Silmälasit

Ilkeiden baarinpitäjien hirmuvallan alla oleva majatalo, jossa he kuuntelevat kaikkien huolet ja murheet koskien sitä toista, joidenkin mukaan oikeaa elämää.

Onko?

On ja silmäni ovat kaukotaittoiset
67
15%
On ja silmäni ovat likitaittoiset
69
15%
On ja silmäni ovat hajataittoiset
14
3%
Ei ole
303
67%
 
Ääniä yhteensä : 453

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Kassimarsu » 24.04.2009, 22:42

Lasit löytyy, tehoilla -2.75 ja -3.

Vituttaa lähinnä nää lasit. Aina tiellä, rumat ko mitkäki, ei voi käyttää oikeen aurinkolaseja (tai no voi, mutta en viittis kauheesti ostella noita vahvuuksilla). Oon koittanu piilolinssejä, en saanu ees päähän. Silmä alko ihan refleksinä räpsyyn niin paljo etten vaan onnistunu saamaan niitä silmiin asti. Kunhan loppuu toi näön huonontuminen, käyn varmasti laaserleikkauksessa. :neutral::
Kassimarsu
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 187
Liittynyt: 30.04.2008, 17:51
IRC-nick: Kassimarsu

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Recetal » 25.04.2009, 03:32

X Zalachar X kirjoitti:En omista silmälaseja ja olen ylpeä siitä.


oli aika hassu lause imo
Recetal
Banned
 
Viestit: 402
Liittynyt: 03.05.2008, 01:52
IRC-nick: Recetal
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Jusa » 30.04.2009, 00:47

Ei oo onneks viel mitään silmälaseja tarvittu, näkö on aina ollut tosi hyvä ja sillee. Vaikka eihän ne lasit varmaa paljo haittais ja kyl niihin tottuis sitten ajanmyötä..
Jusa
Lukkoseppä
Lukkoseppä
 
Viestit: 1814
Liittynyt: 29.04.2008, 19:24

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Odly » 01.05.2009, 08:50

Silmälasit omistan, todella pienillä vahvuuksilla -1.0 ja -1.25. Eli kaukonäkö on perseestä.
Joten, en käytä niitä kuin yleensä koulussa ja katsoessa telkkaria.
Odly
Banned
Avatar
 
Viestit: 664
Liittynyt: 23.07.2008, 11:50
RS -hahmo: -
IRC-nick: -

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Destih » 01.05.2009, 13:30

Kassimarsu kirjoitti:Lasit löytyy, tehoilla -2.75 ja -3.

Vituttaa lähinnä nää lasit. Aina tiellä, rumat ko mitkäki, ei voi käyttää oikeen aurinkolaseja (tai no voi, mutta en viittis kauheesti ostella noita vahvuuksilla). Oon koittanu piilolinssejä, en saanu ees päähän. Silmä alko ihan refleksinä räpsyyn niin paljo etten vaan onnistunu saamaan niitä silmiin asti. Kunhan loppuu toi näön huonontuminen, käyn varmasti laaserleikkauksessa. :neutral::


EI kannata luovuttaa. Itselläni on piilolinssit, ja sain ne hyvin nuorena (12). Alkuun on hyvin hankalaa ja minullakin meni ties kuinka paljon alkuun aikaa pistää ne päähän. Sama ongelma, silmät räpsäsivät, kun koitin pistää sisään. Harjoitus tekee mestarin ja itse saan ainakin ne nykyään silmään samantien, ensiyrityksellä ;)

Sitten kun saat ne 5-10 kertaa päähän homma alkaa tulla itsestään ja menee aina vain entistä nopeammin silmään.
Destih
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 363
Liittynyt: 08.05.2008, 21:57
RS -hahmo: Desti sr

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Kakuto » 02.05.2009, 17:26

Mun näkö on alkanu heikkenee viimevuodesta ja samalla kone aika on lisääntyny eli toden näköisesti tuun tarviimaan ainakin lukulasit parin vuode sisäl. :/
Kakuto
Munkki
Munkki
Avatar
 
Viestit: 1169
Liittynyt: 25.05.2008, 08:46
RS -hahmo: Santalauta
IRC-nick: Kakuto

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Decended » 05.05.2009, 14:07

Omistan silmälasit :neutral::. En nyt tarkkaan muista, mutta mun yht. näkö tais olla 2,5.
Decended
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 188
Liittynyt: 02.11.2008, 10:43
RS -hahmo: Rush n Hit

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Aceral » 05.05.2009, 20:48

Kassimarsu kirjoitti:Lasit löytyy, tehoilla -2.75 ja -3.

Vituttaa lähinnä nää lasit. Aina tiellä, rumat ko mitkäki, ei voi käyttää oikeen aurinkolaseja (tai no voi, mutta en viittis kauheesti ostella noita vahvuuksilla). Oon koittanu piilolinssejä, en saanu ees päähän. Silmä alko ihan refleksinä räpsyyn niin paljo etten vaan onnistunu saamaan niitä silmiin asti. Kunhan loppuu toi näön huonontuminen, käyn varmasti laaserleikkauksessa. :neutral::

Kauanko kokeilit piilolinssien laittoa? Ite kokeilin melkein tunnin siellä optikolla(en oo varma kirjotettiinko noin). En saanu niitä ku silmät räpsy niin paljo. Siellä oli myös ärsyttävä pessimisti akka töissä joka ehotteli kokoajan "että ehkä sun kannattas tulla vanhempana takasin kokeilemaan"(olin sillon 14.) Sitte tulin viikon päästä takas ja sain ne päähän. Sen jälkeen meni muutama päivä että sain ne menemään yhdellä yrityksellä. Nykyään saan ne päähän ja pois ilman peiliä :rolleyes:: Eikä silmätkään räpsy ollenkaan. Kannattaa kokeilla uudestaan jos kävit vaan jonkun vartin siellä kokeilemassa.
Aceral
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 435
Liittynyt: 29.04.2008, 20:10

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Effi » 05.05.2009, 20:56

En omista silmälaseja ja näkö on hyvä. Suvussa on mummolla ja ukilla, sedälläni ja vaarillani lasit.
Effi
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 413
Liittynyt: 26.06.2008, 17:02

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja henu » 09.05.2009, 19:53

minä saan ehkä lasit koska minulla oli/on karsastus eikä sitä keritty ajoissa leikkaamaan :cry: .vasen näkee huonosti kauas ja oikea näkee huonosti lähelle....pelkään että minua haukutaan jos saan silmälasit enkä halua käyttää piilareita :x
henu
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 7
Liittynyt: 23.10.2008, 21:10
Paikkakunta: rauma
RS -hahmo: henkka802

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Falcon » 11.05.2009, 16:54

henu kirjoitti:minä saan ehkä lasit koska minulla oli/on karsastus eikä sitä keritty ajoissa leikkaamaan :cry: .vasen näkee huonosti kauas ja oikea näkee huonosti lähelle....pelkään että minua haukutaan jos saan silmälasit enkä halua käyttää piilareita :x


Ikä: 18

:neutral::
Falcon
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 368
Liittynyt: 29.04.2008, 19:06
IRC-nick: Falcn

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Xani » 11.05.2009, 17:29

Muilla perheenjäsenilläni on/on ollut silmälasit, itse olen jotenkin onnistunut välttymään tältä vitsaukselta. :P
Xani
Sikopaimen
Sikopaimen
Avatar
 
Viestit: 56
Liittynyt: 30.04.2008, 19:02
RS -hahmo: Xanion
IRC-nick: Xani
Klaani: Future of Old Style

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Abbot Phredd » 12.05.2009, 18:16

Välillä koulus, ku istun luokan peräl ja sit dokumenttikameral laitetaan joku teksti valkokankaalle mikä pitäs kirjottaa, tuntuu pikkasen siltä et en taho nähä sitä tekstii (jotenki sumeesti nään) kunnol. Kummiski sit välil näkee oikeen hyvin, en tiiä oonko sit jotenki vaa väsyny tai jotai.

