Advanced mining guide

Runepolin asukkaiden laatimia opastuksia erinäisiin puuhiin.
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=68

Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 19.02.2013, 18:42

ALKUSANAT


Tämä opas tulee jo nimensäkin mukaisesti olemaan high lvl mining guide. Lyhyesti sanottuna, en tule neuvomaan miten saada ensimmäiset levelit tai ylipäätään käymään perusasioita sen kummemmin läpi vaan opas on +80 miningin omaaville suunnattu. Tämä osaltaan säästää mua ylimääräiseltä duunilta. Oikeestaan tän nimi vois olla Advanced gold mining guide, koska tää tulee keskittymään vaan edellä mainitun mainaukseen @lrc. Kaikki tulee keskittymään yhden ainoon spotin ympärille, sillä nykysin se on ainoo mitä tuolla tarvii.

PAIKALLE PÄÄSY


Living rock cavern sijaitsee Dwarwen minessa. Itse liikun ring of kinshipillä Daemonheimiin pankittamaan ja sieltä Fala-teletabilla juoksen tuonne sitten. Matkan varrella pystyy myös rechargeemaan summoning pointsit.

OUTFIT & INVENTORY


KuvaKuva


Outfit
Nykyisin Dragon pickaxe on ainoa potentiaalinen vaihtoehto. Se on rune pickaxea noin 10% parempi.
Lava flow minesta saatava golden mining -asu on paras vaihtoehto tänne. Koko setti antaa 5% bonusexpaa. Setin palathan saa tuolta randomilla, osa on saanu ihan parissakin tunnissa koko asun ja joillain mennyt +30h. Itse olen sitä keskiverto-onnekasta sakkia, joka sai koko setin 15 tunnissa. EXP-Boosti ei ole niin valtava, että outfit kannattaisi hakea vain muutamaa leveliä varten, mutta pitkällä aikavälillä säästää ymmärrettävästi pelitunteja.
LRC:ssä on mahdollisuus saada 2 orea yhdellä, käyttäessäsi Varrock armour 2/3 (?) se antaa mahdollisuuden saada 3 orea kerralla. Varrock armour myös korvaa mining topin, joten sitä käyttäessäsi saat yhä täyden 5% expan. EXP-rate ei kuitenkaan nouse niin oleellisesti, että esimerkiksi itse jaksaisin questata armourin saadakseni, mutta mikäli sen omaa jo valmiiksi sillä kannattaa korvata gold mining top.
Ring- ja/tai ammy-slottiin kannattaa ottaa tele-väline pankituksia varten. Täällä et mainatessasi saa gemejä, joten wealthilla ja charged gloryllä ei tee mitään ellet sitten käytä gloryä telenä. Itse olen ring of kinshipin huomannut hyväksi käyttää, mining pendantteja kaulassa sillon kun niitä on käytettävissä. Capella ei ole mitään väliä, se on ns. itsestäsi kiinni minkä koet mieleiseksi käyttää.

Inventory
Fala tabilla falaan ja sieltä LRC:hen, yksinkertaista.
Decorated mining urns (nr) ja vastaava määrä earth runeja. 25 on oikeastaan maksimi ellei summonaa familliaria jo pankilla, mikä taas tuhlaa tärkeitä minuutteja. Uurnien määrää voi muutella omien tarpeidensa mukaisesti. Pelkkää expaa hakiessa mahdollisimman suuri määrä uurnia on tietenkin optimaalisinta. 25 uurnaa lisäävät tuntiexpoja 15.62k/h.
Oman summoning-levelin mukaan kannattaa käyttää joko Obsidian golemia tai Lava titania, jotka antavat 7 ja 10 levelin näkymättömät mining-boostit. Obsidian golem kestää 56 min & Lava titan yhden tunnin verran. Powermainatessa 25 uurnaani riittävät juuri yhden Lava Titanin pituiseen trippiin.

MAINAUS


Jes, nyt päästänkin sitten itse asiaan. Allaoleva kuva kertoo kaiken oleellisen. Kyseinen spotti on LRC-Dungeonin south-ore, suoraan bank depositilta alaspäin.

Kuva

Olen kuvan kulta-asuinen kultaliini. Yksi ruutu omastani alemmas on safespot, jossa kannattaa viettää ensimmäiset minuutit jolloin living rockit ovat vielä agressiivisia. Sen jälkeen suosittelen siirtymään minun spottiini, jolloin hopatessa golem/titan mahtuu ilmestymään eikä täytä koko chatboxia jatkuvilla ilmoituksilla.
Oret kestävät sen pari sec - 20min. Itse henkilökohtaisesti käyn mainaamassa kaikissa muissa servuissa paitsi w84, jota oma koneeni ei valtavien pelaajamassojen takia sulavasti pyöritä.

Action bar
Itse en ole juuri muualla tätä tarvinnut, mutta mainatessa todennut hyvinkin hyödylliseksi. Action barin toimintaa lienee turha selittää, gold ore ja uurna sinne ja eikun rämpyttämään. Mainaushan ei lopu droppiessasi oreja tai teleporttaillessasi uurnia. Hyödylliseksi, mainausta nopeuttavaksi pikku vinkiksi kerrottakoon, että uurnaa teleportates pois kannattaa heti dropata ainakin 1 gold ore. Teleportin emote on semihidas ja heti perään gold oren droppaamalla emote jää tekemättä.

Hoppailu
Koska 2k13 ja quickjoinit niin goldin mainaus on nopeutunut entisestään. Nykyisin nopein tapa on pitää sama, yllä oleva, spotti ja quickjoinata instana servusta toiseen edellisen gold depositin sortuessa. Tähän tarkoitukseen on syntynyt jo useita friends chatteja. Itse käyttämäni on quickjoin fc, jossa ajankohdasta riippuen enemmän tai vähemmän suuri joukko kertoilee servuja, joissa juuri tämä käyttämäni spotti on pystyssä. 88u meinaa yksinkertaisesti, että servu 88 on pystyssä.
Itse olen tuosta kyseisestä fc:stä käynyt aktiivisimmat addimmassa (siellä ollessaan pitää priva olla on) ja lähinnä heitä seuraillut, sitten vaihtanut taas muihin fc sillä tuolla ei keskustelua ole nimeksikään.

XP/H
Nyt se, minkä takia tämä on kannattavaa expaa: koska tämä on nopeinta mahdollista.

25 uurnaa, full golden mining suit, 99 mining, lava titan, d pick, ei sisällä pankitusta:
[17:42] -[IN]RuneScript- *** [ END ]: You gained 98,159 mining exp in 56mins 48secs. That's 103,689 exp/h.

D pick, urns ja obsidian golem @83 mining
[03:35] <RuneScript> *** [ END ]: You gained 26,605 mining exp in 19mins 48secs. That's 80,621 exp/h.


JÄLKISANAT


Tällä hetkellä oppaani sisältää vain powermining-osion, joka sekin tullee saamaan vielä useampia lisäyksiä sitä mukaan kun muistan ne. Lähitulevaisuudessa - tai ainakin tulevaisuudessa - aikomuksenani on lisätä osio, joka kertoo LRC:ssä pankittamisesta.
LRC:ssä mainaavilta & irkkaavilta lukijoiltani pyytäisin, että ottaisitte ylös xp/h ratejanne. Olisin kiitollinen mikäli jaksaisitte nähdä sen vaivan, että ottaisitte selvää expoistanne (.start mining & .stop - mielellään yli 30min jaksoja, jotta saa mahdollisimman realistisen kuvan tuntiexpoista) ja ilmoittaisitte ne tähän samoin kuten itsekin: kertomalla expasi ja kaiken oleellisen mikä vaikutti expoihin.
Palautetta, kysymyksiä ja kritiikkiä odotellessa. Kullan täytteisiä hetkiä kaikille ja myös mulle :constitution:
Viimeksi muokannut Valokaapeli päivämäärä 08.03.2013, 03:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Danskuu » 19.02.2013, 18:51

Siirretty Asukkaiden oppaisiin, varjoaihe jätetty syystä että useampi käyttäjä tän huomaisi.

Mut aika 9/10
Kuva
Danskuu
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2956
Liittynyt: 29.04.2008, 20:20
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: Danskuu
IRC-nick: Jax`
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Sepeli » 19.02.2013, 19:50

Mielenkiintoista, en tiennytkään että olis noinkin nopeaa nykyään. Pitänee varmaan koittaa jossain vaiheessa. Aika 5/5 guide jossa kerrotaan about kaikki oleellinen.
Sepeli
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1573
Liittynyt: 06.05.2008, 18:20
Paikkakunta: Lappeenranta
RS -hahmo: Ash Ketchum
IRC-nick: Sepeli

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Wb_ » 19.02.2013, 20:05

Jees, eli hyvä opas, ei mulla muuta.
Wb_
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2392
Liittynyt: 10.04.2011, 15:27

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Giant » 19.02.2013, 20:25

Nätti opas kunnon äiält, pieni virhe tosin alussa mikä pisti silmään. Golden mining suitti on antanut ~puol vuotta 5% boostin, vanhemman 2,5% sijaan. gj :)
Giant
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1526
Liittynyt: 03.05.2009, 12:13
Paikkakunta: helsinki sity poi
RS -hahmo: Quitti
IRC-nick: On paras

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Jane » 19.02.2013, 20:35

Valtavasti oot nähny vaivaa oppaan eteen, hyvää työtä <3 Jatkoa odotellessa.. Kuva
Kuva
Jane
Fansite support
Fansite support
Avatar
 
Viestit: 632
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Myy
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 19.02.2013, 20:42

Giant kirjoitti:Nätti opas kunnon äiält, pieni virhe tosin alussa mikä pisti silmään. Golden mining suitti on antanut ~puol vuotta 5% boostin, vanhemman 2,5% sijaan. gj :)

Tost en tiennykkää, mut updeittasin ton tiedon. Kiitti vinkist!
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Makkara » 19.02.2013, 22:42

Ei hitsi oot paras nuubi. Hyvä guide kyl, käytän sit joskus kun meen iteki mainailee 2knever.
[22:55] <The_Rest> Autismi onki omegan suojakeino #1. Muuten kaikki roikkus jojossa.
Makkara
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 13.08.2011, 13:29
RS -hahmo: Makkara
IRC-nick: Makkara
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja IoI » 21.02.2013, 04:00

Aika hyvä guide. Antaisin 7/10 mutta en oo ite tuota Fc tienny niin annan 9/10.
+ Yhdyn kaasuun mitä sano tuossa fc.
IoI
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 27.06.2012, 16:06
RS -hahmo: RautaLobo
IRC-nick: RautaLobo

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Pellemasi » 21.02.2013, 04:23

Jees guide, pitää ittekki koittaa jos sitä sais miningin kohti 85:ttä. Tosin bankaten oret, profiittia tulee aina tehdä.
Pellemasi
Uurtaja T3
Uurtaja T3
Avatar
 
Viestit: 217
Liittynyt: 23.05.2009, 11:41
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Pellemasi
IRC-nick: Smapo

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 08.03.2013, 03:35

[03:35] <+Tiwaz> [08.03 03:34:25] <RuneScript> *** [ END ]: You gained 26,605 mining exp in 19mins 48secs. That's 80,621 exp/h. Estimated time to level up: 2hrs 24mins 4secs
[03:35] <+Tiwaz> Ei se paljoo kyl kussukkaa :D
[03:35] <+Tiwaz> Ja D pick, urns ja obsidian golem @83 mining

Tommosta!
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja MDII » 19.03.2013, 23:02

[19.03 22:49:57] <RuneScript> *** [ 9END ]: You gained 40,029 mining exp in 20mins 1sec. That's 119,987 exp/h. Estimated time to level up: 5hrs 33mins 22secs

Jooh, tollasta samalla setillä kuin ylempi, mutta mining lvl noussu. Tuo trackattu @91 mining.
MDII
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
Avatar
 
Viestit: 111
Liittynyt: 07.01.2011, 02:25
Paikkakunta: Hämeenlinna
RS -hahmo: MDII
IRC-nick: Tiwaz

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Nik0-91 » 19.03.2013, 23:43

En tiedä päteekö miningissa, mutta isolla ruudulla piilotan tuon chat osion, jotta ability bar on ihan alhaalla. Sitten otan yhden hiiren napin käyttöön ja painan fisustaessa kalan alareunasta. Saan dropattua kaikki kalat parissa sekunnissa naputtamalla vain hiiren vasenta nappia.
Nik0-91
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 2934
Liittynyt: 30.04.2008, 13:51
Paikkakunta: Hollola
RS -hahmo: Nik0

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Makkara » 20.03.2013, 07:38

Nik0-91 kirjoitti:En tiedä päteekö miningissa, mutta isolla ruudulla piilotan tuon chat osion, jotta ability bar on ihan alhaalla. Sitten otan yhden hiiren napin käyttöön ja painan fisustaessa kalan alareunasta. Saan dropattua kaikki kalat parissa sekunnissa naputtamalla vain hiiren vasenta nappia.


No toimiihan toi, mut yhtä hyvin voit vaan näppiksellä pudotella?

Ite yleesä laitan kolmeen eri nappulaan oret (vaikkapa A, S ja D) ja tahkon niitä sitten, niin tippuu kolme kerrallaan.
[22:55] <The_Rest> Autismi onki omegan suojakeino #1. Muuten kaikki roikkus jojossa.
Makkara
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 13.08.2011, 13:29
RS -hahmo: Makkara
IRC-nick: Makkara
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja possu 67 » 20.03.2013, 17:08

Makkara kirjoitti:
Nik0-91 kirjoitti:En tiedä päteekö miningissa, mutta isolla ruudulla piilotan tuon chat osion, jotta ability bar on ihan alhaalla. Sitten otan yhden hiiren napin käyttöön ja painan fisustaessa kalan alareunasta. Saan dropattua kaikki kalat parissa sekunnissa naputtamalla vain hiiren vasenta nappia.


No toimiihan toi, mut yhtä hyvin voit vaan näppiksellä pudotella?

Ite yleesä laitan kolmeen eri nappulaan oret (vaikkapa A, S ja D) ja tahkon niitä sitten, niin tippuu kolme kerrallaan.

Miten olis se, että pitää nappia pohjassa. Ei tartte takoa ja vähintääkin yhtä nopia 8)
possu 67
Jumala
Jumala
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2209
Liittynyt: 16.07.2008, 10:42
Klaani: Runepoli

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja Makkara » 21.03.2013, 03:08

Se ei vaan oo tietääkseni toiminut betan jälkeen, koska todettiin liian helpoksi 8)
[22:55] <The_Rest> Autismi onki omegan suojakeino #1. Muuten kaikki roikkus jojossa.
Makkara
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 13.08.2011, 13:29
RS -hahmo: Makkara
IRC-nick: Makkara
Klaani: Generation Finland

Re: Advanced mining guide

ViestiKirjoittaja possu 67 » 21.03.2013, 14:27

Makkara kirjoitti:Se ei vaan oo tietääkseni toiminut betan jälkeen, koska todettiin liian helpoksi 8)

No sitten olen aika hax...
possu 67
Jumala
Jumala
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2209
Liittynyt: 16.07.2008, 10:42
Klaani: Runepoli


Paluu Asukkaiden neuvot ja oppaat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa