-50 on aika samanlainen kuin pantteri II oli aikoinaan. Kuulemma sniper medium, kuten tykkien tarkkuuksistakin voi päätellä. Moottoristakin löytyy se 1200hp, kuten E-75:llä, koska jakavat saman osan.

Muuta en nyt näin yhtäkkiä pysty sanomaan ennen kuin tulee kentällä vastaan, mutta ihan mielenkiintoisilta vaikuttivat. Saa nyt sitten nähdä jatkanko tuota Pzkpfw 35 (t) - Maussi linjaa, kun juuri olen hakemassa pzkpfw 38 (t):llä parempia moottoreita grilleen.

E: Itekkin sain tuon uuden kartan tuossa ja ihan mukavalta se vaikutti, kun pz38 t:llä kävin kaupungissa kiertelemässä. Harmi vain, että olin ihan pienimpien joukossa kyseisessä pelissä niin en kovin pitkälle selvinnyt. Olisi ihan mukava joskus lähtä jonkun kanssa tuota 2 henkilön platoa kokeilemaan, jos vain saman tierisiä tankkeja löytyy. Nimimerkki on edelleen Hyvitys ja nykäisee vain hihasta pelin puolella, jos kiinnostaa ja sattuu samaan aikaan pelaamaan.
Viimeksi muokannut Hyvitys päivämäärä 11.08.2011, 17:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 11.08.2011, 13:15

Juba kirjoitti:Juuri ennen sitä updatea kun saksalaisten medium tank -linja erotettiin heavy tank -linjasta (jolloin Pz 38 na tuli), olin expannut Pz III:n eliteksi ja tutkinut myös Pz III/IV:n. Tästä syystä sain heti kunnollisen 75mm tykin kiinni tankkiin, eikä tarvinnut pelata sillä 5cm:n tykillä.
Jahas, taas on vedetty tech tree uusiksi. Sinänsä onni että en ole vielä ehtinyt Pz IV:llä vielä tutkimaan mitään seuraavaa tankkia, joten tässä voi vielä tarkastella suunnitelmia uusiksi. Pääpaino tosin on neukkujen ht-linjassa. Pz 38 nA:lla ei ole tullut pelattua, ainoastaan tutkittua 38 (t):llä. Pz III/IV on myöskin tutkittu kuten quotessa on, mutta en ole sillä pelannut, aikomus kun ei ole ollut medium tank -linjaa mennä. Free platoonalla tuli muutama peli pelattua veljen kanssa kunnes illasta servut menivät taas alas. Uutta mappia ei ole vielä tullut vastaan, katsotaan jos se tämän postin jälkeen tulisi...

E: Ihan jännältä vaikutti, kävin läntisen avoalueen katsastamassa T-40:llä, seuraavaksi toivon mukaan KV tai T1 heavy ja kaupunkiin.

Nyt täytyy sanoa että vituttaa, 9 tappoa KV:lla ja 1vs5-tilanteesta 1vs4-tilanteeseen, Westfield, I-base spawnina. Viimeinen Wespe lasauttaa kolme osumaa peräkkäin ja kaikki läpi. VOI JUMALAUTA :D
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja mist » 12.08.2011, 04:36

Uuden tankit oli ihan jees päivitys + fixaukset ettei voi jäädä jumiin johkin nurkkiin..Tuli motivaatiota mennä oikeen pelaamaan, noh, kun näin sitten tiimini ja tottakai mun nimi komeili siellä listan viimesenä -->ESC-->exit battle :( MIKSEI NE VOI KORJATA TUOTA _v_i_t_u_n_ matchmakeria??!? Pelin foorumeillakin kaikki valittaa tuosta mutta ei.
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 12.08.2011, 13:15

Listaus battlessa menee aluksi tierin mukaan aakkosjärjestyksessä ja sitten samat tankit nickin aakkosten perusteella. Ite katon lähinnä tota tieriä, ja useimmiten saa sen pari tappoa vaikka onkin ihan listan vikana. Onhan tossa sitten sekin että välistä pääsee itse kärjessä moukaroimaan.

Mutta joo, parannella sitä pitäis kuten aikasemminkin on todettu.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Greew93 » 13.08.2011, 11:47

Onko tää vieläkin beta?
Greew93
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 272
Liittynyt: 03.05.2008, 13:09

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja mist » 13.08.2011, 16:27

Ei.
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 12.09.2011, 01:04

Nostetaan vähän tätäkin.

