Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

Päivänvaloa karttavien animeholistien ja Japanilaisesta popkulttuurista kiinnostuneiden kokoontumispaikka.

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Tounis » 07.06.2010, 17:53

Desu~

Muita PE-lattiamajottujia btw? Latiazkin feidas, oonko taas yksin? Vaikka eikait sennii väliksi ko nukkumaan sinne vaan mennään mut kumminki.

Haluatteko, että myö pidetään jotain official-miitintynkää aikaan X paikassa Y jollon kaikki näkee toisensa ja painelee sitten omille teilleen / yhdessä johonkin / taimuuta? Sellasesta on ollu puhetta mutta mitään aikoja tai paikkoja ei oo julkastu.

Tietysti voidaan mennä perinteisellä hihastnykimis-miittailuna, koska kaikki tuntee varmaan jonkun polilaisen, jonka seurassa lienee sitten lisää polilaisia vähän hemmost riippuen ja lopulta kaikki saavat toisensa. Tai jottai.

Karkaan taas pariks päivää paremmille metsästysmaille niin ei oo miittiä puimassa, mutta odotan että täällä jonkulaista pohditaa olis asiast käyty.

Jatkakaa~
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja unhola » 07.06.2010, 19:14

Mun puolesta liukuvaa conittelua, niin sanotusti. Eli ne ketkä miittaa X aikaan, miittaa X aikaan, ja muut voi fiilispohjalla soitella jos mitti-intoa löytyy, tai sit jos muuten vaan sattuu törmäämään, niin törmäilee sitten. Toki joku "yhteiskuva" tai joku muu pikanen miitinki jossain voidaan pitää Y-aikaan, tosin sellasiin en itse todennäköisesti sitoudu, koska vedän fiilispohjalla paneelit ja muut aikatauluttelut.

Täten, nään parhaana mallina seuraavan: me sisäsiittoiset, toisemme tuntevat poitsut, nähdään toisiamme vähän miten sattuu, riippuen mistä tulee ja tuulee - puhumattakaan siitä mihin aikaan tulee, ja myöskin että mihin paneeleihin tekee mieli eniten. Muut, aiemmin miittaamattomat, voikin sitten vaikka tiedustella puhelinnumeroa privana - itse ainakin annan numeron kaikille saapuville, ketkä haluaa miitata mahdollisesti. Ellei sit ihan perus conissatörmäilyn varaan halua jättää.

Itse alustavasti kelasin tulla kerrankin ajoissa coniin, aamulla suht. aikasin junalla Helsingistä Lahteen - ehkä Latiazin seurassa, jos irkissä käydyt spekuloinnit toimii pläninä yhtään. Tuosta eteenpäin onkin sitten ns. fiilispohjalla paneelit ja muut; jos kukaan muu ei halua samaan paneeliin, vedän sitten yksin paneelin ajan, ja sitten soittelen sen jälkeen jos tulee yksinäinen olo - simppeli juttu. Uskon tosin, että tulee enemmän tai vähemmän koko aika pyörittyä jossain kaveriporukassa paikalla. Illan mittaan safkailut voidaan järjestää mun puolesta joko pienessä tai isossa porukassa. Baariin sitten toki halukkaiden kanssa myöskin. Itse ainakin baariin suuntaan lauantai-iltana anyways.

tl;dr: ilman stressiä ja sitoutumuksia conin läpi, numeroa voi kysyä, ja soittaminen on suotavaa jos menee eri paneeleihin päivän mittaan jne.. Miittailut on ok, varsinkin safkaamisen suhteen (yhdessä ehkä), puhumattakaan illan baareilusta.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Hekate » 08.06.2010, 11:45

Muusi kirjoitti:Haluatteko, että myö pidetään jotain official-miitintynkää aikaan X paikassa Y jollon kaikki näkee toisensa ja painelee sitten omille teilleen / yhdessä johonkin / taimuuta? Sellasesta on ollu puhetta mutta mitään aikoja tai paikkoja ei oo julkastu.

No jos sellainen pidetään niin henkilökohtaisesti tahtoisin sen olevan jompanakumpana päivänä mahd. aikaisin ennenkuin mikään varsinainen tapahtuma alkaa. Itse tulen molempina päivänä jotakuinkin koko päivän vain juoksemaan paikasta A paikkaan C paikan B kautta luentoja, paneeleja ja esitelmiä katselemassa joten sen aikana tuskin pääsen ainakaan itse miittailemaan ketään ellei ole jotain tiettyä johon karkeasti arvioituna kaikki Polin desuttajat ovat menossa. En myöskään usko olevani ainoa jonka desuttaminen tulee menemään tällä kaavalla.

