zuidj. kirjoitti:enpä usko et tääl foorumeil SWOTOR:in pelaajia on viittä enempää, jos sitäkään.
Mörppibuumi on muutenkin ollutta ja mennyttä, uusia ei pahemmin julkaista lisäreiden (WoW) ja jatko-osien (tuleva Guild Wars 2) lisäksi eikä niistä olla edes niin kauhean innostuneita enää.
FPS-peleillä taas on aina nuo jonnensa joten niillä riittää pelaajia. RPG:ssä nyt ei ikinä tapahdu yhtään mitään. Japsiropeja ei pelaa kukaan juuri JRPG-fanilauman (joka on lukumäärältään muihin kippokuntiin verrattuna häviävän pieni) ulkopuolella ja tänä vuonna nyt vaan sattui tulemaan se uusi Elder Scrolls joka on aina kovinta shittiä ikinä - ei poikkeuksia. Se on sinällään surullista että nykyään on lähes pakko tehdä tusina-FPS tai olla oikeasti innovatiivinen (Minecraft) jos haluaa myydä yhtään mitään.
RTS-rintamalla tapahtuu uusia asioita hyvä jos koskaan (viimeisin maininnan arvoinen taisi olla juurikin StarCraft 2) vaikkakin WH40K:DoW:R oli varsin piristävä uutuus - sen Last Stand-pelimuodosta on omassa piiristään tullut niin iso juttu että pelimoodia myydään jo Steamissa standalone-pelinä ja Last Stand-aiheinen DLC menee kuin kuumille kiville. Mikä tuokin meidät seuraavaan aiheeseen:
MOBA on hiljattain nostanut päätään, tätä ei voi kiistää. Genren esi-isiä, Aeon of Strife (SC1) ja Defense of the Ancients (WC3) ei pelata "niin paljoa kuin niitä pitäisi" mutta näitä modeja pelattiin ja niistä inspiroitiin myöhemmin standalone-pelejä joita ollaankin usein tituleerattu "DotA-peleiksi" tai "DotA-klooneiksi". Heroes of Newerth ja League of Legends lienevät tällä hetkellä ne kuuluisimmat, mutta hiljattain betaan ilmaantunut DotA 2 ja paljon huhuttu Blizzard DotA lienevät maininnan arvoisia - unohtamatta tietenkään että jo vuodesta 2008 Kiinassa suurta kuuluisuutta nauttinut Realm of the Titans on myös rantautunut läntiseen maailmaan. En ihmettelisi jos hyvin piakkoin tapahtuisi MOBA-buumi ja MOBA-pelejä pelais ihan kaikki. Osittain näin on jo käynyt kun
League of Legends ohitti WoW:in pari kuukautta sitten.
Vähän offarin puolelle meni mutta en keksi muutakaan triidiä johon avautua peliteollisuuden nykytilasta.