Eli ostin tuossa vähän aikaa sitten neukkujen tier 6 SGP:n, S-51, ja kuten linkin kuvasta näkee aika alkuvaiheilla vielä. Ei ole parempaa tykkiä ostettuna, mutta moottori ja radio on parhaimmat, koska sain siirrettyä ne muista tankeista. Itse tankista voisin sanoa sen verran, että dps on ihan kiitettävä ottaen huomioon tuon tykin, jos tuolla nyt osuu eli kyllä sillä menee aika monesti ohi kohteesta. Voi tietysti johtua crewistä, joka on tällä hetkellä noin 84% ja siitä, että ei ole kovinkaan paljon kokemusta SPG:stä verrattuna esimerkiksi TD:hin. Myös matchmaking välillä taas paiskii miten sattuu. Tier 9+ tankkeja vastaan tuolla tykillä huonommalla tykillä ei tee paljon mitään. Damagea tulee suunnilleen se 300 osumasta, joka ei näy melkein missään noiden tierien tankkien hp:ssa. Kyllä tuolla on kuitenkin tullut räjäytettyä IS-7 telat hajalle muutaman kerran tehden samalla 200 damagea itse tankkiin eli crediittejä tulee suunnilleen +-0 vähintään tai ainakin muutaman tonnin voitolle per peli. Muuten tankki on mainio SPG:ksi. Suhteellisen nopea liikkumaan ja traverse speed myös siedettävä, joka korvaa osittain sitä, että tykin kääntö kulma on pieni verrattuna esimerkiksi GW pantteriin. Saa sitten nähdä, miten tuo muuttuu, kun saa miehistön 100% ja paremman tykin kiinni, kun tuon tykin damage on sitten kaksin kertainen verrattuna huonompaan stock tykkiin, mutta ampumis nopeus puolitettuna (noin 1,5 laukasta per minuutti). Vieläkin tarkempaa tähtäämistä siis luvassa, mutta kuulemma on sen arvoista.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 20.09.2011, 16:46

Mitäs porukka on tykänny tuosta uusimmasta updatesta? Fishing bay -mapista oon ainakin ite pitäny. Uudet V-tierin light tankit on
aivan hurjia rushereita ja välistä omat artyt on ollu aivan kusessa puolen minuutin jälkeen startista.

KV:n miehistöllä 93% repairi toisena skillinä, T1 Heavyn miehistöllä camo toisena skillina ~25%, otan joku 50% ennen kuin ostan M6. Wolverinen miehistön oon kanssa saanu 100% ja camo ensimmäisenä skillinä ~30% luokkaa. Wolverinella tuli vedettyä tossa yks päivä 10 fragia. Aiemmin ennätys oli 9 fragia, saatu kahdesti KV:lla.

Pz IV:llä tuli kans yks mielenkiintoinen matsi, harmi vain että Wittmannia (nykyään Boelter's medal) ei tullu, koska M37 arty oli vain III-tieriä (olis pitäny olla vähintään IV). Sniper ja Top gun saavutuksina.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 30.09.2011, 21:42

Tässä nyt pari viikkoa pelanneena voin sanoa, että kyllä tuo update on ollut ihan mielenkiintoinen. Itse en ole noita mitään uutta tankkia kokeillut ja jostain syystä hervemmin myös nähnyt peleissä paitsi nyt tuota type 59:ä tulee aika useastikkin vastaan. Saa nähdä lähdenkö missä vaiheessa luchsista etenemään leopardiin ja siitä korkeammalle, kun atm on luchsissa crew skillinä repair noin 70% paikkeilla. Lähemmäs 100% jos sais niin sitten.

S-51:llä on myös tullut pelattua tuossa ja tällä hetkellä crew siinä 97% kohdalla ja kaikki muut paitsi objecti tutkittuna. Tuo 203mm tykki tosiaan muutti tankkia todella paljon. Esimerkkinä voisin sanoa, että en kerrankaan edes osunut kunnolla IS-4:ään, mutta silti tuli damagea yli 600 ja telat hajalle. Uuden tykin ja paremman miehistön kanssa tuolla alkaa tuntua jo jopa tier 10 tankkeja vastaan, että minustakin on jotain hyötyä. On muuten tullut katsottua pariin "god modesta" artyllä kun esimerkiksi T-50-2 rushii vihollisten kimppuun ja on muuten nopea tankki. Kuulemma pelin parhain scoutti tällä hetkellä.

Joka tapauksessa pelaaminen on jäänyt tuossa vähän vähemmälle, kun sain tuon S-51 artyn käsiini. Voi johtua varmaan siitäkin, että tallissa ei ole oikein tilaa milleekkään uudelle tankille ja nuo mediumit nyt vähän kiinnostais taas vaihteeksi. No jospa sitä alkaisi taas aktiivisemmin pelaamaan, kun tuolee tuo neukkujen tech tree muutos ja vapautuu uusia tallipaikkoja.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja mist » 05.10.2011, 14:45

Tuli ostettua tuo halvin satsi kultaa D: tosin "wallet warrior" titteliä en itselleni hankkinut, vaan ostin aluksi pari uutta paikkaa talliin, ja sitä myötä neukkujen spg:n ja light tankin, tuolla su-18 spg:llä pelaaminen oli aika kauhua, su-26 oli vähän eri luokkaa, nopea lataamaan ja tarkentamaan tykkiä. Tällähetkellä tuo a-20 light tankki, jolla yritän scoutailla, tarkotuksena ois hankkia mahollisimman nopeasti t34-85..Vaikka ite ei oo huomannukkaan, suht tasokkaaks tässä pelissä on jo tultu :mrgreen: tallista löytyy edellämanittujen lisäksi, Sherman m4a3e8, jagpanzer iv, su-85, vk3600 ja hummel, 4000 lisää kokemusta niin voi jo hankkia su-100:sen, aika mahtavat tykit noissa. :cool::
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 26.11.2011, 13:03

Bumpataas tätä taas hieman... 0.7 patchi lähestyy ja itse ainakin odotan ihan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää...

Ilman premiumia tässä yhä pelaillaan. :P

Atm tallissa on IS, Tiger, T29, M4A3E2 Jumbo Sherman, T-50 ja KV (extra slottia odotellessa). IS on tuntunut paperilta kun turretissa on se 30mm vähemmän panssaria kuin KV-3:ssa. Kaikki moduulit tutkittuna. Isompaa tieriä vastaan homma vähän tökkii 122mm:n tykin huonon penen takia, ja aika epätarkkahan tuo tykki myös on. M6:n pelasin ja läpi ja se oli ihan menettelevää, toki välistä joutui X/IX-tier-matseihin joissa oli ihan sama mitä teit. T29:iin viimeistelin pari päivää sitten moottorin, ja siinäkin moduulit tutkittuina. Tykissä on ihan kiva pene, rof saisi kyllä olla korkeampi. Hull-down-positionissa edukseen, harmi vain että aina semmoisesta spotista ei voi taistella.

Pz IV:n jälkeen pelailin VK3601H:lla ja täytyy sanoa että siinä on oikea ässä tankiksi. Sitten kun sain 88mm:n tykin kiinni ja vielä sen jälkeen viimeisen moottorin, taisin vedellä muutamassa päivässä sen +100k expaa ja tutkin sen eliteksi. Viikon kestänyt 3x-event tuli oikein sopivaan kohtaan, kun tuon Tigerin ostin, aivan hirveätä kuraahan se on ilman sitä parasta tykkiä. Käyttelin siihen kaiken sillä hetkellä olevan free expan ja pelailin vain nuo päivän ensimmäiset voitot, joissa keskimäärin onnistikin aika hyvin. Pääsin siis onneksi suht kivuttomasti stock-vaiheesta ohi, nyt muutamia matseja pelailleena oon ollu ihan tyytyväinen tähän sniperin rooliin.

Päätin kokeilla myös USA:n medium tankkeja VK36:n innostamana, ja ostin Shermanin, ja sen jälkeen Jumbon. 105mm:n derpillä pelaaminen on yllättävän hauskaa. Pz nelosia on tullu one-shottailtua ja muutamille muille tankeille annettu järkyttävästi damagea kyljistä. Tekee myös ihan kivaa jälkea isompiinkin tankkeihin edestä päin ammuttuna. T-50:n ostin myös takaisin, viime 5x-eventin aikaan tutkin sille kaikki moduulit, jonka jälkeen myin sen. Pz III/IV:tä tuli kokeiltua, pääasiassa sen takia että tutkin moottorin, joka menee myös leopardiin. Telojen, turretin ja kyiseisen moottorin jälkeen jaksoin vielä ottaa 6k expaa VK3001H:ta varten, kunnes totesin kuinka paskaa se on, ja myin pois. Priestin sain hampaita kiristellen eliteksi ja hankkiuduin siitä niin nopeasti eroon kuin mahdollista.

Oma listani tankeista, jotka ovat aivan käsittämätöntä kuraa (pahimmat ensin):
Spoiler:
M3 Lee
Hetzer
M7 Priest
T40
Wespe
Pz III/IV
JagdPz IV (en ole pelannut, tosin 130mm pene ja surkea armori + muiden kommentit ovat jo ihan tarpeeksi)


Shotteja vielä tähän loppuun:
KV - Sniper, Top Gun, 8 frags, 1022xp
KV - Sniper, Top Gun, 6 frags, 1454xp
KV-3 - Confederate, 1 frag, 1681xp
KV-3 - Steel Wall, 5 frags, 1231xp
Slugger - Top Gun, Boelter's Medal, 7 frags, 911xp (5x-event)
Slugger - Sniper, Top Gun, Boelter's Medal, 977xp
M6 - Sniper, 4 frags, 1153xp (5x-event)
T29 - Confederate, Steel Wall, 4 frags, 1159xp
VK3601H - Sniper (?), 5 frags, 1167xp (en ole varma sniperista, koska battle hero kuva jäi vahingossa ottamatta)
VK3601H - Sniper, Steel Wall, Top Gun, 6 frags, 1481xp
VK3601H - 4 frags, 1440xp
Pz IV - Confederate, 3 frags, 1345xp
M4 Sherman - Top Gun, 6 frags, 890xp (aivan ensimmäinen matsi Shermanilla :P)

Aikasemmin triidin postatut:
Pz IV - Sniper, Top Gun, 7 frags, 1450xp
Wolverine - 10 frags, 1098xp (Oma fragienkka, KV:lla saanu kahdesti tai kolmesti 9)

+ Useita T-50 facerolleja low-tier matseissa, muilta tankeilta mitalisuorituksia (silti ovat vähän keskinkertaisia parhaiden shottien kokoelmaan, vaikk expat ovatkin tonnin pinnassa ja ehkä vähän sen yli), mutta en vaivautunut niitä uppimaan.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 26.11.2011, 14:40

Juba kirjoitti:Oma listani tankeista, jotka ovat aivan käsittämätöntä kuraa:
...JagdPz IV (en ole pelannut, tosin 130mm pene ja surkea armori + muiden kommentit ovat jo ihan tarpeeksi)...

Äläs nyt, kun itse juuri eilen elitesoin kyseisen tankin. Kyllä se hermoja välillä kulutti ja vaikka homma alkoi näyttää jo aika menetetyltä pääsin lopulta ainakin omasta mielestä hyvään loppuun.
Spoiler:
Kuva


Tosiaan tällä hetkellä tallissa nuo KV ja KV-3 odottamassa neukkujen tech tree updatea. Paljoa en niillä enää ole pelannut. Sen sijaan tuota jagdpanzer IV:tä on tullu ajelutettua ja myös S-51:tä ja Leopardia, jonka ostin Luchsin tilalle, kun halvemalla tuossa vähän aikaa sitten sai. Leopardi oli ihan mukava yllätys, koska muistelin sen olevan paljon huonompi. Kiihtyvyys on ihan ok, mutta kääntyökulma on hieman laaja. Tuon kuitenkin korvaa se, että panssarointia löytyy tarpeeksi niin voi ottaa jopa muutaman osuman tier 8 tankeilta vastaan ennen kuin tuhoutuu.

Nyt miettinyt tuossa, että lähtisikö VK 3601 (H):n kautta aukaisemaan Jagdpantherille parempia moottoreita ennen kuin ostaisi sen vai ostaisinko KV-13:ta ja elitesoisin sen. Ensimmäisenä kuitenkin otan vielä Jagdpanzer IV:llä miehistölle ensimmäisen secondary skillin 100%, johon ei pitäisi mennä kauaa.

E: Lähdin sitten Panzer 38 (NA):n kautta kohti VK3601 (H):ta.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: World of Tanks

ViestiKirjoittaja Juba » 15.12.2011, 13:42

Tässä olis muutama koodi, jolla saa T-127-premiun tankin (ja slotin), sekä 24h premiumia. Näitä voi ilmeisesti laittaa tilille vain yhden, joten en tee näillä enää mitään. En takaa myöskään toimivuutta, ottakoon kuka kerkeää.

CBSDE7SSX-4G97-972N
CBSDE7STD-4E58-997Y
CBSDE7STN-4K54-749X
CBSDE7STS-6B74-679F
CBSDE7STW-6S28-296Y

T-50:n pelasin eliteksi ja täytyy sanoa että Leopardi oli hyvin, hyvin laimea koskemus kaikkien moduulien jälkeekin. Taidan vedellä sitä pikkuhiljaa päivän tuplilla nyt vähintäänkin kohti VK 2801:stä. Jumbo Sherman tuli pelattua eliteksi 105mm derpillä ja nyt on rullailtu reilut 20k T20:llä, josta 12k meni moduuleihin (suurin osa tutkittu entuudestaan M6:lla). Tässä pari shottia yhdestä loistomatsista, Mines, 8 frags, 1351 xp, Sniper & Top Gun.

Winter Assaultin yhteydessä slotit ja equipment olivat ainakin viikon verran -50%, ja nyt kasassa on 15 slottia kun päätin niitä hieman ostella ilmaiskoodeista saadulla kullalla. Equipmentteihin tuli käytettyä jotain 6m credits, tässähän säästi omaisuuden.

Halusin myös lähteä kokeilemaan neukkujen medium tank -linjaa, ja vetelin A-20:n tuolla T-127:n premiumilla läpi. Kokemusten perusteella surkeiden tankkien listaan Priestin alapuolelle voisi sijoittaa BT-7:n ja A-20:n ennen T40:tä. Alku oli varsin kangertelevaa, mutta kyllä se lopuksi hieman paremmin sujui. Paras suoritus oli 970xp premiumin kanssa, feat 100% base cap. Premiumi meni hyvään tarkoitukseen, pääsin mielestäni kuitenkin suht kivuttomasti tuosta romuläjästä ohi. T-34 on oikein hauska kapistus ventin, rammerin ja 57mm Zis-4 -tykin kera. Rof jotain 33:n luokkaa ja DPM on flankatessa insane. Harmi vain että jokaista pikkuartyäkin pitää varoa kuin ruttoa surkean panssarin takia, ja tätä ei ole tarvinnut miesmuistiin tehdä. T. Bison vetää +50% hp:sta pois ja sytyttää tuleen. Su-26:set ovat kaameita sniputtelijoita. :S

E: Niin, eli artyllä ei oo enää tätä fiilistä... Su-26 varustettuna huonommalla tykillä ei tee yhtään dmg esim. KV:hen.
Kuva

M5 Stuart tuli myös osteltua, ja tämä oli vielä laimeampi tapaus kuin Leopardi, joskin sitä osasin odottaa. Ehkä iäisyyden päästä saan tuon Chaffeen auki, ja voisihan tuota M7:aakin kokeilla, tosin luultavasti tässä paperikasassa ei ole mitään etuja toisin kuin T-34:ssa. 7.0 patchiä edelleen odotellessa...

#wot.fi kannulla Qnetissä porukka on rampannut Venäjän 7.1 testiservulla ja ranskatankit kuulostavat hulluilta all-or-nothing tapauksilta. Kuulemma 6-tierin tankilla on 120mm etupelti kuten KV-3:ssa ja 236mm avg penetration, puhumattakaan ylemmän tierin 6-ammuksen autoloaderista. Ranskatankkien armorit ovat paperia, mutta miten käy kun ranskatankki tulee vastaan? Ammut sitä kerran ja läpäiset helposti, mutta sehän tulittaa suhun 6 kutia ja oot kuollu sen jälkeen. Sitten se latailee jossain puskassa minuutin verran uutta burstia varten.
Juba
Liiterin herra
Liiterin herra
 
Viestit: 1277
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
IRC-nick: Juba

EdellinenSeuraava

Paluu Pelurien kuja

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 211 vierailijaa