Toinen vaihtoehto on tietysti lauantain jälkeinen mahdollinen bar hopping, johon aion lähteä mukaan jos huvittaa ja/tai talouteni sen sallii.

Aikaisemmin mainittua hihastanykimismiittailua voi toki tehdä ja itsekin aion jos jonkun näen. Tosin, muistan ulkonäöltä juuri ja juuri unholan, PuskaMiehen, Fawilian ja Muusin joten menee varmaan taas siihen että mun hiha on se jota nypitään ja mä vastaan siihen "Mörh, kukas vittu sä oot? :neutral:: " Kuljen tosin itse kahden muun polilaisen kanssa joten siinä on jo neljä kasassa jos joku spottaa mut ja tulee moikkaamaan. Saavun itse paikalle neljän porukassa joista kaksi ovat Polin epäaktiiveja (Milfie ja SapphireThunder).

Mutjoo, moikataan kun nähään jos ei muuten onnaile.
Hekate
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 2213
Liittynyt: 29.04.2008, 16:24
Paikkakunta: Seinäjoki
RS -hahmo: Hekate125
IRC-nick: HeVi / HeVii

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Otsori » 08.06.2010, 14:29

Juu tais jäädä reissu multa nyt :neutral::. Kyytiä ei tuukkaan ku porukkaa lähtee liian vähän. Noh, pitäkää te munki puolestaa hauskaa.
Otsori
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 806
Liittynyt: 04.05.2008, 11:37
RS -hahmo: Pocky Monsta
IRC-nick: Otsori

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Lahis » 09.06.2010, 16:44

Hitto kun ei vielä tiedä mitä tuon illan kanssa tekis kun ei oli nukkumapaikkaa ainakaan keskustassa. :|
Lahis
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 1497
Liittynyt: 29.04.2008, 19:09
Paikkakunta: Herwood
IRC-nick: Lahis

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Kalamalja » 09.06.2010, 18:41

Lahis kirjoitti:Hitto kun ei vielä tiedä mitä tuon illan kanssa tekis kun ei oli nukkumapaikkaa ainakaan keskustassa. :|


Sama.

Muuten varmaan pyörisin, mutta saattaapi sataa.
Kalamalja
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 650
Liittynyt: 29.04.2008, 13:25
IRC-nick: Kalamalja

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja unhola » 09.06.2010, 20:20

Itekään en tiedä omasta yöpaikasta vielä, mut mutulla mennää.

Plän A: eno himas, sinne nuq (asuu lahdessa).

B: baarista jatkoilta tunkeudun johki porukkaan riippuen kenen kanssa jutskaa jos jutskaa.

C: lattianukkujien makuupussiin ekstramatkustajana. :toru::

D: ulkona.

------>
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 11.06.2010, 14:36

Olin vailla yösijaa kuin Joosef ja Maria konsanaan, mutta Hevi tarjosi nukkumapaikan majatalostaan eli teltasta. Olen siis saapuva paikalle loputtomalta tuntuneen joo-eiku ei-eiku joo -vatvomisen jälkeen.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Lahis » 11.06.2010, 15:47

Ai oisitteko ollu Mukkulassa?
Lahis
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 1497
Liittynyt: 29.04.2008, 19:09
Paikkakunta: Herwood
IRC-nick: Lahis

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 11.06.2010, 15:51

Lahis kirjoitti:Ai oisitteko ollu Mukkulassa?

Itse en tiedä tästä majoituspolitiikasta muuta, kuin että telttaan päädyin. Teltan sijainnista en osaa sanoa mitään.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Tounis » 11.06.2010, 17:56

Meitsi painuu deus_coniin ny! Tekstailkaa ko haluutte mua messiin!
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Quody » 13.06.2010, 14:31

Tulihan tuolla pe-su pyörähdettyä. Harmi etten huomannut aikasemmin tätä topikkia, olis voinu miittaa enemmänkin porukkaa.
Quody
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 285
Liittynyt: 29.04.2008, 14:51
Paikkakunta: Hyvinkää
IRC-nick: Quody

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 14.06.2010, 15:00

Pe-la olin ja nautin olostani. Launtaina tuli istuttua ohjelmassa noin yhdeksän tuntia, sunnuntaina vain vajaa viisi. Porukkaa tuli miittailtua paljon ja viikonloppu oli kaikin puolin onnistunut paketti. Kannatti lähteä.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Nunza » 15.06.2010, 18:22

Desucon oli kokonaisuudessaan tänäkin vuonna hyvä, vaikka viime vuoden eeppiselle tasolle ei ohjelma yltänytkään, ja baari oli aivan ala-arvoinen. Uusia tuttavuuksia tuli miitattua kiitettävästi ja vanhatkin tutut olivat paikalla yhtä lukuun ottamatta.
Ja kuten tapanani on, niin pitäähän nyt sitä muutama kuva postata teille, jotka jäitte rannalle ruikuttaan :D (Oikeesti noi IRC-keimot tätä vaatii...)
Koska Image Shack on näköjään uudistunut viimeisen vuoden aikana ja olen laiska paska, niin en jaksa postata kuvia suoraan tähän ja keksiä hienoja kommentteja niihin. Eli tällä kertaa saatte tyytyä pelkkään linkkiin galleriaan.

http://img514.imageshack.us/g/p6120005.jpg/

En jaksanut kuin 10 kuvaa upata. Voin ehkä huomenna laittaa lisää jos kysyntää on.

Edit: No ton ryhmäkuvan vois laittaa tähän.

Kuva

Eli vasemmalta Tounis, Minä, HeVi, Latiaz ja Yaff
Nunza
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 182
Liittynyt: 30.04.2008, 18:00
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: jackfinland
IRC-nick: Nunza

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Tounis » 16.06.2010, 11:16

lol moro jäbät. desu on ohi, voi helvetti.

Oli kyllä tosi mukava viikonloppu kokonaisuudessaan. Kaikki meni jotakuinkin ettei jopa ihan nappiin ja hienot desutunnelmat jäi. Ens vuonna uusiks, tällä kertaa eräs saapuu jopa paikalle, eikös?

Kiitostellaan nyt ankarasti miitatuille: Muzuzu (suurta sielunveljeyttä ensikohtaamisella, mahtavaa, kiitos), Puskamies (Turun vahvistus on hauskaa seuraa missä vaan. Aivot prosessoi edelleen sitä valtavaa määrää puhetta mitä mies suoltaa..), Latiaz (rentoo coniseuraa, Traconissa uusiks \o/), Nunza (Virallinen desukuski ounaa!), Kalamalja (olis ollu mukava nähdä enemmänkin, vaikuttaa hienolta mieheltä : >), Jope-san (on vittu Jope-san, tajuatteko?) + HeVi & co.

coolimpaa desuraporttia löytyy muutes meitsin blogist

hienoo jäbät!
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 16.06.2010, 12:17

Juu, Muusin ja minun herkkä ensikohtaaminen oli kaunis tapahtuma, ihan vieläkin herkistyn sitä ajatellessa. Jotain kertonee se, että ainoa henkilö jolta sain halauksen koko conin aikana oli Muusi...kahdesti. Jo perjantaina tosiaan tuli miitattua Muusi, Puska, HeVi, Milfie ja SapphireThunder, joista kolmen viimeisen kanssa vietin villin yön teltassa. Kiitos vielä heille majoituksesta!

Lauantaina aamulla löysin Muusin ja Puskamiehen nauttimasta aamiaiasta Sibeliustalon edustalta, ja pian seuraamme liittyi myös Latiaz kera valtavien yukkuriensa. Avajaisten jälkeen porukka hieman hajosi omille teilleen, mutta törmäiltyä tuli pitkin päivää. Eniten conia tuli tahkottua Muusin kanssa, joka - joko puhtaan sattuman tai isonveljen velvollisuudentunteen vuoksi - osui suurimmalle osalle samoista luennoista ja paneeleista. Muita polituttuja joita näin olivat Jope, jonka kanssa minä ja Muusi käytiin paikallisessa kebabravitsemusliikkeessä, Nunza joka vastasi valokuvauksesta, ja Lahiksen taisin nähdä pari kertaa ohi kävellessä. Niin ja Kalamalja osui samaan autokyytiin, kun conista lähdettiin kohti juna-asemaa. Hienoja ihmisiä.

Itse conitunnelmia en tähän viitsi kovasti vuodattaa, yksityiskohtaisemman analyysin voitte lukea conin jälkeen perustamastani blogista, jonka syntyyn Muusi vaikutti esimerkin ja painostuksen keinoin. Kivaa oli, ensi vuonna uudestaan.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Desucon @ Lahti, 12.-13.6.2010

ViestiKirjoittaja Milfie » 19.06.2010, 15:05

Joo, olinhan minä siellä paikalla tosiaan ja lauantain loppupuolesta ja sunnuntainakin tälläisessa asussa

http://picasaweb.google.com/gingermangiant/Desucon2010Day1#5483704199276741890
http://picasaweb.google.com/gingermangiant/Desucon2010Day2#5484229230680252850

Ja eipä se mitään näköjään ollut että viedään telttaan 5:s jätkä joka ei maksanut leirinnästä... kahdesti :P
siinä nähdään miten tarkka valvonta on :)

oli mielenkiintoinen reissu ja saatan katsoa minkälainen on Tracon kans...
Milfie
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 75
Liittynyt: 07.02.2009, 13:45

Edellinen

Paluu Otakuluola

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa