Nukkumisongelmat.

Ilkeiden baarinpitäjien hirmuvallan alla oleva majatalo, jossa he kuuntelevat kaikkien huolet ja murheet koskien sitä toista, joidenkin mukaan oikeaa elämää.

Mikä ärsyttää sinua/muita kun nukut?

Kuorsaaminen.
83
17%
Unissa kävely.
30
6%
Ilmavaivat.
28
6%
Unissa puhuminen.
65
13%
En saa unta.
252
51%
Hampaitten narskuttaminen.
36
7%
 
Ääniä yhteensä : 494

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Axutin » 01.02.2011, 19:54

En saa unta. Jos huono tuuri käy voi mennä parikin tuntia sängyssä pyörimiseen. Varsinkin kesällä :neutral::
Axutin
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 199
Liittynyt: 04.05.2008, 07:11
Paikkakunta: Ulvila
RS -hahmo: Lopetin.
IRC-nick: ei ole

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Hyppis » 02.04.2011, 13:19

anteexi pieni bump

viikon putkeen ollut nyt pelkästään painajaisia tai muul taval häiritsevii unia, parasta näissä on että ne ovat lucid-unia. myös normiks ruevnnu muodostumaa jo myös toi äänien kuuleminen, hereillä unessa + useiden eri henkilöiden äänet puhuu pään ympärillä. tutuks tullu myös herääminen siihen että huudan kun herään, jääny tavallaa uni päälle ja jatkunu sitte hereillä ollessa. :lol::

Katapleksian hoito voi edellyttää erillistä lääkitystä, ja samat lääkkeet tehoavat myös unihalvauksiin ja hallusinaatioihin.

Edellä mainittujen pääoireiden lisäksi voi esiintyä myös seuraavia:

* unihalvaus eli nukahtamis- tai heräämisvaiheessa henkilö ei hetkellisesti voi puhua eikä liikkua
* lääkityksestä aiheutuvat hallusinaatiot eli harha-aistimukset nukahtamis- tai heräämisvaiheessa, jotka voivat olla pelottavia tai ahdistavia
* katkonainen yöuni on erittäin yleistä
* muistivaikeudet ja -katkot väsymyksen ja nukahtelun takia


mulle on katapleksiaan määrätty anafranilii, "unen katkonaisuuden ja katapleksian hoitoon"; oireet vaa lisääntyny käytön aloittamisen jälkeen ja unet menny mitä sairaammiks :lol:: ei täs muutako et harvemmin enää uskaltaa mennä nukkumaan ja yöunet jää melko vähäsiks etenki arkisin, arkisin normit 4-5h ja viikonloppusi kuudesta 8h. rupee pikkuhiljaa pää hajoomaa tähä
Hyppis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 294
Liittynyt: 03.02.2011, 17:49

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Kahvimuki » 03.04.2011, 17:01

Itse jostain syystä herään joka yö kerran. :neutral:: Onneks sentään nukahdan pian uudestaan. Mutta mistäköhän johtuu moinen, ei aina ole ollut näin.
Kahvimuki
Lahjoittaja
Lahjoittaja
Avatar
 
Viestit: 796
Liittynyt: 29.04.2008, 21:46
Paikkakunta: Somero
IRC-nick: Kahvimuki

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Clawe » 04.04.2011, 01:46

Joskus kävelin unissani ja siitä kyllä sanottiin joka kerta...ihan hyvä vain etten enää (ainakaan tietääkseni) tee näin. Esimerkiksi kerran olin kiertänyt jokaisen huoneen kotona läpi ja pistänyt valot päälle.. eihän siin mitään kun äiti oli kävelly peräs ja sammuttanu ne, aamul se vaan sit kyseli et mitä mä oikein puuhasin yöl :biggrin::
Nykyään on hieman ärsyttävämpi ongelma, eli tuo nukahtaminen tuppaa olemaan hankalaa. Sillä jos en ole älyttömän väsynyt, niin menee reippaasti yli tunti että saan unta, jos saan. Esim. tänään tuskin tulee nukuttua yhtään kun pyörii eräs epämiellyttävä muisto mielessä.. jihuu..
Clawe
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
 
Viestit: 32
Liittynyt: 07.03.2011, 10:28
RS -hahmo: Clawem

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Hyppis » 09.04.2011, 03:32

tunnin ehtisin taas nukkumaan ja just heräsin hikisenä siihen ku huudan pimeessä huoneessa yksin. mörkö pamahti taas paikalle.

oli viiminen kerta kun meen vapaaehtosesti nukkumaan vitun vittu, onneks concertoja riittää et pysyn hereillä.
Hyppis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 294
Liittynyt: 03.02.2011, 17:49

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja The Mehu » 09.04.2011, 18:06

^Kannattaisi kokeilla vaihtaa lääkitystä (jos mahdollita)tai yrittää olla kokonaan ilman. Nuokkuminen lääkkeiden kanssa ei tuota kovin positiivisia asioita hereillä tai unessa. Oletko kokeillut heittää jonkinsortin lenkkejä päivällä. Auttaa nimittäin suhteessa 18h/d koneella möhöilyä enemmän nukahtamiseen. Myöskin unilääkkeiden viihdekäyttö saattaa aiheuttaa vain päinvastaisia tilanteita, mihin ne ovat tarkoitettu. :smile::

E; Avataristasi päätellen tosin veikkaisin ettei neuvoistani ole suurtakaan apua..
The Mehu
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1864
Liittynyt: 08.10.2008, 06:39
RS -hahmo: The Mehukas
IRC-nick: Mehukas
Klaani: Generation Finland

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Hyppis » 10.04.2011, 01:29

The Mehu kirjoitti:^Kannattaisi kokeilla vaihtaa lääkitystä (jos mahdollita)tai yrittää olla kokonaan ilman. Nuokkuminen lääkkeiden kanssa ei tuota kovin positiivisia asioita hereillä tai unessa. Oletko kokeillut heittää jonkinsortin lenkkejä päivällä. Auttaa nimittäin suhteessa 18h/d koneella möhöilyä enemmän nukahtamiseen. Myöskin unilääkkeiden viihdekäyttö saattaa aiheuttaa vain päinvastaisia tilanteita, mihin ne ovat tarkoitettu. :smile::

E; Avataristasi päätellen tosin veikkaisin ettei neuvoistani ole suurtakaan apua..

haha, mä en ole ikinä käyttänyt mulle määrättyjä lääkkeitä väärin :toru:: ilkeää leimata noin avatarin perusteella. mutsiis ööjoo, lenkkeily - mahdotonta, mun polvet ja nilkat on raiskattu Jumalan puolesta niin monella ongelmalla että hyvä kun saa nuo portaat kiivettyä ylös.

nukahtamisessa ei mulla narkoleptikkona oo ongelmia :lol:: nyttenkin oon hereillä vielä koska en uskalla mennä nukkumaan. viime yönä mun aivomekaniikan perseilyn jälkeen nukuin valot päällä aamuviidestä eteenpäin :lol:: :neutral::

seuraavaa sairaalakäyntiä odotellessa, jos jotkit hassunhauskat pillerit pärisis tarpeeks et sais nukuttua normaalisti kuukausiin. huhhuh. en ees muista koska oisin viimeks nukkunut rauhas ilman noita saatanan lucid-unia. joo saattaa kuulostaa tosi jänskältä että pystyy unes tekee mitä huvittaa, mut kokemuspohjalta sanon et se ei ole yhtään jännää. :lol::
Hyppis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 294
Liittynyt: 03.02.2011, 17:49

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Lord Pete » 10.04.2011, 01:47

Tulee nukuttuu arkisin se 5-7 tuntia, aamulla on kyllä vaikee päästä ylös.
Helposti tulee painettuu torkku nappia monesti arkisin :biggrin:: Viikonloppusin taas vetäsee 10h putkia :lol:
Lord Pete
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 416
Liittynyt: 29.04.2008, 20:05
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Arnoldn

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Otsori » 19.04.2011, 21:18

Eipä oo nykysin enää oikee mitää ongelmaa. Arkisin menee siihe 23:30-02:00 et nukahdan. Aamusin ei oikeestaa koskaa väsytä, mut herään silti 7:45-7:55 8D (koulu siis alkaa ain 8:00). Kouluskaa ei koskaa väsytä pahemmin et kait mä iha tarpeeks nukun.

Joskus pienempänä (1-3lk), pelkäsin iha perhanasti asioit. Saatoin lähtee öisin istuu istuu oven taakse piiloo ku "kuulin" jotain, ja sit yritin hiljaa hipsiä vanhempien vieree nukkumaa. Yleensä ne tosin heräs narisevan lattian takia. Toi on varmaa ollu kaikkein vaikeint aikaa nukkua mulle...+2 kertaa viikossa toi tapahtu ain, joten vanhemmat tottu siihe.

Joskus myös tuli käveltyy ja puhuttuu unissaa, mut se oli aika lyhtyaikast.
Otsori
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 806
Liittynyt: 04.05.2008, 11:37
RS -hahmo: Pocky Monsta
IRC-nick: Otsori

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja mist » 19.04.2011, 21:35

Helposti tulee painettuu torkku nappia monesti arkisin

+1 muuta ongelmia ei oo ollut kun joskus aikoinaan kun ei ollut vielä autokorttia piti herätä tyyliin 6:30 joka aamu linkaan ja kun joskus kahen aikaan nukkumaan niin oikeen ylös meinannu päästä.
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Pummi » 20.04.2011, 14:21

Mulla on tosi paha nukkumisongelma... Ei siinä nukahtamisessa niin mitään, mutta HERÄÄMINEN..
Ei ei ei, en herää millään. Kun asun nykyää muijan kanssa ja ei ole äitiä enään herättämässä, mikä olis keino herätä aamuisin ?
Mulla on 3 kännykkää ja 2 herätyskelloa, en edes kuule niitä ja akka vaan suuttuu niistä :F ...
Yleisimmin heräämisessä menee 40min että edes tajuan itse olevani hereillä, eli puhun unissaniki vielä 'joo oon hereillä, nousen kohta' vaikka oikeasti nukun.

En herää edes kissaan joka joskus aina nuolee naamaa tai muutenkaan.. Mikä neuvoksi?
Tarvisin todellakin apuja nytten. Koska pommiin nukkumisia tullut ja reilusti yli 100h poissaoloja sen takia.
Ja iltaisin käyn nukkumaan ~10-11 maissa, että heräisin aikaisin, ennen nukkumaan menoa en ole koneella(koska ei toimi), tai katso telkkaria.

Nukunko vain liian sikeästi?
:neutral:: :neutral::
Pummi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 1035
Liittynyt: 30.04.2008, 13:16
Paikkakunta: Kouvostoliitto.
RS -hahmo: Muuttanut:
IRC-nick: 07. syys 2005

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Silencer » 20.04.2011, 15:01

Kaipa se ongelmaks lasketaan ku tekee tiukkaa pysyy hereillä päiväl. 9-11h yöunet ain
Silencer
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
 
Viestit: 601
Liittynyt: 01.05.2008, 19:06

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja rune lord » 04.05.2011, 16:15

Kolmannella luokalla unissakävely oli haittana minulla... Sitä tapahtui n. 2-5kertaa viikossa. Kerran olin laittanut hellan nupit täysille. Onneks mutsi heräs savunhajuun. :) Pahin tapaus oli, kun heräsin keskellä yötä kouluni pihalta! Meiltä oli koululle matkaa yli 1½km! Kiva oli 20min kävellä paljasjaloin yöpuvussa metän läpi... Unissakävelyyn löytyi syy! Liiallinen kofeiinin nauttiminen ennen nukkumaanmenoa :D:D:D (Join kahvia+battery+ES)
rune lord
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 296
Liittynyt: 06.02.2009, 14:10
Paikkakunta: en kerro...
RS -hahmo: mustikkamag3

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Paramore » 22.05.2011, 19:46

Ensinnäkään, en saa unta ennen yhtätoista, ja oon tosi aamu-uninen. Kamalaa jos erehyn valvomaan johonki kahteentoista, kun aamulla pitää herätä seittämält. Siitä seuraa sellast, et oon koko päivän äkänen ja muutenki ärsyyntyny.
Paramore
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1210
Liittynyt: 16.07.2008, 16:49
RS -hahmo: Gaga Addict

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Aapollaonaimi » 23.05.2011, 00:49

[quote="Pummi"]
Yleisimmin heräämisessä menee 40min että edes tajuan itse olevani hereillä, eli puhun unissaniki vielä 'joo oon hereillä, nousen kohta' vaikka oikeasti nukun.
[quote/]

Mulla melkein sama, saatan nousta istumaan ja puhuakkin mutta 20sec myöhemmin olen taas nukahtanut.. Ootko asiasta lääkärille tmv. puhunut? Omalla kohdalla nyt jonkin aikaa ollut tollasta ja nyt keväällä uni(tai jotain)-kokeisiin. Ei havaittu mitään poikkeavaa. Liian lyhyistä yö-unista se ei johdu. Poissaoloja koulusta ~300h, tai enemmän. (Noilla tekstin lainaus jutskilla on jotain muo vastaan taas)
Aapollaonaimi
Torppari
Torppari
 
Viestit: 149
Liittynyt: 14.03.2011, 22:56
RS -hahmo: siili_ownaa

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Viilto » 23.05.2011, 00:51

vittuku on niin kuuma ettei saa nukuttua
Viilto
Munkki
Munkki
Avatar
 
Viestit: 1173
Liittynyt: 22.09.2009, 14:08
RS -hahmo: Quit.

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Kirby » 23.05.2011, 01:16

Totesin tossa viikonloppuna taas vaihteeks, että silloin kun haluaa mennä ajoissa nukkumaan, se ei ole mahdollista (ei väsytä). Mutta silloin, kun haluaa valvoa, ei pysty siihen, koska rupeaa väsyttää törkeesti. Tämä oikeasti vituttaa :neutral::
Kirby
Kelloseppä
Kelloseppä
Avatar
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 04.05.2008, 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Vulle » 23.05.2011, 07:21

Himputti kun on vielä niin tummat silmänalusetkin tullut, pitää kohta mennä kattomaan saisko niihin jotain tököttiä.
Vulle
 

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja RepostWhiner » 26.05.2011, 22:18

Ite puhun unissani ja saatan nousta istumaan nukkuessani(unissa istumissa :?: ) ja joskus on vaike saada unta kesällä koska joka päivä on pakko lämmittää vähän uunia :?
RepostWhiner
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 269
Liittynyt: 12.03.2009, 15:25
RS -hahmo: fire dignity

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Viilto » 26.05.2011, 22:32

Itse välillä jopa vastaan nukkuessani, esimerkiksi kun tänään nukuin, veljeni oli huutanu että mun juomat jäätyy pakkaseen, olin vaan huutanut "aha" vaikka nukuin.
Viilto
Munkki
Munkki
Avatar
 
Viestit: 1173
Liittynyt: 22.09.2009, 14:08
RS -hahmo: Quit.

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 26.05.2011, 23:24

Aapollaonaimi kirjoitti:Mulla melkein sama, saatan nousta istumaan ja puhuakkin mutta 20sec myöhemmin olen taas nukahtanut.. Ootko asiasta lääkärille tmv. puhunut? Omalla kohdalla nyt jonkin aikaa ollut tollasta ja nyt keväällä uni(tai jotain)-kokeisiin. Ei havaittu mitään poikkeavaa. Liian lyhyistä yö-unista se ei johdu. Poissaoloja koulusta ~300h, tai enemmän.

Ootko varma ettet nuku liian vähän, monta tuntia arkiöisin? En oo mikään unieksperttikään mut ihan lukionkirjoista oon oppinu mistä kuvailemas oireet saattanevat johtua:
Mennessä liian myöhään nukkumaan ja nukkuessa alle optimaalisen ajan (n. 7-9h henkilöstä riippuen, osalla vähempi ja joillain enempi) on todennäköisempää herätä kesken syvän unen vaiheen herätyskellon herättäessä. Se taas aikaan saa eräänlaista ohimenevää sekavuutta, ihminen ei ole vielä täysin herännyt ja uudestaan nukahtaminen on hyvinkin todennäköistä. Lopettaessa nukkumisen tässä kohdin se on ainakin itellä vaikuttanut pitkälle iltapäivään asti.
Unen tärkeys fyysiselle ja henkiselle terveydelle tuntuu olevan monelle tähän triidiin postanneista vähintäänkin epäselvää.
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Hyppis » 27.05.2011, 02:07

nukkumaanmeneminen pelottaa edelleen joka vitun kerta ku pitäis mennä, mut oon oppinu jo kontrolloimaan tätä "kykyä" niin et setit pysyy aisoissa
Hyppis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 294
Liittynyt: 03.02.2011, 17:49

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Vulle » 27.05.2011, 05:09

Huoh nyt meni sitten muutaman yön aikainen hyvin nukuttujen öiden putki rikki.
Vulle
 

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja King Jontzku » 27.05.2011, 10:42

Viime yönä aivan helvetinmoinen tinnitus, eikä siinä oikein saanut nukuttua. Ikinä ei ole ollut noin voimakasta.
King Jontzku
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 268
Liittynyt: 01.08.2008, 15:26
RS -hahmo: Veromies1

Re: Nukkumisongelmat.

ViestiKirjoittaja Viilto » 27.05.2011, 13:46

Jos laitan ikkunan kiinni, on liian kuuma enkä saa nukuttua, jos ikkuna on auki, en saa nukuttua koska linnut laulaa pihalla..
:neutral::
Viilto
Munkki
Munkki
Avatar
 
Viestit: 1173
Liittynyt: 22.09.2009, 14:08
RS -hahmo: Quit.

EdellinenSeuraava

Paluu Tomuisen tien majatalo

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa