Legendaz` kirjoitti:Tuo kuulostaa NES versiolta. Se levutus systeemi toimii periaatteessa niin, että saadakses levelin skilliin sun täytyy tehdä jotain tarvittava määrä. HP nousee, kun otat tarpeeks damaa tappelussa. Atk nousee, kun annat tarpeeks damaa jne. Nopee tapa kehittää noita on kohdata helppo tappelu (vaikka ekan kaupungin alueella) ja kohdistaa iskut omiin, tietenkään tappamatta. Samalla tavalla saa levutettua esunaa (ja muitakin taikoja), perhanan tylsää, mutta taatusti nopeaa levutusta.
Toinen ärsyttävä tekijä pelissä on ultima. Jos et oo vielä opettanu sitä, niin ei kannatakkaan, se on paska. Jos sulla on (kuten pitäis olla) fire jo lvl 6 tai yli, niin jatka sillä, oska ultima starttaa leveliltä 1 ja se ei ole edes paljoa tehokkaampi kuin lvl 1 fire. Surkuhupaisaa, varsinkin ottaen huomioon, kuinka tärkeä ultima on tarinan kannalta.
Ei se ole paska, se vaan scalee aseskillien ja oman levelinsä myötä spiritin/intin sijaan. Enemmän täppää se tekee ku mikään muu jos nuita jaksas nostella.
Kyllä mie tiiän miten nuo statit teoriassa toimii, samaa ei voi sanoa käytännöstä ja grindata en todellakaan aio koska tää o jo nyt iha naurettavan helppoa. Guy huitoo vähä kirveillä ja bossit tippuu parissa vuorossa.
E:
15/02 19:16:39 < Kruik> mitä helvettiä
15/02 19:17:03 < Kruik> onko tää joku FF kakkosen ominaisuus vai laittoko joku trollfacen naamalle portatessaan sitä GBA:lle
15/02 19:17:28 < Kruik> siirryn loppudungeonista a loppudungeoniin b, vihut tekee kolme kertaa enemmän vahinkoa enkä edes liiottele
15/02 19:17:44 < Kruik> ei siin muute mut nää jannut tipahtaa ku märät pierut
Oon päätyny siihen lopputulokseen että statit kasvaa tosiaan edellämainitulla tavalla (siitä ei ollu epäilystä) mutta vihujen levu tuntuu olevan myös oleellinen, [L]:n maksimimanat nousi 5 -> 37 yhen tappelun seurauksena. Jotenki tuntuu siltä ettei moinen onnistu jos goblineja mättää.
E2: Jepjep. Hajottuani siihen miten loppudungeon b:ssä on monsuja jotka tiputtaa kaikki mun charrut kahella osumalla ja siltiki selvittyäni siitä jotenki ihmeellisesti onnistuin ku onnistuinki pääsemään loppubossiin ja... Kaksi sanaa. Blood Sword.
Noh. Joo. Ottaen huomioon että tää on sarjan kakkososa ei parhaan titteliin ihan yletä, tulee lähinnä Mystic Quest mieleen (tai toisinpäin, emt). Rivimonsuista oli hyvin pitkälti pelin alusta loppuun asti enemmän vastusta ku bosseista. Mitä pelimekaniikkoihin eräs positiivinen yllätys oli se ettei taka-alalla ole ainuttakaan tyyppiä. Mainitkaa YKSIKIN Final Fantasy jossa annetaan joku syy miksi helvetissä partyssä on se 3-5 tyyppiä ja muut pysyy taka-alalla tekemättä yhtään mitään. Miksi? Onko se jotenki sankarillisempaa antaa pienemmän poppoon hoitaa homma (ja tähänhän ei lopussa viitata yhtään mitenkään)? Sen sijaan neljäs tyyppi vaihtuu useemmanki kerran, joihinki hahmoihin törmätään jopa useemmin ku kerran.
Stattien kasvua ei voi kuvata ku tasan yhellä sanalla: rikki. Hipat kasvaa hahmoilla vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että ne on tappelun LOPUSSA huomattavasti alhasemmat ku mitä ne oli tappelun alussa (poikkeuksia on, tämä on kuitenki nyrkkisääntö). Tykkäätkö healailla tappelun lopussa säilyttääkses manacostit pienempänä (jos healailee tappelun ulkopuolella spelleillä ja potioneilla on pienempi vaikutus)? Oi voi, eipä kasva hipat. Agilityn kasvamiseen tarvii lisää agilityä, se kun kasvaa vain siinä tapauksessa että tirvot monsuja ennen ku ne tirpoo sua ja arvatkaas mikä statti määrää järjestyksen: agility! Samoin mulla ei oo mitää hajua miten ihmeessä damage toimii, guyllä oli lopussa helvetinmoinen stamina ja isoin defense, siitä huolimatta se otti fyysisistä hyökkäyksistä enemmän damaa ku kukaan muu. Firionilla taas oli evasion 99% mutta eipä se vaan estäny vihuja osumasta siihe semmosella 95% todennäkösyydellä (ottaen huomioon hittien määrän, kyllä).
Nojoo, pelatkaa ite tehdäksenne omat johtopäätöksenne. Semmosen vinkin lähinnä annan että ÄLKÄÄ HEALATKO TAPELLESSA. IKINÄ. Poikkeuksena tietysti tilanteet joissa joku on kuolemassa. Välttäkää myös taikomista tappeluiden ulkopuolella, maksimimana toimii samalla periaatteella: manaa pitää kuluttaa runsaasti että maksimi kasvaa. Potionit on kova sana, siinä vaiheessa ku o varaa ethereihin voi taikomallaki healata tappeluiden ulkopuolella. Niinjoo, ja dualwieldaus ei kannata ku vasta lopussa (bosseja lukuunottamatta) koska se paskoo stattikasvun, oli se vihujen instagibbaaminen kuinka hurmaavaa tahansa. Ase + shieldi on parempi yhistelmä, shieldi helpottaa myös agilityn kasvua (joka puolestaan nostaa evasionia). Jos charrut on tarpeeksi isolevusia dualwieldaamallaki säilyttää sen 99% evasionin ja agility on jees koska paska dualwieldaava charru kuolee ennenku se voi edes liikkua.