En kummiskaan usko et tää ois mitenkään kovin haitallista (niin haitallista että lasit pitäs hommata). Lasit jo ajatuksena hirvittää ku oon muutenki niin hiljanen, tekis musta vaan kaameen nörtin näkösen.

Btw vois tänä kesänä ostaa jotku coolit aurinkolasit. :cool::
Abbot Phredd
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 713
Liittynyt: 29.04.2008, 19:02

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Tanza Da Nub » 14.05.2009, 07:35

ei oo mut veljel on ja varmaan mäki saan parin vuoden sisäl. ja tuskin ketää enää kiusaa ketään parin viikon päästä ku se on saanut lasit.(olihan se vaikeeta olla sanomatta veljelle mitään typerää ku lasit sai näytti oudolta niissä :toru:: )
Tanza Da Nub
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 189
Liittynyt: 17.05.2008, 13:50
RS -hahmo: Skandinaviaa

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Paramore » 14.05.2009, 14:03

Aurinkolasei kyll nyt, kesä <3
Paramore
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1210
Liittynyt: 16.07.2008, 16:49
RS -hahmo: Gaga Addict

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Frozen » 14.05.2009, 14:09

Huomenna saan käyttöön ekat lasini :S jännää vähän mitenkä kaikki suhtautuu :D
Frozen
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1576
Liittynyt: 30.04.2008, 17:57

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Coore » 14.05.2009, 15:36

Tässä on nyt aika paljon tullut tähän topickiin viestejä, joiden laatija pelkää käyttää silmälaseja, luullen näyttävänsä tyhmältä ne päässä. Kuuluuko se muille, jos käytät silmälaseja? Ei kenenkään toisen ole varaa tulla sanomaan, että näytätpä rumalta silmälasit päällä. Ihminenhän ei mitään näölleen voi.

Mitä sitten omiin silmiini ja niiden taittovikoihin tulee: Olen likinäköinen ja omistan silmälasit. Oikeassa silmässä -2,25 ja vasemmassa hieman enemmän. Silmälasini ovat ns. "hengettömät", eli näissä ei ole kehyksiä. Ihan mukava sinänsä, ettei ole mitään rajaa tarkkaillessa ympäristöä. Kalliiksihan nämä kuitenkin tulivat, uudet kun hankin yhteishinta nousi päälle 500€:n, mutta toki hyvästä kannattaa maksaa. :smile::

Onko teillä kellään kokemuksia piilolinsseistä ja niiden käytöstä? Itse olen ajattelut nyt tulevaksi kesäksi hankkia piilarit, niin mukava olisi kuulla jo niitä käyttäneiden kokemuksia. :wink::
Coore
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 3047
Liittynyt: 29.04.2008, 21:06
RS -hahmo: Coore0
Klaani: Finland Skillers Society

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Temeee. » 14.05.2009, 17:25

Itse en omista, vain pappani, mummoni ja toinen mummoni käyttää, se toinen mummo käyttää vain ajaessa ja lukemassa.
En tiedä mitä tulevaisuus teettää.... :geek:
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Eba9 » 14.05.2009, 20:15

Ei oo ainakaa viel & näkö on atm suht. hyvä.
Eba9
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
 
Viestit: 29
Liittynyt: 28.02.2009, 10:57
RS -hahmo: Eba9
IRC-nick: bubbaxx

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Nocando » 14.05.2009, 20:33

Coore kirjoitti:Onko teillä kellään kokemuksia piilolinsseistä ja niiden käytöstä? Itse olen ajattelut nyt tulevaksi kesäksi hankkia piilarit, niin mukava olisi kuulla jo niitä käyttäneiden kokemuksia. :wink::

Mä oon täs nyt reilun viikon käytelly piilareita. Alkukankeuden jälkeen ne on jotenkuten ruvennu uppoomaa silmii. Aamuks tarvii se vartti vielä toistaseks varata, kun ei silmät taho aueta tarpeeks. Mutta käytössä piilarit on tosi mukavat. Niitä ei periaatteessa huomaa ollenkaan ja itseluottamuskin paranee. Kannattaa hankkia, ne kyllä maksavat itsenä takaisin elämänilon kautta.
Nocando
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 3155
Liittynyt: 29.04.2008, 19:25
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Nocando
IRC-nick: Nocando

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Hege^ » 17.05.2009, 14:57

Falcon kirjoitti:
henu kirjoitti:minä saan ehkä lasit koska minulla oli/on karsastus eikä sitä keritty ajoissa leikkaamaan :cry: .vasen näkee huonosti kauas ja oikea näkee huonosti lähelle....pelkään että minua haukutaan jos saan silmälasit enkä halua käyttää piilareita :x


Ikä: 18

:neutral::

Melkosta
Hege^
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 487
Liittynyt: 30.04.2008, 16:38
IRC-nick: Hege^^

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja GrateZ » 17.05.2009, 15:41

Kruik kirjoitti:Piilarit hankin tossa joku aika sit, -5,5 oikees ja -6,0 vasemmas. Paljo on juu, mutta uskosin että se johtuu paljolti geeneistä, miun sisaruksilta ku löytyy rillit kaikilta paitsi yheltä, ja seki on käyny lazorleikkauksessa.

Eli oot käytännössä sokea ilman laseja? :( Itelläki ois mut en niitä pidä:D Toises silmäs heikompi näkö kun toises jonka takia pitäis laseja käyttää. Toises tais olla normaali näkö ja toises ~-1 tjsp.
GrateZ
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 03.05.2008, 16:35
IRC-nick: GrateZ
Klaani: Northern Gods

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja jousi mikko » 21.05.2009, 12:14

Itse en näe kauas hyvin, joten käytän laseja tunneilla kun en näe taululle :o Ulkona en käytä laseja ollenkaan.
jousi mikko
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 209
Liittynyt: 01.06.2008, 10:08
RS -hahmo: jousi mikko1

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Gilgames » 23.05.2009, 07:32

jousi mikko kirjoitti:Itse en näe kauas hyvin, joten käytän laseja tunneilla kun en näe taululle :o Ulkona en käytä laseja ollenkaan.
Itse pitäisi opetella samaan lukiossa, vaikka ihanteellinen olisi koko ajan päässä.
Gilgames
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2106
Liittynyt: 22.12.2008, 19:30
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Enfegruz
IRC-nick: Gilgames

Re: Silmälasit

ViestiKirjoittaja Hynski » 23.05.2009, 08:07

Nocando kirjoitti:
Coore kirjoitti:Onko teillä kellään kokemuksia piilolinsseistä ja niiden käytöstä? Itse olen ajattelut nyt tulevaksi kesäksi hankkia piilarit, niin mukava olisi kuulla jo niitä käyttäneiden kokemuksia. :wink::

Mä oon täs nyt reilun viikon käytelly piilareita. Alkukankeuden jälkeen ne on jotenkuten ruvennu uppoomaa silmii. Aamuks tarvii se vartti vielä toistaseks varata, kun ei silmät taho aueta tarpeeks.
Joo, voi kestää pitkäänkin ennen kun oppii laittamaan ne nopeesti. Mulla kesti alkuaikoina pahimmillaan yli puol tuntia saada ne silmiin, kun en tajunnu oikeeta tekniikkaa. Nyt oon käyttäny kohta vuoden verran, ja laittaminen sujuu ihan vaan läiskäsemällä.

Nocando kirjoitti:Mutta käytössä piilarit on tosi mukavat. Niitä ei periaatteessa huomaa ollenkaan ja itseluottamuskin paranee. Kannattaa hankkia, ne kyllä maksavat itsenä takaisin elämänilon kautta.
Totta. Perinteiset rillit on ku kattelis elämäänsä ikkunaruutujen läpi, kun taas piilarit oikeasti korjaa näön, ilman naamassa roikkuvia epämukavuuksia.
Hynski
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 868
Liittynyt: 28.04.2008, 23:06
RS -hahmo: Hynski
IRC-nick: Hynski

EdellinenSeuraava

Paluu Tomuisen tien majatalo

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa