Itsemurha

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Oletko miettynit/yrittänyt?

Yrittänyt
42
7%
Olen miettinyt
91
16%
En ole miettinyt
274
47%
Joskus kävässy mielessä
131
22%
Kaveri on yrittänyt/miettinyt
23
4%
Kaveri on tehnyt
25
4%
 
Ääniä yhteensä : 586

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 05.09.2010, 20:56

Jep, justiinsa se yks siittiö on päässy sinne uuniin ja paistunu ja kasvanu ihmiseks. Kuinka monta ihmistä ois jos kaikki maailman ihmiset ois syntyny (jos nyt pervoillaan: siittiöt päässy uuniin :D). Aika pirun paljon ja se itsari on niin turha tapa tehdä se isän ja äidin työ hukkaan.
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 06.09.2010, 07:02

En ole koskaan tehnyt.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja wospax » 07.09.2010, 15:23

^Tuskin sä sitä ikinä oot tehny jos siin viel oot :D
Mjoo, en näe mitää syytä kun elämä on ihan kohillaan.
wospax
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
 
Viestit: 609
Liittynyt: 08.05.2010, 09:53

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Uchiha Itachi » 07.09.2010, 21:00

Sain juuri kuulla, että kaverin lapsuudenystävä oli tehnyt itsemurhan sunnuntaina.
Mikäs tässä terapeuttina ollessa :neutral::
Uchiha Itachi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 349
Liittynyt: 30.04.2008, 14:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Jaakku » 08.09.2010, 20:07

Jonzi kirjoitti:Minun mielestä on itsemurha paras vaihto ehto silloinko ei oo muuta mahdollisuutta, sairaalat käyty jne.. Tai ei jaksa enään vaan jatkaa miksei sitten vaan lähtis jatkamaan matkaa sinne sukulaisten tykö? Miksi jäähä kärsimään tänne jos ei vaan huvita.
Itse olen miettinyt mutta ei ole syytä tappaa itteäni. Mutten ite meinaa elää yli 70 vuotiaaksi kun en halua elää niin että muut hoitaa minua ja ite vaan olen. Toivottavasti en tule koskaan halvaantumaan kun en halua vaan olla.

Ei toi 70-vuotias nyt viel mikää hoitokoti potilas välttämättä ole. Mamma ja pappa 83-vuotiaita ja asuavat kahdestaan omassa kodissaan.
Asiaan! ei ole käynyt mielessä ja toivottavasti ei koskaan semmoista tilannetta tule.
Jaakku
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 375
Liittynyt: 22.05.2008, 17:25

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja salon » 30.11.2010, 13:07

Jaakku kirjoitti:
Jonzi kirjoitti:Minun mielestä on itsemurha paras vaihto ehto silloinko ei oo muuta mahdollisuutta, sairaalat käyty jne.. Tai ei jaksa enään vaan jatkaa miksei sitten vaan lähtis jatkamaan matkaa sinne sukulaisten tykö? Miksi jäähä kärsimään tänne jos ei vaan huvita.
Itse olen miettinyt mutta ei ole syytä tappaa itteäni. Mutten ite meinaa elää yli 70 vuotiaaksi kun en halua elää niin että muut hoitaa minua ja ite vaan olen. Toivottavasti en tule koskaan halvaantumaan kun en halua vaan olla.

Ei toi 70-vuotias nyt viel mikää hoitokoti potilas välttämättä ole. Mamma ja pappa 83-vuotiaita ja asuavat kahdestaan omassa kodissaan.
Asiaan! ei ole käynyt mielessä ja toivottavasti ei koskaan semmoista tilannetta tule.

70 vuotiaanahan sitä vasta alkaa elään 8-)

En todellakaan ole mitään itsetuhoista tyyppiä, tosin tietysti mielen "rajoja" voinen kyllä testata, esim. vaikka leikkimielisellä abc-testi kisalla. Pidän muutenkin arvista, muttei mitenkään "pakko saada lisää, angst angst viils viils". Olen vähän miettinyt polttomerkki/arpitatuointia. Saa nyt sitten nähä.

Jos joskus haluan ottaa itseltäni hengen, luulen, että se tulee tapahtumaan vitun isona droppina :D rollit loppuun ofc.
salon
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 345
Liittynyt: 14.08.2008, 13:49
Paikkakunta: Tampereen läheisyys
RS -hahmo: Kemosynteesi

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 07.12.2010, 20:30

Tää on vähä kulttuurilline asia, ku esim. tääl Suomessa sitä pidetään yleensä säälittävänä ja Japanissa se on kunniakas tapa lähteä.
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 08.12.2010, 13:20

Fin Exitium kirjoitti:Tää on vähä kulttuurilline asia, ku esim. tääl Suomessa sitä pidetään yleensä säälittävänä ja Japanissa se on kunniakas tapa lähteä.

Onko se "kunniakas" sen takia, että Japanis sattuu yli 30 000 itsemurhaa vuosittain (massavaikutus) vai onko siinä taustalla jotain muutaki? Kuulostaa meinaa aika oudolt, että sielpäi itsemurha ois jotenki parempi vaihtoehto sillä Japani käynnisti joskus 05-06 jonku kampanjan itsemurhien ehkäisemiseksi.
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja XVII Q » 08.12.2010, 14:05

Japanissa itsemurha kunniakas tapa lähteä jos sen tekee sillä rituaali tavalla enkä kyl tiiä onko enää ennen ollut.
Rituaalin nimi tais olla harakiri
XVII Q
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 334
Liittynyt: 04.05.2008, 16:24
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: WnB G O D

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja unhola » 08.12.2010, 14:34

Me emme elä Edo-kauden tai sitä esihistoriallisemman ajan Japanissa. Seppuku, kuten se oikeasti kirjoitetaan, oli sen aikainen itsemurharituaali vain Samuraille.

Miten helvetissä saat sen liittymään nyky-yhteiskuntaan?
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja XVII Q » 08.12.2010, 14:36

Uskonossa kerrottiin tästä juuri sen verran kuuntelin ja ihan nykyajan uskonnoista puhuttiin.
E: En mä tota nimeä muista sen otin historian tunneilta kuultuani kai sillä nykyaikana on eri nimi
XVII Q
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 334
Liittynyt: 04.05.2008, 16:24
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: WnB G O D

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 08.12.2010, 14:55

unhola kirjoitti:Me emme elä Edo-kauden tai sitä esihistoriallisemman ajan Japanissa. Seppuku, kuten se oikeasti kirjoitetaan, oli sen aikainen itsemurharituaali vain Samuraille.

Miten helvetissä saat sen liittymään nyky-yhteiskuntaan?

Jaa, sitten olin aika reilusti hakoteillä :redface::
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja XVII Q » 08.12.2010, 15:23

Saattaa olla että en kunnolla ole kuunnellut ja puhuttiin tuosta Edo-kaudesta meinaa Unhola on aina oikees.
XVII Q
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 334
Liittynyt: 04.05.2008, 16:24
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: WnB G O D

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja unhola » 08.12.2010, 17:06

XVII Q kirjoitti:Saattaa olla että en kunnolla ole kuunnellut ja puhuttiin tuosta Edo-kaudesta

Niin, todnäk. näin, Edo-kausi loppui 1800-luvulla.

XVII Q kirjoitti:meinaa Unhola on aina oikees.

..nooh tästä voidaankin olla sitten jo montaa mieltä.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tepza » 11.12.2010, 02:17

Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Tepza
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 569
Liittynyt: 29.04.2008, 19:28

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 11.12.2010, 12:07

Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?

Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tristanix » 12.12.2010, 17:06

Anspi kirjoitti:
Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?

Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis


Sillat. Jos johonkin jokeen hyppää 10-30m korkeelta, niin on aika varma kuolema, oli se sitten kesällä tai talvella. Tähänhän tietysti vaikuttaa se, minkälaisella paikkakunnalla asuu, mutta kyllä sitä vettä löytyy melko monseta paikkaa Suomea.

Itse ainakin mietin että jos tohon Kemijokeen kävis hyppäämässä, kun on suurin vitutus päällä. :neutral::
Tristanix
Eliittijäsen
Eliittijäsen
 
Viestit: 2032
Liittynyt: 02.05.2008, 14:29
Paikkakunta: Kajaani
RS -hahmo: Tristafeyr
IRC-nick: Tris

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja salon » 12.12.2010, 17:57

Anspi kirjoitti:
Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?

Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis

Luulen, että kovin moni joka meinaa itsensä tappaa, ei mieti sitä että voisi järkyttää jonkin lapsen teoillaan. Ja toisekseen, luulen, että kovin moni lapsi ei edes tajuaisi mitä näkisi. Tähänhän tosin vaikuttaa ikä jne.
salon
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 345
Liittynyt: 14.08.2008, 13:49
Paikkakunta: Tampereen läheisyys
RS -hahmo: Kemosynteesi

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Sëyx » 12.12.2010, 19:35

Sir Hevari kirjoitti:Mun mielestä aika säälittävä tapa lähteä... :|


Hmmhh.. Niinhän se on, mutta jos ajattelee itsemurhan tehneen tilannetta, niin se on voinut olla vaan paras vaihtoehto..
Sëyx
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 394
Liittynyt: 12.07.2009, 14:53
Paikkakunta: Vantaa
RS -hahmo: -
IRC-nick: Christabel
Klaani: Fin Explorers

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Axeliina » 22.12.2010, 22:19

Tristanix kirjoitti:
Anspi kirjoitti:
Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?

Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis


Sillat. Jos johonkin jokeen hyppää 10-30m korkeelta, niin on aika varma kuolema, oli se sitten kesällä tai talvella. Tähänhän tietysti vaikuttaa se, minkälaisella paikkakunnalla asuu, mutta kyllä sitä vettä löytyy melko monseta paikkaa Suomea.

Itse ainakin mietin että jos tohon Kemijokeen kävis hyppäämässä, kun on suurin vitutus päällä. :neutral::

no eikai siitä 10-20metris viel iha kuole.. Saa vaa perseesee kivan määrän vettä =).
Axeliina
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 318
Liittynyt: 21.05.2008, 14:26
RS -hahmo: Axeliina
IRC-nick: Axeliina

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Paramore » 30.12.2010, 02:25

Itsemurha ei oo mikään vaihtoehto ongelmien ratkasuun. Esim. nämä jotka harkitsee itsemurhaa päättyneen suhteen takia vois ajatella kahesti. Kaikkien elämä menee jossain vaiheessa huonosti, mut sillon ei vaan saa luovuttaa. Jos esim. on kuoleman sairas tai halvaantunut, ja tietää, että joutuu sänkyyn loppu elämäkseen, niin kyll mä sitten ymmärrän, koska en itte ainakaan haluais viettää mun loppu elämää sängyssä. Mun mielestä itsemurhaan päädytään liian helposti. Pitää oikeesti mennä elämä jo aika huonosti jos menee tappaan ittensä.
Paramore
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1210
Liittynyt: 16.07.2008, 16:49
RS -hahmo: Gaga Addict

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja mist » 30.12.2010, 03:22

Kumma kun nykyään ei joudu jo vankilaan itsemurha yrityksestä..o.O Oma kantani on että kaikki materiaaliset syyt itsemurhaa on ainakin ihan turhia(meinaan kaikkia työ/raha ym ym asioita) niille asioille löytää ratkaisun niin hyvässä kuin pahassa.
Taas jonkun läheisen menettäminen voi riipaista tosi pahasti, kaikkihan ovat erillaisia mutta enemmistö niistäkin suruista jaksaa läpi..Masennuksista pääsee yli kun vaan jaksaa uskoa parempaan huomiseen, jos ei pysty enää nauttimaan mistään ja kaikki ajatukset on negatiivisia niin ei mitään hyvää ainkaan tule vastaan.
Mutta aikalailla se valinta on itsestä kiinni, mutta aika hyvä syy saa olla kun takas ei pääse, ei me turhaan tänne synnytty, kaikilla on yks mahollisuus elää täälä ja siitäkin voi saada paljon kokemuksia ja iloa irti ;)
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Volkkis » 31.12.2010, 02:22

salon kirjoitti:
Anspi kirjoitti:
Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?

Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis

Luulen, että kovin moni joka meinaa itsensä tappaa, ei mieti sitä että voisi järkyttää jonkin lapsen teoillaan. Ja toisekseen, luulen, että kovin moni lapsi ei edes tajuaisi mitä näkisi. Tähänhän tosin vaikuttaa ikä jne.
On varmaa poliisillaki ja muilla pelastushenkilökunnalla siivoilla ruumista joka on tipahtanu jostai korkeelta suoraa asfalttii tai hirttäny ittensä johonki kuusen oksalle, cuul.
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Janda » 03.01.2011, 14:08

Luulis nyt että ainakin poliisit. palomiehet ym. pelastushenkilökunta on vähintään henkisesti valmistautunut näkemään rumaa jälkee. Hyvänä esimerkkinä pahat hirvikolarit.
Janda
Mylläri
Mylläri
 
Viestit: 741
Liittynyt: 29.04.2008, 19:59
IRC-nick: Janda

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tony Stereo » 03.01.2011, 15:54

Miksei listas ole Olen tehnyt ?
Tony Stereo
Banned
 
Viestit: 12
Liittynyt: 26.12.2010, 22:45

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa