Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

Klaanien, kiltojen, yhteisöjen ja friends chattien edustajien oma mainostusnurkkaus
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=61

Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Jere` » 28.12.2011, 05:26

RunePolista löytyy klaanimainoksia, topicceja klaanien seikkailuista ja muuta klaaneihin liittyvää asiaa.
Yleiskuva voi kuitenkin olla hataralla pohjalla ja oikeastaan mistään ei löydy kunnolla informaatiota perusasioista koskien Suomalaisia klaaneja.

Perehdytään aluksi siihen mitä klaanimaailma oikeastaan voikaan tarjota sinulle?

Suomalaiset klaanit ovat perinteisesti olleet kansainvälisilläkin mittareilla tarkasteltuna hyviä, ellei loistavia.
NG, RkoF ja Fools ovat voittaneet nimekkäistä turnauksista useita eri kategorioita, tasaisen tappavaan tahtiin.
Kerran on jopa nähty sekin tilanne että kaksi suomalaista klaania on ollut peräti finaalissa asti,
molempien klaanien päihitettyä kaikki vastustajansa.

Suomalaiset killat ovat siis kansainvälisesti hyvin arvostettuja johtuen erinomaisesta osaamisestaan.

Eventtejä klaaneilla on yleensä 1-3 viikossa. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Oltuani jokaisessa tällähetkellä toimivassa klaanissa voinen sanoa
ettei jäseniltä vaadita liikoja. Et joudu 'naimisiin' klaanisi kanssa, eli jos et jokaiseen tapahtumaan pääsekään paikalle niin siitä ei suurta numeroa
tehdä. Jos osallistut kuukaudessa keskimäärin kahdelle tapahtumalle viikkoa kohden sinuun luultavasti tullaan olemaan hyvinkin tyytyväisiä.

Tapahtumat klaaneilla yleensä ovat PvPssä tai Cwassa. Toisinaan saattaa olla täysin sotimiseenkin liittymättömiä tapahtumia.
Cwassa (Clan Wars Arenalla) käy silloin tällöin jokainen suomiklaani.
Cwassa sotimismuotona on yleisimmin joko matched ops (10v10,20v20,30v30 tasatut pelaajamäärät) tai run in jossa voittajaksi selviytyy
klaani joka tietyn ajan jälkeen on saanut enemmän tapettua vastustajalta pelaajia.
Run-ineihin voi palata kuoltuaan. Cwa run ineissä ei menetä päällä / inventoryssä olevia itemeitä.

PvPhen lähdetään joko hunttaamaan klaaneja tai sovitaan erikseen aika, paikka ja säännöt.
Yleensä PvP sodat ovat sovittuja nykypäivänä sillä erämaa ei ole enää ihan niin aktiivinen kuin aikoinaan.
Pk run inissä on sama perusidea kuin Cwa Run Inissä, sillä erotuksella että lopuksi ei katsota niinkään tappojen määrää vaan
sitä kummalla on enemmän pelaajia paikalla.

Klaanit järjestävät myös monsterien tappo kilpailuja toisten klaanien kanssa.
Pvm kisoissa voittaja selviää siitä kumpi on enemmän tienannut rahaa monsterien kustannuksella.
Yleensä näissä kisoissa klaanilaiset rikastuvatkin huimasti, osa jopa sadoilla miljoonilla.

Muutama video.

Cwa Matched ops, RkoF vs TRWF 30v30:


[youtube]KA-VzvdXfPc&feature=[/youtube]

Cwa Run in, RkoF vs Juniors:



PvP Matched Ops, Fools Vs Collision:



PvP Pk run in Fools Vs NG:



Eikä tässä ole vielä alkuunkaan kaikki mitä klaanit voivat sinulle tarjota.
Jokaisella klaanilla on lisäksi omat kotkotuksensa. Jokainen suomiklaani on kuitenkin sen verran persoonallinen että niitä ei ehkä edes kannata verrata toisiinsa.
Tapahtumat ovat monille klaaneissa oleville pelkkää extraa klaanin itsensä lisäksi.
Klaaneilta löytyy foorumit, irk kanavat sekä teamspeakit.
Foorumeilta löytyy rönsyilevää huumoria, johtajien napinoita, in real life keskustelua, skillereiden egoilua, peekkereiden videoita - ja paljon muuta.
TeamSpeakissa on yleensä aina ihmisiä juttusilla. Toisinaan joku eksyy stakeamaan - ja kun se bankki on mennyt on se huuto kaameaa kuultavaa kun isoapientä miestä sattuu.
IRCn puolella privaattikanavalla haukutaan milloin ketäkin, juorutaan jne.
Teamspeak, irc sekä foorumit tuovat mukavasti scapetukselle extraa - parasta niissä onkin juuri se että ne tuovat pelaamiseen lisäsisältöä ja niitä voi tehdä pelaamisen kanssa samaan aikaan!

Klaanit järjestävät satunnaisesti in real life - miittinkejä joihin voivat halukkaat osallistua.
Moni siis onkin saanut useita, ellei kymmeniäkin kavereita oikeankin elämän puolelle - juurikin klaaninsa ansiosta. Mahtavaa, eikö totta?

'Miksi olet klaaniton' ketjussa oli muutamia hyviä kommentteja, lainaankin siis tänne paria kirjoitusta;

Hagitsu kirjoitti:Itse en ole koskaan ollut ilman klaania. Heti RuneScapen alotettuani isoin tavoitteeni oli päästä johonkin klaaniin, ja näin oli monella muullakin 2005-2006 prodilla. Kahden kuukauden pelaamisen jälkeen liityinkin sitten Runen Urhot -nimiseen klaaniin ja sen kaatumisen jälkeen sitten Hopeen heti kun sain HP:n 75, joka oli silloinen pääsyvaatimus sinne. Hopen jälkeen tie matkasi sitten Fools ja lopulta RKoF, jossa olen nyt ollut yli 2,5 vuotta. Meininki RkoF:ssa on aivan huikea, juurikin viime viikonloppuna oltiin kahdeksan jäsenen voimin Osmon kämpillä ottamassa kaljaa - tämä saattaa kuulostaa tosi oudolta, mutta RkoF:ssa tämäntyyppinen on aika normaalia :mrgreen:


Aradof kirjoitti:
Tilla kirjoitti:Ja mikä hauskempaa kuin kuulla oman tankituksen aikaan ts/ventis että nyt "Tilla vetää ihan vitun hyvin."

tää on muute jees, oma lemppari turnaus matsista DF vastaan:
Kuva

Tässä ehkä isoimmat syyt miksi kuulunut klaaneihin +5 vuotta:

Erittäin tiiviit yhteisöt (mm. miitannut 20+ heppua irl)
Kaikki parhaat hetket scapessa ollut ehdottomasti klaanin kanssa
Kilpailu, aina kiva kilpailla toista klaania vastaan, kuinka ikinä sen tekeekin
(ehkä tätä voi verrata urheiluun, jotkut tykkää pelata sulkapalloa, toiset pitää joukkoelajeista, mutta loppupeleissä kaikki tekee sitä missä on parhaita xD)

Hyvä tupse että jaksoit topikin tehä, ite olin vähä turhan laiska :D


heppajätkä kirjoitti:Mä oon ollu klaaneissa lähes koko enemmän tai vähemmän pitkän rs-urani eikä oo kyl ikinä kaduttanu. Runen urhois en tajunnu viel mitään ja Hopes mä vast pääsin kunnol opettelee ja ymmärtämään, et mitä klaanissa olo parhaimmillaan voi olla. En liioittele yhtään ku väitän, et NG:s oleminen oli mun peliuran parhait vuosii; mä sain sielt irl-kavereit, mitä en ikinä kuvitellu saavani tämmösen pelin kautta. Lisäks siit tuli ain ihan vitun hyvä fiilis ku sotii monta tuntii putkeen vahvempaansa vastaan ja lopult voittaa.


-

Äh, oishan tuo varmasti hauskaa. Mutta enhän minä ole ikinä porukalla sotinut.. Emmä osaa, kukin pysyköön lestissään..
Ja kaikenmaailman tiimspiikit, irkit ja voorumit - kuka niitte käyttöä alkaa opettelemaan..

Ei ihan näinkään. Tätä olen kuullut todelta monilta klaanittomilta kun on puheeksi tullut klaanit ja mahdollinen liittyminen.
Ensinnäkin, jokaisesta suomiklaanista löytyy juurikin sinua - parahin taidoton - varten olevat liittyjäoppaat/app managerit.
Klaaneihin tulee tasasin väliajoin kavereita jotka eivät yksinkertaisesti osaa vielä kaikkia klaanimaailman hienouksia mutte he kyllä oppivat.
IRC, Ts, Foorumit - niitten käyttäminen on helppoa. Sekä klaanien foorumeilta löytyy ohjeet. Jos olet selvinnyt runepoliin, selviät myös näistä ''haasteista''.
Sotiminenkaan ei ole mitään ydinfysiikkaa. Sen opit hetkessä. Kun alat oppia, innostut entistä enemmän!

Liittymisprosessit menee jokaisella klaanilla samalla tavalla.
Rekisteröidyt klaanin foorumille. Kirjoitat intron/hakemuksen. Keskustelet johtoportaan kanssa. Lataat TS/IRC jos ei jo ole.
Osallistut tapahtumiin ja pidät hauskaa. Ei se sen hankalampaa ole. : )

-

Sorsimatta yhtään suomalaista sotivaa klaania suosittelen jokaiselle lämpimästi niin NGtä, Foolsia kuin RkoFiakin.
Omakohtaisten kokemusten kautta voin sanoa sen että 99% polilaisista olisi tyytyväisempi scapettaja jos klaanin jäsenyyden omaisi!

Kokeile klaania, jos se ei miellytä vaihda toiseen, löydät takuulla itsellesi sopivan klaanin!
Jere`
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 188
Liittynyt: 21.05.2008, 20:20
RS -hahmo: iJereex
IRC-nick: Jereex

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Jere` » 28.12.2011, 05:31

Klaaneissa olevat,
kertokaa ihmeessä tänne omasta klaanistanne. Voit vaikka vähän mainostaakin omaasi, ollaanhan värvärien toimistossa.

Klaanittomat,
jos sinulle heräsi kysymyksiä - kysy! Me klaaneissa olevat vastaamme mielellämme.
Oli kyse sitten ihan mistä vain klaaneihin liittyvästä asiasta, pieni tai suuri asia - älä aristele kysyä.
Etsivä löytää, kysyvälle vastataan.

Pahoittelen
topicin ehkä hieman sekavaa olemusta. Pintaraapaisullakin kun jo saadaan valtavan pitkä kirjoitus aikaiseksi niin en tälläerää ainakaan jaksa kirjoittaa tarkemmin. Ehkä kirjoitan joskus hyvinkin tarkan oppaan/opasteen, ehkä en.

Edit: kiitos Okapulkalle liimoista!
Viimeksi muokannut Jere` päivämäärä 28.12.2011, 08:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Jere`
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 188
Liittynyt: 21.05.2008, 20:20
RS -hahmo: iJereex
IRC-nick: Jereex

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 28.12.2011, 08:24

Laitoin liimat. Aiheellista materiaalia.
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Mr Lare » 28.12.2011, 09:34

Itte joinasin Fools:iin ihan mielijohteesta :D Halusin tietää millaista clan pk on ja heti ekan sodan jälkee sitä alko haluamaan lisää vaikka pihalla oli niinku lumiukko alusta loppuun. Nykyään meininki ihan eri kun tietää paikat, paikkojen lyhenteet yms tarpeellisen tiedon. Joillakin on myös sellanen käsitys että jos kuuluu jo johonkin claaniin/yhteisöön niin ei voi liittyä toiseen ja tämä on täyttä shaibaa :toru:: Itte kuulun Fools lisäksi Fss ja Cu sekä myös karnevalisteissä tulee pyörittyä sillonku sielä on toimintaa. Mutta jos kuulut jo yhteen näistä suomi claaneista (fools,ng,rkof) et voi liittyä toiseen ennenku vanhasta erottu. En tiiä oliko vaikeasti selitetty mutta kait tuosta jonku tolkun saa :D
Mr Lare
Karnevaalikuningas
Karnevaalikuningas
 
Viestit: 293
Liittynyt: 07.10.2008, 16:27
Klaani: Future of Old Style

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja BlazeAce » 28.12.2011, 11:24

Aloituspostaus oli niin klaanimyönteinen, että huh huh. Itsellä ei sinänsä ole mitään suuria historioita klaanien kanssa mitä nyt jonkun vuoden +/-½ vuotta ollu Northern Godsissa sen alkuaikoina. Siinä ajassa sain kyllä ihan tarpeekseni katsella flameja, kinastelua, lapsellista kiroomista ynnä muuta pelleilyä. Ei niinkään pelkästään NG:n osalta pelkästään vaan muidenkin klaanien toimesta silloin. En tiedä mitä skene on nykyisin mutta silloin meno oli lapsellista.

Itseä ei myöskään pätkän vertaa kiinnosta olla ryyppäävien ihmisten parissa. Hienoa, että internet voi yhdistää ihmisiä myös oikeassa elämässä mutta kun siihen tuntuu suomalainen tarvitsevan poikkeuksetta runsaat mitat alkoholia niin ei oo mun juttu.

Kaikki mitä itse kaipaan klaanielämältä on samanhenkistä juttuseuraa ja Citadelin expauspaikat ja sen tarpeen täyttää mainiosti Runepoli:n epävirallinen "klaani". Veikkaan, että samanhenkisiä on muitakin jonkin verran, joskaan ei ehkä kovinkaan paljon.

Kun tuo ylin postaus oli suorastaan presidentin mainontaa missä tuodaan pelkät hyvät pointit vaikka Väyrysestä esiin niin halusin vain tuoda joitain negatiivisiakin puolia esiin. Jokainen tekee päätöksensä itse ja uskon kans, että iso osa viihtyy klaaneissa oikein mainiosti. Mutta sitten on lisäksi se "1%" joka nauttii siitäkin, että voi pelata massiiviset moninpeli roolipelinsä netissä soolona.
BlazeAce
Reservin reservi
Reservin reservi
Avatar
 
Viestit: 878
Liittynyt: 29.04.2008, 21:27
Paikkakunta: Kajaani
RS -hahmo: Blazeace
IRC-nick: BlazeAce

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Jere` » 28.12.2011, 11:50

BlazeAce kirjoitti:Aloituspostaus oli niin klaanimyönteinen, että huh huh.
Itsellä ei sinänsä ole mitään suuria historioita klaanien kanssa mitä nyt jonkun vuoden +/-½ vuotta ollu Northern Godsissa sen alkuaikoina.
Siinä ajassa sain kyllä ihan tarpeekseni katsella flameja, kinastelua, lapsellista kiroomista ynnä muuta pelleilyä. Ei niinkään pelkästään NG:n osalta pelkästään vaan muidenkin klaanien toimesta silloin.
En tiedä mitä skene on nykyisin mutta silloin meno oli lapsellista.

Itseä ei myöskään pätkän vertaa kiinnosta olla ryyppäävien ihmisten parissa.
Hienoa, että internet voi yhdistää ihmisiä myös oikeassa elämässä mutta kun siihen tuntuu suomalainen tarvitsevan poikkeuksetta runsaat mitat alkoholia niin ei oo mun juttu.

Kaikki mitä itse kaipaan klaanielämältä on samanhenkistä juttuseuraa ja Citadelin expauspaikat ja sen tarpeen täyttää mainiosti Runepoli:n epävirallinen "klaani".
Veikkaan, että samanhenkisiä on muitakin jonkin verran, joskaan ei ehkä kovinkaan paljon.

Kun tuo ylin postaus oli suorastaan presidentin mainontaa missä tuodaan pelkät hyvät pointit vaikka Väyrysestä esiin niin halusin vain tuoda joitain negatiivisiakin puolia esiin.
Jokainen tekee päätöksensä itse ja uskon kans, että iso osa viihtyy klaaneissa oikein mainiosti.
Mutta sitten on lisäksi se "1%" joka nauttii siitäkin, että voi pelata massiiviset moninpeli roolipelinsä netissä soolona.



Kerroin omista kokemuksistani, jotka ovat myönteisiä kokemuksia olleet pääasiassa.
Tottakai klaanimaailmassa on myös kinaa, flamea ja sen sellaista ollut.
Nykypäivänä jokaisella suomiklaanilla on toisiinsa hyvät välit. En ole ainakaan puoleen vuoteen nähnyt mitään kränää suomiklaanien kesken.
Ja.. Mistäpä löydät kilpailevia sakkeja joissa ei puhuttaisi toisista paskaa? Se on täysin normaalia kun on kilpailusta kyse.
Muutenkin nämä klaanien keskeiset kränät on kautta aikojen ollut järellisempää luettavaa kuin esim. polichatin keskustelun taso, siinämielessä tuo mainintasi laittaa hymyilyttämään.
Et viihtyisi klaaneissa koska niissä on lapsellista kiroomista ja flameemista kun tosiasiassa siellä missä viihdyt on sitä enemmän ja räikeämmin. Heh.

Alkoholin liittäminen tähän keskusteluun on aika outoa mielestäni. IRL miiteissä jengi touhuaa mitä touhuaa. Toiset ottaa kuppia, toiset lanittaa ja jotkut kutoo sukkia.
Kukin makunsa mukaan.
Jos minä yritin klaanimaailmasta antaa yltiöpositiivisen kuvan niin sinun postauksesi oli jo sitten yltiönegatiivinen.

Sovitaan nyt sitten että saattaa siellä klaanimaailmassa joku sanoa rumasti, mutta sanoo siellä jotkut myös joskus kauniisti! Rauha.
Jere`
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 188
Liittynyt: 21.05.2008, 20:20
RS -hahmo: iJereex
IRC-nick: Jereex

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja BlazeAce » 28.12.2011, 12:05

Saiko mun postista noin negatiivisen ja vihaa hyökyvän kuvan? :biggrin:: Ei ollut kyllä missään nimessä tarkotus vaan listata vaan jotain huonojakin puolia. Ymmärrän, että ykköspostaus on sun kokemuksias mutta toin noita mun kokemuksia vain sillä esille, kun topicci nostettiin ikään kuin tietoiskupaikalle tonne ylös että kaikki lukis sen.

Jere` kirjoitti:Muutenkin nämä klaanien keskeiset kränät on kautta aikojen ollut järellisempää luettavaa kuin esim. polichatin keskustelun taso, siinämielessä tuo mainintasi laittaa hymyilyttämään.
Et viihtyisi klaaneissa koska niissä on lapsellista kiroomista ja flameemista kun tosiasiassa siellä missä viihdyt on sitä enemmän ja räikeämmin. Heh.


Sen verran pakko korjata, etten ole johonkin puoleen vuoteen mennyt polichattiin muuta kuin etsimään assisteja tarvitsevaa porukkaa ilmaisen craft expan toivossa juurikin siitä syystä, että en pidä siellä olevasta menosta enkä jaksa sitä jatkuvalla potkimisella ruveta korjailemaan. Polichat =\= Runepoli Clan Chat.

Alkoholin liittäminen tuohon on mielestäni melko olennaista, koska en ole nähnyt minkään muunlaisia kommentteja klaanien miiteistä kuin noita, että äijät otti kuppia jonkun kotona tms. Se on vaan se mikä kuva miiteistä on jäänyt mitä sivusilmällä vilkuillu aina klaanien toimintaa yleissivistyksen ylläpitämiseksi. Julkisivu vaan antaa ymmärtää näin. Ehkä sitä voisi klaanit miettiä jos haluaa hakea jonkin toisen henkistä porukkaa klaaniinsa? Emt, just a thought.

Mut joo mitäpä minä täällä pölisen kun en klaaneihin kuulu. Rauhaa vaan ja hyviä klaaniin liittymisiä ja siellä olemisia kaikille :wink::
BlazeAce
Reservin reservi
Reservin reservi
Avatar
 
Viestit: 878
Liittynyt: 29.04.2008, 21:27
Paikkakunta: Kajaani
RS -hahmo: Blazeace
IRC-nick: BlazeAce

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Viljamila » 28.12.2011, 14:35

Itse olen kanssa pyörinyt eri klaaneissa koko skapeurani ajan. 2005 liityin Roctumiin ja myöhemmin myös BoFiin, joissa olin 2006 huhtikuuhun asti. Silloin liityin Fools JR ja sieltä sitten Foolsiin 2006 kesäkuussa. Foolsissa olin elokuuhun 2007 asti, jolloin lopetin runescapen pelaamisen. 2009 alotin taas pelaamaan ja syyskuussa 2009 liityin RkoFiin, jossa olen ollut jo siis yli kaksi vuotta ja viihtynyt erittäin hyvin.

Ilman klaaneja olisin luultvasti lopettanut jo koko pelin. Omasta mielestäni klaanit (ja niihin kuuluva yhteisöllisyys ja tapahtumat) ovat parasta tässä pelissä.
Viljamila
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 10
Liittynyt: 13.01.2009, 20:58
RS -hahmo: Viljamila
IRC-nick: Viljamila
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja K.G.B » 28.12.2011, 14:40

Nykyisellään klaanitoiminta on paskaa karkeasti sanottuna. Nykyään klaaneihin liitytään rentoina, parin viikon päästä kusi noussut päähän kun jotkut jäsenet ovat sitä sinne tankanneet. Tietenkin se riippuu ihan mihin klaaniin liittyy, mutta Suomessakin vain se kolme klaania ja itse liittyisin varmaan Rkofiin. Ennen ei myöskään tätä Botnet/Booter paskaa ollut mukana, tai jos oli niin todella minimaalista.

Huonompaan suuntaan koko ajan menossa.

e; Jos alkaisin pelaamaan niin tuskin liittyisin mihinkään. Vanhat kaverit klaaneista/jäsenet eivät tätä peliä enään pelaa ja heidän paikkansa on vienyt tämä nuorempiosasto eli varmaan foorumit täynnä kuvalauta juttuu ja ventis desibelit nousee kattoo ku ne huutaa.
K.G.B
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 498
Liittynyt: 14.04.2011, 21:21

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Hagitsu » 28.12.2011, 15:02

Päivääkään en ole katunut RKOF:iin tieni päättämistä. Parin kuukauden päästä tulee neljäs vuosi täyteen, liiduna tullut toimittua 2009 kesästä lähtien. RKOF on kolmesta suomiklaanista se pienin, mutta se ei ole menoa haitannut. Viimeisten kuukausien aikana ollaan sotiin saatu keskimäärin ~25 ihmistä paikalle, joka nyt ei lukuna ole mitenkään huikea mutta me ollaankin panostettu organisaatioon, joka hipoo jo aika lailla täydellisyyttä. Väitän, että meidän hyvinkoulutettu sissijoukko veisi sotatantereella 40 kokemattomampaa puolalaista.

RKOF:n jäsenistä yli 20 on tullut tavattua IRL. Meininki mennyt niinkin tiiviiksi, että tosiaan jengi repinyt itsellensä jopa tyttöystäviäkin klaanitovereidensa kaveripiireistä :D Vaikka useimmiten kun pidetään jonkinlaista miittiä ollaan tekemisissä alkoholin kanssa (jonkun kämppä/mökki/baari) niin kyllä me ihan selvin päinkin tietysti tullaan toimeen. Ihan samoja asioita tehty keskenämme kuin "normaalitkin" kaverit. Käyty kattomassa yhdessä jääkiekkoa, menty huvipuistoon, käyty festareilla, ihan runeakin tullut hakattua välillä keskenään samassa huoneessa. Hienoahan tässä on se, että tosiaan jos tulee mentyä minne päin Suomea vaan, niin aina saa nukkumapaikan joltain klaanikaverilta 8-)

K.G.B kirjoitti:Nykyisellään klaanitoiminta on paskaa karkeasti sanottuna. Nykyään klaaneihin liitytään rentoina, parin viikon päästä kusi noussut päähän kun jotkut jäsenet ovat sitä sinne tankanneet. Tietenkin se riippuu ihan mihin klaaniin liittyy, mutta Suomessakin vain se kolme klaania ja itse liittyisin varmaan Rkofiin. Ennen ei myöskään tätä Botnet/Booter paskaa ollut mukana, tai jos oli niin todella minimaalista.

Huonompaan suuntaan koko ajan menossa.

e; Jos alkaisin pelaamaan niin tuskin liittyisin mihinkään. Vanhat kaverit klaaneista/jäsenet eivät tätä peliä enään pelaa ja heidän paikkansa on vienyt tämä nuorempiosasto eli varmaan foorumit täynnä kuvalauta juttuu ja ventis desibelit nousee kattoo ku ne huutaa.


Ennakkoluuloja, vääriä sellaisia. Ensinnäkään: Botnet, DDOS ja tällaiset asiat ei kuulu Suomiklaaneihin. Ehkä jostain megajonne-p2p-singletiimistä saatu kuva? Nuorempaa osastoa on itse asiassa klaaneissa jopa liiankin vähän. Jokaisen suomiklaanin keski-ikä on yli 18 ja en tiedä ainuttakaan helaria akselilta Fools-NG-CU-RKOF.
Hagitsu
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 403
Liittynyt: 29.04.2008, 19:13
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Somalia
IRC-nick: Hagitsu
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Da Tomba » 28.12.2011, 16:01

Liityin klaanitoimintaan mukaan varsin aikaisessa vaiheessa, 2006 taisi olla vuosi. Runescapea oli tullut pelattua jo muutama vuosi ja normi pelaamisen lisäksi tuntui se jokin puuttuvan, joten aloin etsimään suomalaista klaania, johon liittyä. Liityin pienehköön karhukopla- nimiseen tiimiin, jossa alkukosketukset suomalaiseen klaanimaailmaan alkoivat. Tiimi ei pysynyt pystyssä kauaa ja täten liityin edelleen klaanista toiseen sitä mukaa kun niitä kaatui (tuolloin varsin ominaista alle keskikokoisille klaaneille), muunmuassa DBRY'ssä ja Interissä (reilu vuosi) tuli käytyä.

Tammikuussa 2008 liityin Rkofiin jossa nykyäänkin olen. Interissä tuli tosin vietettyä alkuvaiheilla muutama kuukausi mutta lopulta tie vei takaisin Rkofiin. Nyt noin viiden vuoden jälkeen en kadu tätä päätöstä ollenkaan. Into peliin on säilynyt vahvana kavereiden ansiosta, joistakin olen viime aikoina saanut jopa hyviä ystäviä IRL- puolellakin ja kokemuksia, joille saa nauraa vielä pitkään.

Minut nostettiin Rkofin johtoporsaisiin liittyjäoppaan paikalle heinäkuussa 2011. Liittyjäoppaan tehtäviini kuuluu uusien liittyjien ohjaaminen pääasiassa klaaniin liittyvissä asioissa, tosin kokemuksen äänellä voin antaa jonkilaista apua melkein asiassa kuin asiassa jos nikseen tulee.
Jos liittymisenä klaaniin pidät ainoana esteenä kokemattomuuttasi ja/tai suvaitsemattomuutta itseäsi kohtaan, älä murehdi. Klaanit ottavat uudet jäsenensä vastaan hyvin (muuten joudutaan heiluttamaan ruoskaa..) ja uudet jäsenet kyllä koulutetaan. Viimeaikoina juuri "tuoreita" jäseniä on ollut yhä enemmän harvakseltaan, joten vaihtelu todellakin virkistää!

Tervetuloa mukaan tukemaan laadukasta suomalaista klaanitoimintaa, pidetään Suomi jatkossakin laadullisesti klaanien kärkijoukoissa.
Da Tomba
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
 
Viestit: 580
Liittynyt: 16.07.2008, 21:37
Paikkakunta: Vantaa
RS -hahmo: iTomba
IRC-nick: iTomba
Klaani: Future of Old Style
Discord nick: iTomba

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja LilEz » 28.12.2011, 17:16

Joo eli peliähän olen pelannut rsc ajoista asti.
Itse olin just tuollainen ennakkoluuloinen soolopelaaja "minähän en klaaneihin mene"
Noh tässä on nyt pitkän rs-uran aikana ollut monia accoja ja monia pitkiä taukoja pelaamisesta.
Viime vuosina kiinnostus peliin oli koko ajan laskussa.

Sitten tuli Tammikuu 2011 ja ajattelin antaa klaaneille mahdollisuuden ja liityin LB.
Olin kuullut ja lukenut että rento klaani on kyseessä. Huomasin sen olevan totta. Enemmänkin.
LB tarjosi sellaista toimintaa mitä en ollut kokenut aikaisemmin ja mitä en edes osannut odottaa.
Tykkäsin kovasti meiningistä. Sieltä sain uusia kavereita.
Sitten meininki alkoi hiipua pikkuhiljaa ja LB muutettiin yhteisöksi. Kuulun sinne silti vieläkin.

Niihin aikoihin liityin RKOFiin. Minut otettiin vastaan hyvin. Vaikka olinkin kokematon.
RKOFistakin voin sanoa että en osannut edes odottaa läheskään kaikkea mitä se on tarjonnut minulle.
Nyt olen ollut muutaman kuukauden RKOFissa ja olen saanut PALJON uusia kavereita, kokemuksia ja kokemusta.
Näillä näkymin tulen viettämään RKOFissa koko sen ajan minkä jaksan pelata scapea.
Ja sen jälkenkin, totta puhuakseni.
Toiminta ei kuitenkaan perustu pelkästään scapettamiseen, vaan IRCissä ja foorumeilla tulee viihdyttyä vaikkei scapea jaksaisikaan pelata.

Noin kymmenen vuoden kokemuksella ja huomioon ottaen sen, että muutaman viime vuoden aikana kiinnostus oli koko ajan hiipumassa, voin kertoa että vuosi 2011 on ollut rshistoriani paras vuosi.
LilEz
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 12
Liittynyt: 10.05.2008, 09:01
IRC-nick: ADIO
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja meduusa4 » 28.12.2011, 21:33

Viimeiseen pariin vuoteen en ole runea pelannut muuta kuin Foolsin takia. Foolsiin introsin -09 lokakuussa ja nykyään omaan klaanissa Old School rankin (Tai no tämän kuukauden Member of the Month!).

Ennen Foolsia en ollut kokeillut f2p klaaneja täysipainoisesti, vaan olin pyörinyt enemmän p2p:n puolella pk:ttamisen merkeissä. Vaikka runea onkin tullut pelattua pitempään kuin joillain pelaajilla on ikää, löytyi tällainen klaanin/tiimin kanssa pelailu vasta joskus 06-07 tienoilla kun kaveriporukalla pistettiin Unlimited pystyyn. Tähänkin päivään asti täytyy sanoa että siellä vietettiin kyllä oman rune-urani hauskimmat hetket. Unlimited kaatui sittemmin, jonka jälkeen liityin Flying Hippos -tiimiin. Tämä oli UL:n jälkeen loogista kun sieltä suuri osa kavereistakin liittyi Hippoihin. Hippoista sitten alkoi porukkaa liittymään Foolsiin ja itsekin menin siinä sitten virran mukana. Nykyään olen Foolsin lisäksi myös Cheer Up:issa, suomiklaanien parhaille membereille tarkoitetussa yhteisessä tiimissä.

Foolsissa ja CU:ssa aion olla niin pitkään kun klaani/tiimi pystyssä pysyy ja siihen vain itsellä löytyy innostusta ja mahdollisuus. Henkilökohtaisesti olisin suurella todennäköisyydellä lopettanut pelaamisen vuosia sitten ellen olisi löytänyt klaaniskeneä. Tästä nykyään niin piloille raiskatusta pelistäkin voi vielä saada jotain meikäläinenkin irti, ja tällä hetkellä siitä kiitos klaanilleni; Foolsille, CU:ta unohtamatta.

Eli jos haluat lisää irti pelistä, kannattaa kokeilla klaania. Jos se ei iske, ei sinun pidä ostaa itseäsi irti eikä sinua aleta tämän takia vainoamaan. Mitään hävittävää klaanien kokeilemisessa ei ole. Jos homma tuntuu mukavalta, saat klaanista uuden kotisi ja ison läjän frendejä.
meduusa4
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09.02.2010, 23:36
RS -hahmo: meduusa4
IRC-nick: meduusa4

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Nocando » 29.12.2011, 00:10

Mun mielestä voidaa olla ylpeitä, että meillä on sellane klaaniskene, josta yhä useempi uusi tuttavuus on paikkansa löytänyt, Laretzen ja LilEztin yllälähetettyihin viesteihin viitaten.

Jokasel on oma käsityksensä täst, mut mä en nää näitä "kolmee suurta" nykyklaania, NG:tä, Foolsia ja Rkofia mitenkää vaikeesti lähestyttävinä. Näilläki foorumeilla on monia klaani-ihmisiä, Polichatin ja muiden suomalaisten rs-chattien sisältä löytyy varmasti tyyppejä, jotka voi kertoo näist jutuist eteepäi ja niitä kautta syntyy kontaktei, joilla klaanimaailma pysyy avoinna uusille nimille. Jostai klaanista ku löytyy ykski vähänkää tuttu runescapettaja, nii sen avul kyll pääsee settiin tutuks ja tällee. Sama se oli mulle aikanaa ku Jereexin johtamaan Bofiin liityin 2009, aikasemmista skapeyhteyksistä löyty rekryyjä ja koin skapeurani parhaimmat hetket siihen asti nobona klaanimaailmassa.

Tosta helari-jutusta, mihkä K.G.B. viittas viestissää, nii aika hyvin voi sanoo, että sillo ku Bof kaatus vikan kerran, ja viimestää ku LB ja Lof lopetti aktiivitoiminnan, nii siihe loppu sellasten 2k11-menoon tuttuneiden kersapelaajien mukanaolo skenessä. Nuoremmat, ketkä on näissä kolmessa toimivassa mukana, ei aiheuta mitään päänvaivaa sillä että ne ois "helareita". Jokasen klaanin johtohahmot kyllä pitää porukan ruodussa ettei tuu sellasta että porukkaa erois tollasen syyn takia.

Loppujenlopuks mitä omasta klaanisetistä voi sanoo, nii ei, en mä väitä että oisin joku iso tekijä tässä puhumassa. NG:ssä oon ite ollu mukana koht kaks vuotta, ja siltä pohjalta nii aikamoine muutos tapahtunu klaanis, koko skenes ja itessäniki. Suuri porukka siitä Azen sotajoukoista on retirenny ja 2010 ja sitä myöhemmin liittyneistä aika pitkälti nykyne kokoonpano koostuu. Samal meillä on kuiteki hyvä porukka kasas, itelleni ainaki hyvä paikka, paljo samanikäsii tyyppei nii löytyy sellane yhteys muihi. Mitä pidemmälle täs hiljases skenes on menty, nii sitä paremmi tuntuu että ollaan saatu sellaset "mätäpaise"-jäsenet pois.

NG:n irl-miittiinki ku uskalsin syksyllä osallistuu, nii oli se itelle ihmisenäki iso juttu, siinä niiku aineellistu se, mitä jokane meist on vuotensa takonu koneen ääres, velhopelii. Alkoholin merkeis tottakai miitti-ilta, mut mikä muukaa se suomalaisen kielenkantoja liikuttamassa ois. Se on raaka fakta, mäki oisin enne kesää ollu Blazen kans samoil linjoil, mut itelle tää alkoholikysymys on ollu yks juttu jossa joutunu mielipidettäni muuttamaan.
Nocando
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 3155
Liittynyt: 29.04.2008, 19:25
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Nocando
IRC-nick: Nocando

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Anspi » 29.12.2011, 12:21

Kannattaa kokeilla - se ei maksa sinulle mitään.
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Tervaskanto » 29.12.2011, 12:56

Joo kyllä tää on tän pelin suola. Ei tästä oikee muuta hauskaa saa irti. En osaa oikee lisää mitää kaverit yläpuolella on kertonu kaiken olennaisen. Tervetuloa vaa menoon mukaan.
Tervaskanto
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 210
Liittynyt: 26.05.2008, 18:42
Paikkakunta: Ilomantsi
RS -hahmo: Mamarkof
IRC-nick: Mamazor
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Peteruska6 » 30.12.2011, 01:09

ku LB ja Lof lopetti aktiivitoiminnan, nii siihe loppu sellasten 2k11-menoon tuttuneiden kersapelaajien mukanaolo skenessä.


Pakko tuohon sanoa sen verran, että itse en tuomitse ketään iän perusteella. LoFissa oli kieltämättä myös nuortakin porukkaa mutta ei se menoa haitannut.

Juuh itsekin olen ollut klaanitoiminnassa mukana vuodesta 2007. Empä juuri enää pelaisi mikäli en missään klaanissa olisi.
Rohkeasti vain kokeilemaan mikäli kiinnostaa.
Peteruska6
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 319
Liittynyt: 06.05.2008, 20:35
RS -hahmo: Peteruska6
IRC-nick: Peteruska6
Klaani: The Lords Of Finland

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Pjimp » 06.01.2012, 01:39

Anspi kirjoitti:Kannattaa kokeilla - se ei maksa sinulle mitään.

jos elämällä ei pidä hintaa ni ei sitte mitää
Pjimp
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 10
Liittynyt: 08.02.2009, 18:13
RS -hahmo: Wnb Ghjjf
IRC-nick: Pjimp
Klaani: Future of Old Style

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Duokki » 06.01.2012, 13:02

Ennen omia tarinoita, tässä hieman listaa klaaneista joissa ollut:

Gromux (moderaattori) 2005
Children of Finland (admin) 2005-2007
pofc? vai mikälie ollut, p2p klaani. 2006
Karjala Inc 2x 2006
Bodom Of Finland 2x 2006-2007
Little Children of Finland (Admin) 2006-2007
Corrupted pures, international
Eternal Insomnia (admin) 2007-10.12.2007

Tämän jälkeen ollut hiljaisempaa... Sillä näin että klaaniskene oli kuolemassa sellaisenaan kuin se oli,
se ei ollut enää sellainen, mihin olin tottunut ja mistä olin pitänyt.
Nykyisinkin klaaniskene ei näytä kovinkaan hengissäolevalta, muutamia samoja klaaneja tappelemassa sijoituksista,
ei muita... muita tuskin on edes tulossa. Varsinkin pure/pker-skene on täysin kuollut klaanipuolella.
Mikäli syntyisi parikin vakuuttavaa pure/pker-klaania, saattaisin jopa liittyä, muuten ei kyllä.
Duokki
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 415
Liittynyt: 28.04.2008, 23:10
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Vpk Pula Aho
IRC-nick: Weekender

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Fasaani » 06.01.2012, 13:33

Duokki kirjoitti:Ennen omia tarinoita, tässä hieman listaa klaaneista joissa ollut:

Gromux (moderaattori) 2005
Children of Finland (admin) 2005-2007
pofc? vai mikälie ollut, p2p klaani. 2006
Karjala Inc 2x 2006
Bodom Of Finland 2x 2006-2007
Little Children of Finland (Admin) 2006-2007
Corrupted pures, international
Eternal Insomnia (admin) 2007-10.12.2007

Tämän jälkeen ollut hiljaisempaa... Sillä näin että klaaniskene oli kuolemassa sellaisenaan kuin se oli,
se ei ollut enää sellainen, mihin olin tottunut ja mistä olin pitänyt.
Nykyisinkin klaaniskene ei näytä kovinkaan hengissäolevalta, muutamia samoja klaaneja tappelemassa sijoituksista,
ei muita... muita tuskin on edes tulossa. Varsinkin pure/pker-skene on täysin kuollut klaanipuolella.
Mikäli syntyisi parikin vakuuttavaa pure/pker-klaania, saattaisin jopa liittyä, muuten ei kyllä.


Pofc (aka Predators of Chaos ja claani sanan käyttö C:llä ;)) + Lilla CoF. Siinä pähkinän kuoressa meikän klaanit ja mahtavaa kyllä oli.
Fasaani
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 562
Liittynyt: 02.05.2008, 13:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
RS -hahmo: Joyc
IRC-nick: FaZuGGa^^

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Tupse » 07.01.2012, 00:01

Itellä on alkaa RuneScapes vietettyjen vuosien kohdal lähenee luku 10 ja siitä noin puolet oon ollu jonkin klaanin jäsenenä. Joka vuosi minkä oon ollu klaanissa, on kehittäny mua niin RuneScapessa ku ihmisenä ja samoin on joka vuosi mun pelissä kuluttaman ajan laatu on parantunu. Ei tässä pelissä oo oikeesti mitään ilman yhteisöä, oli se sit joku runepolin kaikki mahdolliset käyttäjät sisältävä ingame chat tai vuosia pystys ollu klaani todella tiiviillä yhteishengel. Jälkimmäinen yhteisö tosin on todellakin tiivimpi ja antaa peliin enemmän uusia ulottuvuuksia kuin pelkkä ingame chat tai kaikille avoin keskustelupalsta. Uskon myös, että jokaiselle peliä aktiivisesti pelaavalle löytyy juuri se itselle sopiva yhteisö / klaani / tiimi - joko kotimaan tarjonnasta tai int. klaaneista.
Tupse
Suomiturnaus 09
Suomiturnaus 09
Avatar
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Lappi
RS -hahmo: Mr Tupselot
IRC-nick: Tupse
Klaani: Future of Old Style

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja muertas » 27.01.2012, 09:51

Runescapen pelaamisen aloitin uudestaan noin 2 kuukautta sitten, sitä ennen oli noin 3 vuoden tauko ja ennen taukoa olin pelaillut noin 3 vuotta. Mutta nyt kun aloitin uudestaan pelaamisen, niin on alkanut klaanit kiinnostaa ja nämä postaukset luettuani alkoin kiinostamaan vielä enemmän, elikkä jos on antaa jotain vinkkiä mitenkä voin lähestyä/liittyä johonkin klaaniin niin vastailkaa ihan vapaasti :)
muertas
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2011, 08:52
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Quadranto

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja rang pure60 » 27.01.2012, 10:29

muertas kirjoitti:Runescapen pelaamisen aloitin uudestaan noin 2 kuukautta sitten, sitä ennen oli noin 3 vuoden tauko ja ennen taukoa olin pelaillut noin 3 vuotta. Mutta nyt kun aloitin uudestaan pelaamisen, niin on alkanut klaanit kiinnostaa ja nämä postaukset luettuani alkoin kiinostamaan vielä enemmän, elikkä jos on antaa jotain vinkkiä mitenkä voin lähestyä/liittyä johonkin klaaniin niin vastailkaa ihan vapaasti :)


värvärien toimisto, suosittelen lukemaan topickeja RKOF, NG ja FOOLS jos kiinnostaa f2p sotiminen ja noihin topickeihin on yleensä ilmoitettu klaanin foorumit johon voi tehdä sitten hakemuksen. Gl liittymiseen, mihin sitten aiot hakea.
rang pure60
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 234
Liittynyt: 28.06.2008, 16:56
RS -hahmo: rang pure60
IRC-nick: rang
Klaani: Future of Old Style

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja muertas » 27.01.2012, 11:24

värvärien toimisto, suosittelen lukemaan topickeja RKOF, NG ja FOOLS jos kiinnostaa f2p sotiminen ja noihin topickeihin on yleensä ilmoitettu klaanin foorumit johon voi tehdä sitten hakemuksen. Gl liittymiseen, mihin sitten aiot hakea.[/quote]



Eipä kyllä ihan riitä cmb noihin klaaneihin..
muertas
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.11.2011, 08:52
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Quadranto

Re: Klaaneista infoa klaanittomille ja hieman aiheesta.

ViestiKirjoittaja Mr Lare » 27.01.2012, 13:40

muertas kirjoitti:värvärien toimisto, suosittelen lukemaan topickeja RKOF, NG ja FOOLS jos kiinnostaa f2p sotiminen ja noihin topickeihin on yleensä ilmoitettu klaanin foorumit johon voi tehdä sitten hakemuksen. Gl liittymiseen, mihin sitten aiot hakea.




Eipä kyllä ihan riitä cmb noihin klaaneihin..[/quote]

Nopsaa 110cb vetäsee :D
Mr Lare
Karnevaalikuningas
Karnevaalikuningas
 
Viestit: 293
Liittynyt: 07.10.2008, 16:27
Klaani: Future of Old Style

Seuraava

Paluu Klaanien ja yhteisöjen esittelykoju

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa