Kalamalja kirjoitti:... ja underpoweredeihin (Sentinel, Juggernaut).
No en nyt sanois.
Sentinel on
must kaikissa CTF peleissä. Niillä ei ole tarkoitus tappaa heavyjä taikka edes täysenkkasia mediumeja, vaan 1/2 shotata capperit ja pitää pelotetta yllä ettei kukaan lähde liian rohkeasti hyökkäämään vähissä enkoissa saati jää duelaamaan keskikentälle. Ehkä kaikkein vaikein pelattava mutta ei se siitä alivoimaista tee.
Juggernaut taas on keveästi pelin voimakkain ja monipuolisin hahmoluokka. Kun pistää perkiksi potential energyn, kranaateiksi throwing discit ja tuntee kartat niin se muuttuu vikkeleimmäksi heavy classiksi. Nopea health regenration on melkein imba ottaen valmiiksi suuret enkat huomioon. Mortareista taas tulee harjoittelun jälkeen vihollistiimin suurin uhka kun niitä voi helposti käyttää lyhyellä että pitkällä etäisyydellä base assettejen ja generaattorin tuhoamiseen, sekä area denialiin, että flag standin putsaamiseen. No sitten on vielä pisteeksi i:n päälle pelin toiseksi paras automaattinen ase, ainut tapa voittaa Juggernautin LMG on ampua piirun verran paremmalla chain gunilla ja jos Doombringer on keskellä karttaa niin se ei todennäköisesti toteuta tehtäväänsä.
Myönnettäköön että Juggernaut vaatii unlockableja ollakseen parhaimmillan
(hmm, niinkuin jokainen hahmoluokka) mutta kyllä default aseilla pystyy hyvin indoors base rapea harrastamaan.
Oikeasti alivoimaisia hahmoluokkia CTF:sä (mikä on pelityyppi jonka mukaan tasapainoa pitäisi hioa) ovat Brute ja soldier. Soldierin käyttämiseen ei ole ollut Raid and Pillage patchin jälkeen enää mitään perustelua kun raider pystyy tekemään kaiken mitä soldierkin, paitsi paremmin.
Brute taas ei ole missään vaiheessa peliä omistanutkaan identiteettiä. Fractal grenade on ainoa uniikki asia koko classissa, muttei lähellekkään tee siitä pelaamisen arvoista, saati tuo erityisen miellyttävää mekaniikkaa peliin. Capture and Holdissa brute kyllä loistaa ilmiselvistä syistä (elikkä sen area denial kranaatin takia).
Oli pakko päteä vaikka myönsitkin epävarmuutes.