Uskonto, uskominen ja uskomatta oleminen

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Uskotko Jumalaan?

En
54
64%
Kyllä
13
15%
En tiedä
17
20%
 
Ääniä yhteensä : 84

Re: Uskonto, uskominen ja uskomatta oleminen

ViestiKirjoittaja Hekate » 06.07.2015, 20:52

Jos nyt jokin titteli pitää itselleen antaa niin olen agnostinen ateisti. En usko minkään jumalan tai vastaavan yliluonnollisen olemuksen olemassaoloon, mutta hyväksyn sen ettei sitä meidän tämänhetkisellä tietämyksellä voida todistaa suuntaan eikä toiseen.

Helpommin tämän perspektiivin voi tiivistää neljään kirjaimeen, "EVVK".
"Tahtoisin vaan vähän paijata Bubbaa. ;_;" -Kapteeni
Hekate
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 2213
Liittynyt: 29.04.2008, 16:24
Paikkakunta: Seinäjoki
RS -hahmo: Hekate125
IRC-nick: HeVi / HeVii

Re: Uskonto, uskominen ja uskomatta oleminen

ViestiKirjoittaja joogere » 07.07.2015, 12:18

Kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään henkeen. Uskon myös siihen että Jeesus kuoli ristillä siks ettei meijän tarvis kärsiä syntiemme tähären.

Suhtautuminen tieteisiin on se että moon kreationisti. Piti siis mikä tahansa tieteellisistä teorioista ja faktoista paikkansa ni wow. Uskon vaan että kaiken takana on Jumala. Ja tässähän on kysymyksessä usko, ei tieto ;) .

En kuitenkaan tyrkytä uskoani kenellekään vaan mulle riittää se että uskon itse.

Kunnioitan kaikkia ihmisiä ihmisinä ja en tuomitse ketään ihmisenä. Mullahan ei ole oikeutta tuomita.
joogere
Sikopaimen
Sikopaimen
Avatar
 
Viestit: 40
Liittynyt: 17.05.2015, 15:10
Paikkakunta: Espoo Westside
RS -hahmo: Joogere
IRC-nick: Jaeger

Re: Uskonto, uskominen ja uskomatta oleminen

ViestiKirjoittaja Low Mike » 15.12.2016, 00:41

joogere kirjoitti:uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään henkeen. Uskon myös siihen että Jeesus kuoli ristillä siks ettei meijän tarvis kärsiä syntiemme tähären.


Mäkin uskon jumalaan, mut mun tietojen mukaan Jeesus ei kuollu ristillä vaan Jessen rikas kaveri maksoi hopeaa sen tähden, ettei Jessen jalkoja katkaistais. Siihen aikaan oli nimittäin tapana katkoo ristiinnaulituilta jalat tarkennettuna sääret, ettei ne päässy kävelee vaan joutu raahautuu käsien varassa eteenpäin. Osa kuoli vammoihin. No anyway, Jesse vietiin erään puutarhurin, suuren mustan neekerin mökkiin toipumaan, jossa paikalliset lääkärit kävivät häntä hoitamassa.
Scapettaja alkaen 2005 | Säveltäjä |
Low Mike
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 537
Liittynyt: 30.04.2008, 01:47
Paikkakunta: Kerava
RS -hahmo: Low Mike
Klaani: Runepoli

Edellinen

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa