Tribes: Ascend

Keskustelua ja höpinää kaikenlaisista peleistä, paitsi RuneScapesta. Eli Tammesta Mech warrioreihin ja kaikesta siltä väliltä.

Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Holymaani » 25.02.2012, 16:03

Kuva



Elikkä Tribes: Ascend on uusin PC peli jurakaudella alkunsa saaneesta Tribes-pelisarjasta. Sarjan oikeudet osti vastikään Global Agendasta tunnettu Hi-Rez Studios. Ascend on toistaiseksi open beta asteella, ilmoitettu julkaisupäivä on 12.4.2012. Pienestä iästään huolimatta contentin määrässä ja pelaajakunnan koossa ei ole valittamista. Peli toimii ilmaispeli mallilla ja toistaiseksi ostettavana on skinejen lisäksi experience boostereita, ja kultaa jotka auttabat unlockaamaan kaikkea kivaa aseista classeihin ja suoriin parannuksiin.

Jos katsoit teaserin niin saatoit huomata että onpas aika pirun nopeaa menoa. Tästä onkin kiitos sille että ensimmäisten Tribes pelien aikaan kovimmissa räiskinnöissä (Quake, Unreal Tournament) pingottiin mahdottoman nopeasti eikä Tribes ollut poikkeus. Nopea liike perustuu hiihtämis-mekaniikkaan jossa siis perus juoksemisen ohella voidaan pyrkiä kohoaviin nopeuksiin 'hiihtämällä' alamäkeä pitkin tai harjoittamalla oldschool rakettihyppyjä. Tämän lisäksi jokaisella hahmoluokalla on jet-pack avittamassa vauhdissa pitoa.

Tribes Ascendin pääpelimuoto on tällä hetkellä lipunryöstö eli CTF. Molemmat tiimit spawnaavat omista baseistaan ja kumpi saakaan ensimmäisenä tuotua 5 vihollislippua kotipesään voittaa. Pelaajat voivat valita 3 haarniska painoluokan välillä (light, medium, heavy) joista jokaisella on 3 hahmoluokkaa, eli yhteensä 9 classin väliltä. (kirjoitan näistä myöhemmin jos topic syttyy kunnolla). Molempien basejen puolustus perustuu oman tiimin generaattorin kunnossa pitoon. Mikäli vihollistiimi tuhoaa vastapuolen genraattorin, niin turretit, sensorit, sähköiset player deployablet, map kohtaiset force fieldit ja kulkupelejen spawnin toimivuus katkeaa kunnes se saadaan jälleen korjattua. Tämä antaa viholliselle helpon mahdollisuuden napata oma lippu. Etenkin jos cappaaja kiitää yli 200 km/h nopeudella.

CTF:n ohella pelissä muita game modeja ovat Team Death Match ja pienempi muotoinen 5v5 Arena, näillä pelimuodoilla on erilliset karttansa. Pelaajan muutenkin sujuvasta liikkumisesta huolimatta pelissä on myös vehiclejä toistaiseksi kolme: tankki, lentopeli ja kahden henkilön moottoripyörä. Räiskintäkin eroaa monesta muusta pelistä siten, että lähes kaikissa aseissa on projectile speed. Poikkeuksia ovat jotkin pistoolit, tarkkuuskiväärit ja haulikot. Tämä tarkoittaa että aseita käyttäessä tulee ottaa liikkuvaan kohteeseen ennakkoa jotta vihollisiin ylipäätään osuu, mikä on ennustettavasti vaikeaa kun vierestä kiidetään kuin Mika Häkkinen.

tl;dr niin mikä tää peli oli? Haloa, TF2:ta ja piriä.


Linkkejä

Pelin virallinen sivu. On suositeltavaa että liityt referral linkin kautta, tässä omani.
Hi-Rezin blogi
Tribes: Ascend wiki
Total Biscuitin video pelin suhtkoht tuoreesta buildista
Tribesin sub-reddit (aina viralliset foorumit voittaa)
Hyvin eri pelityylejä demonstroiva traileri

Kokeilkaa rohkeasti. Itsekkin vierastin alussa pelin nopeaa tempoa, mutta rakastuinkin siihen kun tajusin että tätä pelaa kohtuullinen määrä omaa alhaista tasoani huonompiakin aloittelijoita. Pelistä löytyy myös muutama hitaampi tempoinen classi.


Shazbot!
Viimeksi muokannut Holymaani päivämäärä 22.05.2012, 20:01, muokattu yhteensä 9 kertaa
Holymaani
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 148
Liittynyt: 29.04.2008, 20:32

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja tima267 » 26.02.2012, 01:41

Laitoin lataamaan joskus tuota ykköstä pelaillu, mutta tämä vaikutti mielenkiinnostavammalta.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja nikozu » 26.02.2012, 03:02

Pistin latautumaan. Myöhemmin tänään kokeilen.
nikozu
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 617
Liittynyt: 14.05.2008, 14:44
Paikkakunta: Kemijärvi
RS -hahmo: Lappilainen

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja tima267 » 26.02.2012, 03:24

Awesum game pelannu 4 kierrosta ja huomasin, että pelin taso ei ole kovin korkea? Helposti pääsee kärkeen listoilla esim statseil 11 tappoa j 6 avustusta.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja Ryuk » 26.02.2012, 20:07

Holymaani kirjoitti:[tl;dr niin mikä tää peli oli? Haloa, TF2:ta ja piriä.

Lataukseen.
Ryuk
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 909
Liittynyt: 26.01.2010, 18:52
Paikkakunta: Lande

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja tima267 » 03.04.2012, 16:34

Ei viddu mikä peli. Yhdessa capturete flagissa 5 ryöstöö 5 yritysta ja eniten pisteita.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja Nekrawl » 03.04.2012, 21:33

Pelasin closedissa tätä.
Iha hauskaa, tälläst mukavaa kasuaaliquakee aina välillä mukavaa hakata :3.
Nekrawl
1v1 Fite me irl
Avatar
 
Viestit: 3091
Liittynyt: 29.04.2008, 20:12
Paikkakunta: Naantali / Espoo
RS -hahmo: Fastcaptain

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja Jope-san » 14.04.2012, 22:14

Peli on nyt julkastu ja nyt alle viikon sisällä takonut +15h
Jos haluatte niin voin pistää kutsuja peliin (vaikkakin peli on ilmainen), saan siitä ilmaista expaa/kultaa. Eli jos joku haluaa niin pistää yv:llä sähköpostiosoitteen :>
Jope-san
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 298
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Vaasa
RS -hahmo: Lopettanut
IRC-nick: Jope-san

Re: Tribes: Ascend [Open Beta]

ViestiKirjoittaja Tonzaw » 08.05.2012, 21:34

Töks,
Pari viikkoo sitten tuli ladattua ja oon tykänny :O
Vähän vaihtelua bf3 ja tf2 :d

Pelasin alkuun soldieril, mutta tykästyin sittemmin pathfinderii.
Lvl 12 atm. Spoileris jotai statsie tynkää..
Harmi ettei toss oo k/d.
Pelis oon Tonzaw nimel, lisäillä saa vapasti :OO
Spoiler:
Kuva


Jokune linkki aiheeseen liittyen
Uus patchi julkastintiin eilen. - https://hi-rez.custhelp.com/app/answers ... /a_id/454/
Dome.fi arvostelu pelistä. - http://dome.fi/pelit/arvostelut/tribes-ascend
Referral linkki: viewtopic.php?p=515040#p515040
Tonzaw
Reservissä
Reservissä
Avatar
 
Viestit: 1114
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
RS -hahmo: Tonzaw
IRC-nick: Tonzaw
Klaani: Generation Finland

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Kruik » 09.05.2012, 00:31

VGTGVGTGVGTGVGTGVGTGVGTGVGTG

Spoiler:
Kuva


Jöö. Tätäkää pelannu pariin-kolmeen viikkoon. Pathfinderiä pelaan CTF:ssä yleensä ja brutea C&H:ssa. Fractalit + heavy spinfusor on C&H:ssa niin op sisätiloissa että muita classeja on turha edes vilkasta. Kivasti ne techinki turrut tipahtaa yhestä osumasta. Tosso jotai C&H:n satoa, brutella toki.

Muistakaa toki VGTG aina ku cappaatte lipun.

Seki kannattaa pitää mielessä että tossa harrastetaan tiimien stäkkäämistä lähes poikkeuksetta, siinä menee ne kovimmat jannut samalle puolelle melkeenpä aina. Rankki kertoo paljo, ei kylläkään kaikkea. Sinänsä helvetin ärsyttävää, sillä paskemmalla puolella ku on ihan turha yrittää voittaa ellei sitte ole omaa tiimiä ja seki edellyttää sitä että vähintään kaks niistä on kovia (toinen cappimaan, toinen deffaamaan/chaseemaan).
Kruik
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1298
Liittynyt: 29.04.2008, 20:58
Paikkakunta: Tre
IRC-nick: Kruik

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Mehii » 09.05.2012, 15:18

Pistin lataukseen joten pistäkääs joku mulle yv:llä referral linkki jos haluutte jotain mahd. etuja. :)
Mehii
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 934
Liittynyt: 29.04.2008, 19:22

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Kalamalja » 10.05.2012, 16:08

Kruik kirjoitti:Seki kannattaa pitää mielessä että tossa harrastetaan tiimien stäkkäämistä lähes poikkeuksetta, siinä menee ne kovimmat jannut samalle puolelle melkeenpä aina. Rankki kertoo paljo, ei kylläkään kaikkea. Sinänsä helvetin ärsyttävää, sillä paskemmalla puolella ku on ihan turha yrittää voittaa ellei sitte ole omaa tiimiä ja seki edellyttää sitä että vähintään kaks niistä on kovia (toinen cappimaan, toinen deffaamaan/chaseemaan).


Tämä.

Suurin syy miksi pelaaminen on jäänyt vielä alle 10h. Peli sinällään aivan loistava ilmaispeliksi.
Koskaan ennen en ole Tribes sarjaan koskenut, olen ollut "PC-pelaaja" vasta muutamisen vuotta. Hieman balanssia ehkä kaipaisin lisää, koska classit tuntuvat jakautuvan turhan paljon overpowered ( esim. Raider, Doombringer) ja underpoweredeihin (Sentinel, Juggernaut).

Täytyis kyl varmaan pelata enemmän ennen kuin tulen suutani aukomaan.
Custom servereitä anyone?
Kalamalja
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 650
Liittynyt: 29.04.2008, 13:25
IRC-nick: Kalamalja

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Tonzaw » 10.05.2012, 20:01

Jaa-a

Päädyin uhraan 8e jotta sai ton VIP statukse ja muutama gold.
Mitää en viel ostanu kullal ku aattelin jos seurais noit tarjouksii ja sielt sitte ostais :dddd

Hirveen vaikeesti piti toikin tehdä..
Ei huolinut korttia, joten piti paypali kautta säätää :OO
Siinäki meni pari yritystä kunnes hyväksy.
Tonzaw
Reservissä
Reservissä
Avatar
 
Viestit: 1114
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
RS -hahmo: Tonzaw
IRC-nick: Tonzaw
Klaani: Generation Finland

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Munggi » 10.05.2012, 20:30

Näyttää hyvältä, lataukseen.
Munggi
Sikopaimen
Sikopaimen
 
Viestit: 46
Liittynyt: 14.03.2010, 21:24
RS -hahmo: Munkki

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Tonzaw » 12.05.2012, 14:24

Spoiler:
Kuva


Toss joku battlereport jonka kehtaa jopa postaa :OO
Tonzaw
Reservissä
Reservissä
Avatar
 
Viestit: 1114
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
RS -hahmo: Tonzaw
IRC-nick: Tonzaw
Klaani: Generation Finland

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja SLT » 13.05.2012, 15:17

iha kivaa mäiskintää
SLT
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25.04.2012, 19:18

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Holymaani » 14.05.2012, 20:11

Kalamalja kirjoitti:... ja underpoweredeihin (Sentinel, Juggernaut).

No en nyt sanois.

Sentinel on must kaikissa CTF peleissä. Niillä ei ole tarkoitus tappaa heavyjä taikka edes täysenkkasia mediumeja, vaan 1/2 shotata capperit ja pitää pelotetta yllä ettei kukaan lähde liian rohkeasti hyökkäämään vähissä enkoissa saati jää duelaamaan keskikentälle. Ehkä kaikkein vaikein pelattava mutta ei se siitä alivoimaista tee.

Juggernaut taas on keveästi pelin voimakkain ja monipuolisin hahmoluokka. Kun pistää perkiksi potential energyn, kranaateiksi throwing discit ja tuntee kartat niin se muuttuu vikkeleimmäksi heavy classiksi. Nopea health regenration on melkein imba ottaen valmiiksi suuret enkat huomioon. Mortareista taas tulee harjoittelun jälkeen vihollistiimin suurin uhka kun niitä voi helposti käyttää lyhyellä että pitkällä etäisyydellä base assettejen ja generaattorin tuhoamiseen, sekä area denialiin, että flag standin putsaamiseen. No sitten on vielä pisteeksi i:n päälle pelin toiseksi paras automaattinen ase, ainut tapa voittaa Juggernautin LMG on ampua piirun verran paremmalla chain gunilla ja jos Doombringer on keskellä karttaa niin se ei todennäköisesti toteuta tehtäväänsä.
  Myönnettäköön että Juggernaut vaatii unlockableja ollakseen parhaimmillan (hmm, niinkuin jokainen hahmoluokka) mutta kyllä default aseilla pystyy hyvin indoors base rapea harrastamaan.

Oikeasti alivoimaisia hahmoluokkia CTF:sä (mikä on pelityyppi jonka mukaan tasapainoa pitäisi hioa) ovat Brute ja soldier. Soldierin käyttämiseen ei ole ollut Raid and Pillage patchin jälkeen enää mitään perustelua kun raider pystyy tekemään kaiken mitä soldierkin, paitsi paremmin.
 Brute taas ei ole missään vaiheessa peliä omistanutkaan identiteettiä. Fractal grenade on ainoa uniikki asia koko classissa, muttei lähellekkään tee siitä pelaamisen arvoista, saati tuo erityisen miellyttävää mekaniikkaa peliin. Capture and Holdissa brute kyllä loistaa ilmiselvistä syistä (elikkä sen area denial kranaatin takia).

Oli pakko päteä vaikka myönsitkin epävarmuutes.
Holymaani
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 148
Liittynyt: 29.04.2008, 20:32

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja SLT » 14.05.2012, 21:35

hyökkään aina vihollisbaseen soltulla ctf peleis ja hyvi pärjää :shock::
SLT
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25.04.2012, 19:18

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Tonzaw » 15.05.2012, 20:29

Tässä ny pelannu lähin yksinomaan Pathfinderil ja tuntuu että toi Raider on overpower sen plasma guni kanssa.
Toi on vaa 100k exp unlock et hetken saa pelaa ellei sitte rahal osta.
Mitä kommenttei lukenu ni melko moni pitää tota plasma gunii overpower, eli vois olla et sitä nerffataa. Tiedä sitten.

Spoileris joku ëpic matsi.
Spoiler:
Kuva
Kuva
Tonzaw
Reservissä
Reservissä
Avatar
 
Viestit: 1114
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
RS -hahmo: Tonzaw
IRC-nick: Tonzaw
Klaani: Generation Finland

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja SLT » 18.05.2012, 11:54

ekas matsis 4/5 flag capturei ja toises 2/5. ilmesen paska taso ku juggerillaki kävin hakemassa sen lipun :mrgreen:
SLT
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25.04.2012, 19:18

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Holymaani » 22.05.2012, 08:18

Tribes: Ascend Update #4 - Staying Alive



Brutesta tulee taas relevantti. Survival pack vaikuttaa parhaalta uudistukselta. Plasma cannon tekee kanssa paremman duelaus classin ja tasoittaa etenkin juggernautteja vastaan, mutta miksi se on secondary? Tuntuu tekevän automatic shotgunista ja nova coltista vaan entistäkin hyödyttömämpiä. Gladiator on lisää area denialia mikä näyttää nyt olevan bruten rooli kaikissa objective pelityypeissä. Watch now on ihan kiva, kun osoittaa aloittelijat isompaa yhteisöä kohti.

Hyvät alkufiilikset jätti. Ei näytä pay2win päivitykseltä enään kun ei paranneta classeja jotka sitä vähiten kaipaa.
Holymaani
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 148
Liittynyt: 29.04.2008, 20:32

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Tonzaw » 27.05.2012, 15:08

Toss pohdin et alanko unlockaa brutee vai raider ni päädyin jälkimmäiseen.
Ruvennu välil tympii ku pathfinderi hävii taisto jos leijutaa vaa ilmas.
Toki vois osta light assault rifle mutta onko se 100k exp arvonen??

Para-aikaa kerään 100k exp kohti jotta sais plasman rdr mutta mieli voi muuttua viel :D
Olis varmaa jo tuo kasas mut käytin vähä expaa rdr..

Täss joku c&h pth ja statsie näköst :OO

Spoiler:
Kuva
Kuva
Tonzaw
Reservissä
Reservissä
Avatar
 
Viestit: 1114
Liittynyt: 29.04.2008, 19:07
RS -hahmo: Tonzaw
IRC-nick: Tonzaw
Klaani: Generation Finland

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Holymaani » 27.05.2012, 19:44

Tonzaw kirjoitti:Toki vois osta light assault rifle mutta onko se 100k exp arvonen??

On ehdottomasti jos pahtfinderilla pelaat enemmänkin .
Toimii hyvin duelauksessa kun haulikko-etäisyydeltä yleensä käytetään yleensä explosive weaponseja ja light hahmoluokalla ei ole kovin viisasta mennä lähelle vihollista muutenkaan. Hyödyllinen myös esim force fieldejen tuhoamiseen pitkältä etäisyydeltä ja chaseemisessa.
Holymaani
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 148
Liittynyt: 29.04.2008, 20:32

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Slyre » 27.05.2012, 23:20

Latasin asensin ja yritin pelata, kaikki oli mustaa eikä hiiren osoitinta näkynyt. Selvisin johonki peliin mutta sekin oli aivan musta.
Slyre
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 505
Liittynyt: 09.05.2008, 17:47
Paikkakunta: Turku
IRC-nick: Slyre

Re: Tribes: Ascend

ViestiKirjoittaja Holymaani » 28.05.2012, 13:50

Slyre kirjoitti:Latasin asensin ja yritin pelata, kaikki oli mustaa eikä hiiren osoitinta näkynyt. Selvisin johonki peliin mutta sekin oli aivan musta.

Olisko tästä apua?
Holymaani
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 148
Liittynyt: 29.04.2008, 20:32

Seuraava

Paluu Pelurien kuja

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa