Turhat Kouluaineet

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 08.02.2011, 13:30

Master Kai kirjoitti:Mielestäni inhokkiaineeni liikunta, on jollakin tapaa hyödyllinen, mutta kyllä suurin osa nuorista harrastaa liikuntaa ihan kouluajan ulkopuolellakin.

Ei sitä kyllä katukuvasta ainakaan suurimmissa kaupungeissa huomaa, yläasteikäiset ja nuoret opiskelijat levenee vuosi vuodelta. :neutral::
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Haklu » 11.02.2011, 00:47

Kaikissa aineissa tuntuupi löytyvän näitä turhi puolia. Eikä mikään taida olla kumminkaan ihan turha..

Eniten ottaa päähän asiat, joita löytyy lähes joka aineesta, jotka pitää opetella muistamaan vaan muistamisen takia. En oo ns. yleissivistyksen kannattajia.
Haklu
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 495
Liittynyt: 29.04.2008, 19:50
IRC-nick: Haklu

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja jogis » 14.02.2011, 17:15

En ymmärrä miks porukka sanoo et uskonto turha, ku ei usko taruolentoihi. Kuiteki pelaa kokoaja world of warcraftia tai jotai vastaavaa...
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja kRYSTAL » 14.02.2011, 20:51

jogis kirjoitti:En ymmärrä miks porukka sanoo et uskonto turha, ku ei usko taruolentoihi. Kuiteki pelaa kokoaja world of warcraftia tai jotai vastaavaa...

anteeksi mitä
kRYSTAL
Banned
 
Viestit: 62
Liittynyt: 26.07.2010, 09:46
RS -hahmo: quit
IRC-nick: kRYSTAL

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Lintumies » 14.02.2011, 21:11

jogis kirjoitti:En ymmärrä miks porukka sanoo et uskonto turha, ku ei usko taruolentoihi. Kuiteki pelaa kokoaja world of warcraftia tai jotai vastaavaa...

Ensinnäkin mun täytyy mainita että hieno vertaus. Ja toiseks mun täytyy sanoa, että vaikka wowia pelaa niin ei välttämättä usko niihin "taruolentoihin" siinä. :--))
Lintumies
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 742
Liittynyt: 29.04.2008, 20:21

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Minakka » 14.02.2011, 22:00

jogis kirjoitti:En ymmärrä miks porukka sanoo et uskonto turha, ku ei usko taruolentoihi. Kuiteki pelaa kokoaja world of warcraftia tai jotai vastaavaa...

Toivottavasti trollaat :|
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja jogis » 15.02.2011, 17:46

^ Toivottavasti sä et pelaa world of warcraftii :neutral::
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja mist » 15.02.2011, 19:07

jogis kirjoitti:^ Toivottavasti sä et pelaa world of warcraftii :neutral::

Mitä ajat takaa? Mun mielestä peleillä ei oo mitään tekemistä uskontojen kanssa..
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Nocando » 15.02.2011, 20:22

Uskonto on omasta mielestäni turhin aineena, vaikka toki peruskoulun yleissivistykseen se sais vastedes kuuluaki. Lukios se on kuitenki perseest ku samat jutut käydää läpi eli mitä Lutherit ja muut teki. Uskonto- ja kirkkohistorian sais yhistää historiaan sinne missä muuteki keski- ja uudenajan juttuja käyää. Lisäks mun näkemys uskonnost on, että ne uskonasiat on henkilökohtasia, ketään ei voi kasvattaa tiettyyn kaavaan niiden osalta. Pakollisista aineista siis turhin on uskonto. Valinnaiset on vapaita aineita sit valita, toki niistäki vois sanoo että psyka ja filosofia on kyseenalasia käytännöllisyyde kannalt, mut ainaki iha mielenkiintosia.

Liikkaa on suhteellise vähä koulus, ja se on todellaki hyödyllist ku joutuu kuiteki lukion/amiksen jälkee armeijan käymää nii pitämäs sitä peruskuntoo sen osalt yllä. Musiikkia ja kuvistaki nii yläasteel on tosi vähä, ja vaikka ne tuntuu puuduttavalt nii ne on liikan kans hyvää vaihteluu niihi kuivii matikan ja äikän tunteihi.
Nocando
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 3155
Liittynyt: 29.04.2008, 19:25
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Nocando
IRC-nick: Nocando

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja jogis » 15.02.2011, 21:07

mist kirjoitti:
jogis kirjoitti:^ Toivottavasti sä et pelaa world of warcraftii :neutral::

Mitä ajat takaa? Mun mielestä peleillä ei oo mitään tekemistä uskontojen kanssa..


En ehkä mitää mut must tos luki "ikuisjaarittelut" ;)
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Kebanen » 15.02.2011, 22:43

mitä vittuu sä jätkä selität? :rolleyes::
Kebanen
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 1013
Liittynyt: 30.04.2008, 14:32
RS -hahmo: Muuttanut:
IRC-nick: 07 Heinä 2005

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Kirby » 15.02.2011, 23:04

Kasettimies kirjoitti:
Zarohunter kirjoitti:Vaikka musiikki lähellä sydäntä ja kitaraa koetan oppia soittamaa, tuntu silti noi musiikin tunnit silloo peruskoulus aika turhilta, aika usein tylsiltäkin, valitettavasti. Ehkä ne oltiin sitten vaan huonosti toteutettu. Liikuntaa jotku nähtävästi vastustaneet. Ite pidin. Olihan noita joitain lajeja aina mitkä ei kiinnostanut sitten yhtään ja kaikki meni pieleen, mutta jotain vaihtelua sille istumiselle. Joitain aineita oli vähän turhan paljon, esim matikassa oli aika paljon sisältöä.

Tuo musiikki on siitä huono, että se riippuu todella paljon siitä millainen oppetaja sitä opettaa. Kokemuksesta voin sanoa jos on hyvä opettaja ja vaikka mitään en osaa oli silti kivoja tunteja. Toisin kuin nykyiset musiikin opettajat vain soittaa pianoa ja ne laulaa ketä osaa muut istuu ja koittaa siinä mukana laulella

Meiän musan opettaja on ihan huippu. Se soittaa kitaraa, rumpuja, laulaa, pianoa jne... Itse pidän musan tunneista, vaikka olenkin ihan surkea. Olen kysynyt itseltäni miljoona kertaa miksi otin valinnais musiikin, vaikken osaa soittaa melkein ollenkaan? No anyways, en pidä musiikkia turhana aineena, paitsi ehkä ala-asteella...

Imo turhia aineita ei olekkaan, kaikki se on yleissivistävää. Oikeastaan ruotsilla en tulevaisuudessa tuskin tee yhtään mitään, joten miksi opiskelisin sitä? Luultavasti siksi, että ei ole vaihtoehtoja ja on aina se pieni mahdollisuus, että tarvitsen sitä joskus myöhemmin. Ainakin perusasiat olisi hyvä olla hallussa :rolleyes::
Kirby
Kelloseppä
Kelloseppä
Avatar
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 04.05.2008, 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Sciba » 16.02.2011, 11:44

Master Kai kirjoitti:Pakko sanoa, että vaikka musiikista kovasti pidänkin, on se mielestäni melko turha aine. Toisena mainittakoon vaikkapa kuvataide. Mielestäni inhokkiaineeni liikunta, on jollakin tapaa hyödyllinen, mutta kyllä suurin osa nuorista harrastaa liikuntaa ihan kouluajan ulkopuolellakin.


@ Leauanveto -topic
Master Kai kirjoitti:Ei yhtään, ehkä just ja just saattaa 1 mennä. :> Oon kova.


What am i reading?
Sciba
Banned
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 03.05.2008, 16:06
IRC-nick: ei oo kuvii

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Master Kai » 16.02.2011, 14:26

Hakumoto kirjoitti:
Master Kai kirjoitti:Pakko sanoa, että vaikka musiikista kovasti pidänkin, on se mielestäni melko turha aine. Toisena mainittakoon vaikkapa kuvataide. Mielestäni inhokkiaineeni liikunta, on jollakin tapaa hyödyllinen, mutta kyllä suurin osa nuorista harrastaa liikuntaa ihan kouluajan ulkopuolellakin.


@ Leauanveto -topic
Master Kai kirjoitti:Ei yhtään, ehkä just ja just saattaa 1 mennä. :> Oon kova.


What am i reading?


Ja tän tarkoitus oli? En tajua pointtias. Sanoin tässä topicissa, että en pidä liikunnasta, mutta moni muu pitää. Sitten quotesit tänne mun postin toisesta topicista, jossa sanoin etten ole hyvä liikunnassa. Mitä yrität sanoa?
Master Kai
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
 
Viestit: 735
Liittynyt: 20.10.2009, 13:35

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Wesku » 16.02.2011, 15:08

Hakumoto kirjoitti:
Master Kai kirjoitti:Pakko sanoa, että vaikka musiikista kovasti pidänkin, on se mielestäni melko turha aine. Toisena mainittakoon vaikkapa kuvataide. Mielestäni inhokkiaineeni liikunta, on jollakin tapaa hyödyllinen, mutta kyllä suurin osa nuorista harrastaa liikuntaa ihan kouluajan ulkopuolellakin.


@ Leauanveto -topic
Master Kai kirjoitti:Ei yhtään, ehkä just ja just saattaa 1 mennä. :> Oon kova.


What am i reading?


Hienosti ownasit ittes, ei muuta.

Ontopic >
Wesku
Sikopaimen
Sikopaimen
 
Viestit: 51
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Sciba » 16.02.2011, 15:27

Wesku kirjoitti:
Hakumoto kirjoitti:
Master Kai kirjoitti:Pakko sanoa, että vaikka musiikista kovasti pidänkin, on se mielestäni melko turha aine. Toisena mainittakoon vaikkapa kuvataide. Mielestäni inhokkiaineeni liikunta, on jollakin tapaa hyödyllinen, mutta kyllä suurin osa nuorista harrastaa liikuntaa ihan kouluajan ulkopuolellakin.


@ Leauanveto -topic
Master Kai kirjoitti:Ei yhtään, ehkä just ja just saattaa 1 mennä. :> Oon kova.


What am i reading?


Hienosti ownasit ittes, ei muuta.

Ontopic >


Tarkoitin tällä, että suurin osa nuorista ei saa edes tuota viittä leukaa... Ja ainakin minun koulussani, edes puolet ei harrasta säännöllistä liikuntaa vapaa-ajallaan... Ja Master, et sanonut että et pidä liikunnasta, vaan että et pidä liikunnasta kouluaineena.
Sciba
Banned
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 03.05.2008, 16:06
IRC-nick: ei oo kuvii

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja jogis » 16.02.2011, 15:36

Ontopic >[/quote]

Tarkoitin tällä, että suurin osa nuorista ei saa edes tuota viittä leukaa... Ja ainakin minun koulussani, edes puolet ei harrasta säännöllistä liikuntaa vapaa-ajallaan... Ja Master, et sanonut että et pidä liikunnasta, vaan että et pidä liikunnasta kouluaineena.[/quote]

Ei leuanveto meinaa kuntoo, voi olla muute vaa aika naru :cry:: Mut kyl toi 5leukaa ny pitäs saada iha peruspaksunki
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Sciba » 16.02.2011, 15:51

jogis kirjoitti:Ontopic >


Tarkoitin tällä, että suurin osa nuorista ei saa edes tuota viittä leukaa... Ja ainakin minun koulussani, edes puolet ei harrasta säännöllistä liikuntaa vapaa-ajallaan... Ja Master, et sanonut että et pidä liikunnasta, vaan että et pidä liikunnasta kouluaineena.[/quote]

Ei leuanveto meinaa kuntoo, voi olla muute vaa aika naru :cry:: Mut kyl toi 5leukaa ny pitäs saada iha peruspaksunki[/quote]

No kyl naruki vetää sen 5 leukaa keveesti
Sciba
Banned
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 03.05.2008, 16:06
IRC-nick: ei oo kuvii

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Tumbzzz » 16.02.2011, 16:22

^Itse ainakin muistan kun kokeilin ekan kerran vetää leukoja ja en saanut yhtään . Kuukauden harjoteltuani ennätykseni oli 13. Opin oikean taktiikan ja harjoittelin, niin tulos parani..tosin en oo enää yhtään harjotellu, niin saan vain muutaman..

edit: ohoh, luulin että oltiin leuanveto-topicissa :neutral::
Tumbzzz
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 426
Liittynyt: 30.04.2008, 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja AL L » 11.05.2011, 21:57

Liikunta, uskonto, kuvataide ja tekninen.
Liikunnassa olen hyvä, mutta ei tunnu hirveän hyvältä olla liikuntaopettajan alaisena. Vielläkun meidän liikuntaope ottaa liikunnan niin tosissaan... Uskonto ei kiinnosta mua yhtää millään tavalla. Kuvataide & tekninen on mielestäni täyttä paskaa johtuen opettajista ja muutenkin aina vihannut käsilläräpeltämistä.
AL L
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 145
Liittynyt: 02.04.2011, 23:26
RS -hahmo: AL L

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Runite Cape » 12.05.2011, 14:19

Mun mielestä turhin aine lukiossa on kuvaamataito (1 tai 2 pakollista kurssia). En millään ymmärrä, että miksi vielä lukiossakin on pakko harjoitella maalaamista vesiväreillä.
Runite Cape
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 941
Liittynyt: 30.04.2008, 14:58
IRC-nick: 24 Joulu 2005

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Nailou1 » 12.05.2011, 14:24

Helpoin kurssisuoritus ikinä, en valita
Nailou1
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 755
Liittynyt: 10.02.2010, 18:15
RS -hahmo: Nailou1
IRC-nick: Nailou1

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Tesla » 16.05.2011, 21:23

Pakkoruotsi, Ruotsissa ei ole mitään vikaa mutta sais valinnainen olla eikä mikää pakollinen aine. Uskonto Uusvuos = jeesuksen nimipäivä kyllä näin...
Tesla
Sikopaimen
Sikopaimen
Avatar
 
Viestit: 51
Liittynyt: 04.05.2011, 21:31
RS -hahmo: Potkupallo

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja Gilgames » 20.05.2011, 19:58

^^ Tietty jos on lahjoja siihen, itse kannatan helpoimpien joukkoon filosofian ykköstä.
Gilgames
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2106
Liittynyt: 22.12.2008, 19:30
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Enfegruz
IRC-nick: Gilgames

Re: Turhat Kouluaineet

ViestiKirjoittaja z clawer z » 20.05.2011, 21:20

Ruotsi matikka englanti äikkä
z clawer z
Lukkoseppä
Lukkoseppä
 
Viestit: 1852
Liittynyt: 20.02.2010, 20:27
RS -hahmo: slidy9

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 234 vierailijaa