Pyramid Plunderin esittely kirjoitti:Pyramid Plunder minigamessa ryöstetään Sophanemissa sijaitsevan pyramidin kammioiden aarteet käyttämällä Thievingin taitojasi. Jotkin kammioiden aarteista ovat niin arvokkaita, että Agility Pyramidin lähistöllä tutkimustyötään tekevä arkeolgi olisi kiinnostunut ostamaan niitä sinulta. Mutta pyramidia vartioiva vanha muumio ei luovu helpolla satoja vuosia vahtineista aarteistaan...
Ei ihan sitä parasta suomea jos minulta kysytään.
---
Muut vaatimukset -otsikko kannattaisi muuttaa "Suositukset" nimiseksi tai muuksi vastaavaksi. Ei ole kuvaavin otsikko ja siksi meni kauan etsiä oppaasta sisälsikö se helpottavia tekijöitä.
---
Erilaisia tyylejä kannattaisi kenties listata. Ruokaa säästyy ja expaa kertyy hyvin kun käyttää Search for Snakes -vaihtoehtoa ja sitten loottaa uurnan. Nopein vaihtoehto puolestaan on lootata suoraan uurna ja mikäli käärme puraisee niin sitten search for snakes ja loot. Omiin kokemuksiin perustuen jos käärme puraisee kerran, se puraisee n. 70% varmuudella toisenkin kerran. Jos haluaa mennä Plunderiin minimaalisilla kuluilla kannattaa ensin tutkia uurna käärmeiltä, sitten charmia ne ja viimeisenä lootata. Saatu expa on vain 2/3 siitä mitä mitä saisi kahdella edellämainitulla mutta käärme pääsee puraisemaan vain Search for Snakes-vaihtoehtoa käytettäessä.
Loot - Erittäin nopeaa - Käärme puraisee usein - täydet expat
Check Snakes & Loot - Nopeaa - Käärme puraisee silloin tällöin - täydet expat
Check Snakes & Charm Snakes & Loot - Hidasta - Käärme ei puraise juuri koskaan - 2/3 (n. 66%) expat
---
Hieman kierrosexpoja (97 thievingillä kahdessa ylimmässä kerroksessa):
Search for Snakes & Loot:1. 19220 xp
2. 19820 xp
3. 18660 xp
4. 17120 xp
5. 19040 xp
6. 18190 xp
= n. 18,5k xp per kierros
Loot: (Alkoi 99 thieving himottaa niin kiirehdin ja merkitsin vain väliaikatietoja tuhansien tarkkuudella muistiin. Täytynee uusia tämä testi joskus tarkemman tuloksen toivossa)
1. n. 23k xp
2. n. 18k xp
3. n. 22k xp
4. n. 22k xp
5. n. 20k xp
6. n. 17k xp
= n. 20,3k xp per kierros
Nämä ovat suuntaa antavia tilastoja siitä millaista expaa saa isoilla tasoilla. Näiden perusteella suora loottaus on kannattavampaa mutta alle 91 thievingin omaavilla pelaajilla tilanne voi olla päinvastainen suuren epäonnistumisprosentin vuoksi. 99 thievingin kanssa on vaikea todistaa tätä päätelmää todeksi, mutta näin voisin olettaa.
---
Sain Sceptren 83 - 99 thievingiä treenatessa 3 kertaa ja joka kerta arkusta huoneen keskellä. Kertoo jotain sen yleisyydestä. Noin 700k arvo saattaa houkutella joitain Sceptren perässä Plunderiin mutta se ei kannata. Sargophaguksia avasin myös kiitettävänä määrän enkä yhtään Sceptreä saanut. Ei ehkä olennaista tietoa mutta käyttäkää guidessa jos koette tarpeelliseksi.
---
Ovia aukomallakin saa expaa. Vaikka ovi veisi umpikujaan saa siitä expaa tietyn määrän. Expan määrä kasvaa huoneittain. Lockpick nopeuttaa ovista pääsemistä mutta tiputtaa ovista saadun expan puoleen. Mikäli siis ollaan expan perässä Plunderissa pidemmän aikaa se Lockpick kannattaa jättää pankkiin, koska liki samalla tahdilla klikkaa sitä ovea sen toisenkin kerran että pääsee siitä läpi. Kätevää isoilla tasoilla mutta jälleen kerran en tiedä kuinka nopeaa se ovien aukominen on pienemmillä tasoilla ilman lockpickkiä.
---
Plunderissa huomasin että monet tutkivat kaikki ovet vaikka joku menisikin yhdestä ovesta läpi. Mikäli yksi henkilö katoaa ovea näperreltyään on suositeltavaa kokeilla samaa ovea koska 98% mahdollisuudella se ovi vie sinutkin eteenpäin. 2% tulee niistä tilanteista kun ovet vaihtuvat juuri siinä 3 sekunnin aikana kun juokset kohti kaverin käyttämää ovea. Erittäin harvinaista mutta mahdollista.
Edelliseen viitaten on suositeltavaa etsiä serveri jolla pelaa muitakin Pyramid Plunderissa. Kun juoksee porukalla Pyramidin läpi näkee nopeasti mistä ovista pääsee ja aikaa säästyy. Nämä sekunnit muuttuvat huomattaviksi summiksi expaa pidemmällä juoksulla.
---
Arkkua tai Sargophagusta avatessa kannattaa olla yksi paikka inventoryssä epätodennäköisen Sceptren varalle. Kone säästyy vaurioilta jos päivien plundailun jälkeen Sceptren osuessa kohdalle saat sen inventoryyn sen sijaan, että se tippuisi seitsemännen kerroksen lattialle, josta et sitä ehdi poimia hyvällä tahdollakaan.
---
Joo eiköhän näillä päästä alkuun.