RS-jumalat

Yleistä keskustelua Runescapeen liittyen
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=71

RS-jumalasi

Guthix
12
21%
Saradomin
8
14%
Zamorak
5
9%
Armadyl
6
10%
Bandos
1
2%
Zaros
17
29%
Seren
0
Ei ääniä
Marimbo
1
2%
Brassica Prime
1
2%
Menaphite Pantheon *
0
Ei ääniä
Sliske
1
2%
Tuska
1
2%
Karamjan jumalat
0
Ei ääniä
Kendal
0
Ei ääniä
Jas
1
2%
Ful
0
Ei ääniä
Freneskaen luoja
1
2%
Puolueeton / Jumal-vastustaja
3
5%
 
Ääniä yhteensä : 58

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Hanhilintu » 06.11.2011, 13:00

Zamorak & Bandos
Hanhilintu
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 64
Liittynyt: 03.09.2011, 08:42
RS -hahmo: Hanhi

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja IsoSami69 » 06.01.2012, 15:55

Zammy o parahin :)
IsoSami69
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 1
Liittynyt: 01.01.2012, 15:36
RS -hahmo: IsoSami69
IRC-nick: ei ooo

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Foxi » 08.01.2012, 01:06

Ennen lempparini oli Zamorak, ensimmäinen God book:kin oli Zammyn ja pidän punaisesta. Mutta kunhan kuulin Zaroksesta ja sen/hänen (?) historiasta, se alkoi kiehtomaan minua. Sittemmin miellyin Zaroksen ihaniin väreihin :>
Foxi
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 5
Liittynyt: 04.01.2012, 22:27
Paikkakunta: Joensuu

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja sadum » 29.01.2012, 08:58

armadyl ja guthix on aik tasois.
sadum
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 11
Liittynyt: 20.03.2009, 15:13
RS -hahmo: Gambinainen

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Haksu » 17.08.2012, 10:23

sara koska mun märkä uni
Haksu
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
Avatar
 
Viestit: 35
Liittynyt: 11.05.2008, 05:50
Paikkakunta: Yanille
RS -hahmo: 78__78
IRC-nick: Haksu
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Aapelis » 24.08.2012, 18:26

Tein tänään While Guthix Sleepsin joka sai minut vielä syvemmin ihastumaan Guthixiin. Guthix on melko kylmän oloinen kaveri joka olisi tasapainon horjuessa valmis vaikka tuhoamaan ja uudelleenluomaan koko Gielinorin. Tästä huolimatta on hän selvästi ihmisiä sekä työtään suuresti suojeleva jumala. Pidän myös todella paljon Guthixin seuraajista kuten Voideista ja druideista.
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja SlayNskillz » 29.09.2012, 23:09

Zaros on minun mielestäni parhain Rs Jumala, koska Nex Jumalatar on kävelvä lompakko jolta aina sitä pixeliä tippuu. ;)
-SlayNskillz
SlayNskillz
Uurtaja T4
Uurtaja T4
Avatar
 
Viestit: 169
Liittynyt: 27.07.2012, 00:46
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: SlayNskillz

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja The Beat » 30.09.2012, 20:04

Nex ei ole millään muotoa jumala, se on Zaroksen kenraali.
The Beat
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 334
Liittynyt: 30.10.2009, 22:09
RS -hahmo: Cilsy

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Dust651 » 07.10.2012, 15:20

Saradomin, viisauden jumala
Dust651
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 1
Liittynyt: 07.10.2012, 14:46
RS -hahmo: Dust651

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Kotona » 13.10.2012, 21:51

Siis itehä en usko mihinkään... Paitti hail saradomin
"Agents! Our cover's blown, go loud!"
— ISA announcer when a match starts
Kotona
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1246
Liittynyt: 01.05.2012, 20:33
Paikkakunta: päättele
RS -hahmo: Kotala

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Rokkari » 29.11.2012, 20:10

bob the cat
Rokkari
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 927
Liittynyt: 02.05.2008, 14:51
Paikkakunta: Lappeenranta
RS -hahmo: Rokkari
IRC-nick: Rokkari
Klaani: Future of Old Style

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja HeroX » 17.02.2013, 08:16

Guthix <3
HeroX
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 3
Liittynyt: 03.05.2012, 21:05
RS -hahmo: Koskilaskija

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja GuthixBroth » 18.02.2013, 17:15

Guthix <3
Kuva
GuthixBroth
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
Avatar
 
Viestit: 22
Liittynyt: 08.01.2013, 07:11
RS -hahmo: PCtrainers

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja veeti » 21.02.2013, 00:26

Guthiiix GOD of balance <3
veeti
Sikopaimen
Sikopaimen
Avatar
 
Viestit: 43
Liittynyt: 14.05.2010, 14:29
Paikkakunta: Raisio
RS -hahmo: veetizpker
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Onzy » 17.04.2013, 20:31

drunken dwarf
Onzy
Kynttiläntekijä
Kynttiläntekijä
 
Viestit: 1369
Liittynyt: 16.07.2012, 15:54
RS -hahmo: Onzym

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Arpin » 05.05.2013, 15:51

Kuva

ARVAA KUKA
Arpin
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
 
Viestit: 114
Liittynyt: 13.05.2008, 15:17

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Jiipeee » 26.06.2013, 09:11

bandos oli aika hauska sellane goplini =D
=P
Jiipeee
sankari
sankari
Avatar
 
Viestit: 1099
Liittynyt: 09.05.2008, 13:12
IRC-nick: Jiipeee
Klaani: Future of Old Style

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Voya » 26.06.2013, 09:59

Jiipeee kirjoitti:bandos oli aika hauska sellane goplini =D

Bandos ei ole goblin, eikä hän ole luonteeltaan erityisen hauska, vaan sotaisa ja raaka jumala.
Bandoksen kuva:
Spoiler:
Kuva


Ajattelin nyt hieman päivittää omia jumalanäkemyksiä, jotka ovat muuttuneet melko paljon viime aikoina.

Ennen olin hyvin uskollinen Guthixin ja Zaroksen "seuraaja", mutta viimeaikaisten tarinapäivitysten (Guthixin kuolema ja toive ettei häntä palvottaisi + uusimmat paljastukset Zaroksen luonteesta) takia en enää ns. ole heidän seuraajansa.

Olin ennen Guthixin seuraaja koska mielestäni ei ole hyvä olla vain yhtä vallitsevaa ominaisuutta, vaan tasapainoa. Mielestäni kaikki Guthixin opetukset luonnosta ja siitä miten kuuluisi elää olivat hyviä. Guthix vaikutti melkein ainoalta jumalalta joka todella välitti Gielinorista ja sen asukkaista. The World Wakes quest ja Tribute to Guthix toivat Guthixin vielä positiivisempaan valoon, kun saimme kuulla hänen surullisen elämäntarinansa. Tällöin saimme kuitenkin tietää myös sen, että Guthix ei halua että häntä palvotaan. Hän ei halua olla kuten muut jumalat. Tämän takia minä en enää seuraa häntä, mutta se ei tarkoita sitä etten voisi arvostaa häntä henkilönä ja noudattaa hänen opetuksiaan.

Zarosta minä seurasin hyvin erilaisista syistä. Tärkein syy tälle oli Zaroksen salaperäisyys - halusin tietää hänestä lisää. Nyt kun olemme saaneet hieman lisää tietoa hänen luonteestaan, saimme tietää mitä Zaroksen seuraajana oleminen tarkoittaa. En ole varma haluanko olla seuraaja kyseiselle henkilölle, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi kiinnostunut hänestä tai olisi hänen puolellaan.

Jos minun pitää valita vain yksi jumala, joka on elossa, se olisi Seren. Syy tälle on se, että hänen opetuksensa ja luonteensa on hyvin samankaltainen Guthixin kanssa. Seren pitää luonnosta huolta, haluaa rauhaa, antaa vapauden tehdä itsenäisiä päätöksiä, välittää Gielinorista eikä osallistunut jumalasotaan. Guthix kutsui hänet Gielinoriin vaikka hän vihasikin jumalia enemmän kuin mitään muuta - se osoittaa, että hän luotti Serenin olevan tarpeeksi samanlainen kuin hän.

Toinen jumalavaihtoehtoni olisi Armadyl. Hän uskoo, että kaikki ovat tasa-arvoisia ja että asioiden sopiminen puhumalla ja yhteistyö ovat tärkeitä. Hän yrittää välttää taistelua niin pitkään kuin mahdollista, mutta on valmis taistelemaan pakon edessä. Jumalattomat olivat ennen god emissaryjen saapumista ennakkosuosikkini, koska he edustivat Guthixin ajatuksia jumalattomasta maailmasta. Tuon lisäksi heillä ei kuitenkaan vaikuta olevan mitään yhteistä. Luulen, että he yrittävät saavuttaa tavoitteensa keinoja kaihtamatta eivätkä tee poikkeuksia yhdenkään jumalan kanssa, vaikka hänestä ei olisikaan harmia.

Minä en pidä itseäni minkään tietyn jumalan seuraajana, sillä haluan noudattaa Guthixin opetusta vapaasta tahdosta. Sen sijaan minä pidän itseäni henkilönä, joka on ottanut useiden jumalien opetuksista ne, jotka sopivat itselleni. Minä pystyn näkemään jokaisen jumalan uskonnon hyvät ja huonot puolet, mutta mielestäni mikään uskonto yksinään ei luo "täydellisyyttä". Jopa Zamorakin uskonnossa on osia, joita minä arvostan ja kunnioitan. Jumalan opetuksien noudattaminen ei tietenkään välttämättä tarkoita sitä, että palvoisin kyseistä henkilöä tai pitäisin hänestä erityisesti.

Lyhyesti: En palvo mitään tiettyä jumalaa, vaan kuljen omaa tietäni. Jos jumalista pitää valita joku seurattavaksi, se olisi Seren.

edit: Miksi äänestyksessä ei ole Sereniä (tai Jumalattomia)?
edit2: Miksi ihmeessä vaihtoehtona on Flamtaer, josta emme tiedä yhtäkään mitään (edes hänen olemassaoloaan tai jumaluuttaan), mutta siltikään ei Sereniä? Seren ei ole mikään uusi jumala, joten se ei ole mikään tekosyy tälle.
Viimeksi muokannut Voya päivämäärä 26.06.2013, 10:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Xiralin » 26.06.2013, 10:11

Voya kirjoitti:edit: Miksi äänestyksessä ei ole Sereniä (tai Jumalattomia)?

Tämä.
Kuva
Xiralin
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 982
Liittynyt: 01.12.2010, 19:17
Paikkakunta: Sun sängyn alla
RS -hahmo: Xiralin
IRC-nick: Xiralin

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Jiipeee » 26.06.2013, 10:32

Voya kirjoitti:
Jiipeee kirjoitti:bandos oli aika hauska sellane goplini =D

Bandos ei ole goblin, eikä hän ole luonteeltaan erityisen hauska, vaan sotaisa ja raaka jumala.
Bandoksen kuva:
Spoiler:
Kuva


Ajattelin nyt hieman päivittää omia jumalanäkemyksiä, jotka ovat muuttuneet melko paljon viime aikoina.

Ennen olin hyvin uskollinen Guthixin ja Zaroksen "seuraaja", mutta viimeaikaisten tarinapäivitysten (Guthixin kuolema ja toive ettei häntä palvottaisi + uusimmat paljastukset Zaroksen luonteesta) takia en enää ns. ole heidän seuraajansa.

Olin ennen Guthixin seuraaja koska mielestäni ei ole hyvä olla vain yhtä vallitsevaa ominaisuutta, vaan tasapainoa. Mielestäni kaikki Guthixin opetukset luonnosta ja siitä miten kuuluisi elää olivat hyviä. Guthix vaikutti melkein ainoalta jumalalta joka todella välitti Gielinorista ja sen asukkaista. The World Wakes quest ja Tribute to Guthix toivat Guthixin vielä positiivisempaan valoon, kun saimme kuulla hänen surullisen elämäntarinansa. Tällöin saimme kuitenkin tietää myös sen, että Guthix ei halua että häntä palvotaan. Hän ei halua olla kuten muut jumalat. Tämän takia minä en enää seuraa häntä, mutta se ei tarkoita sitä etten voisi arvostaa häntä henkilönä ja noudattaa hänen opetuksiaan.

Zarosta minä seurasin hyvin erilaisista syistä. Tärkein syy tälle oli Zaroksen salaperäisyys - halusin tietää hänestä lisää. Nyt kun olemme saaneet hieman lisää tietoa hänen luonteestaan, saimme tietää mitä Zaroksen seuraajana oleminen tarkoittaa. En ole varma haluanko olla seuraaja kyseiselle henkilölle, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi kiinnostunut hänestä tai olisi hänen puolellaan.

Jos minun pitää valita vain yksi jumala, joka on elossa, se olisi Seren. Syy tälle on se, että hänen opetuksensa ja luonteensa on hyvin samankaltainen Guthixin kanssa. Seren pitää luonnosta huolta, haluaa rauhaa, antaa vapauden tehdä itsenäisiä päätöksiä, välittää Gielinorista eikä osallistunut jumalasotaan. Guthix kutsui hänet Gielinoriin vaikka hän vihasikin jumalia enemmän kuin mitään muuta - se osoittaa, että hän luotti Serenin olevan tarpeeksi samanlainen kuin hän.

Toinen jumalavaihtoehtoni olisi Armadyl. Hän uskoo, että kaikki ovat tasa-arvoisia ja että asioiden sopiminen puhumalla ja yhteistyö ovat tärkeitä. Hän yrittää välttää taistelua niin pitkään kuin mahdollista, mutta on valmis taistelemaan pakon edessä. Jumalattomat olivat ennen god emissaryjen saapumista ennakkosuosikkini, koska he edustivat Guthixin ajatuksia jumalattomasta maailmasta. Tuon lisäksi heillä ei kuitenkaan vaikuta olevan mitään yhteistä. Luulen, että he yrittävät saavuttaa tavoitteensa keinoja kaihtamatta eivätkä tee poikkeuksia yhdenkään jumalan kanssa, vaikka hänestä ei olisikaan harmia.

Minä en pidä itseäni minkään tietyn jumalan seuraajana, sillä haluan noudattaa Guthixin opetusta vapaasta tahdosta. Sen sijaan minä pidän itseäni henkilönä, joka on ottanut useiden jumalien opetuksista ne, jotka sopivat itselleni. Minä pystyn näkemään jokaisen jumalan uskonnon hyvät ja huonot puolet, mutta mielestäni mikään uskonto yksinään ei luo "täydellisyyttä". Jopa Zamorakin uskonnossa on osia, joita minä arvostan ja kunnioitan. Jumalan opetuksien noudattaminen ei tietenkään välttämättä tarkoita sitä, että palvoisin kyseistä henkilöä tai pitäisin hänestä erityisesti.

Lyhyesti: En palvo mitään tiettyä jumalaa, vaan kuljen omaa tietäni. Jos jumalista pitää valita joku seurattavaksi, se olisi Seren.

edit: Miksi äänestyksessä ei ole Sereniä (tai Jumalattomia)?
edit2: Miksi ihmeessä vaihtoehtona on Flamtaer, josta emme tiedä yhtäkään mitään (edes hänen olemassaoloaan tai jumaluuttaan), mutta siltikään ei Sereniä? Seren ei ole mikään uusi jumala, joten se ei ole mikään tekosyy tälle.

hehe hilerous :DD minun mielestä bandos näyttää aika hauskalta =)
=P
Jiipeee
sankari
sankari
Avatar
 
Viestit: 1099
Liittynyt: 09.05.2008, 13:12
IRC-nick: Jiipeee
Klaani: Future of Old Style

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Voya » 26.06.2013, 10:36

Jiipeee kirjoitti:
Voya kirjoitti:
Jiipeee kirjoitti:bandos oli aika hauska sellane goplini =D

Bandos ei ole goblin, eikä hän ole luonteeltaan erityisen hauska, vaan sotaisa ja raaka jumala.
Bandoksen kuva:
Spoiler:
Kuva

hehe hilerous :DD minun mielestä bandos näyttää aika hauskalta =)

No joo, onhan tuo sian naama hieman huvittava. Minä en kyllä menisi sanomaan sitä Bandokselle...
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Jiipeee » 26.06.2013, 10:46

Voya kirjoitti:No joo, onhan tuo sian naama hieman huvittava. Minä en kyllä menisi sanomaan sitä Bandokselle...

totta se on.
=P
Jiipeee
sankari
sankari
Avatar
 
Viestit: 1099
Liittynyt: 09.05.2008, 13:12
IRC-nick: Jiipeee
Klaani: Future of Old Style

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Tsino » 26.06.2013, 18:59

Voi pojat


Itehä oon runeskeip_ateisti
Tsino
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 973
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Urs Hans von Aesch » 30.06.2013, 00:45

mielestäni se bandosin bossi on ehkä paras veijari tässä pelissä... mutta, kyllä joo o se saradomingin bossi junala on ihan kelvo mies kanssa ku se on hyvis .. :rolleyes:: :mrgreen: :mrgreen:
Urs Hans von Aesch
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 7
Liittynyt: 30.06.2013, 00:25
RS -hahmo: porkkana04
IRC-nick: porkkanaz^^

Re: RS-jumalat

ViestiKirjoittaja Voya » 27.10.2013, 20:32

Omasta mielestäni tästä ketjusta olisi hyvä tehdä uusi versio. Listassa ei ole läheskään kaikkia jumalia ja yksi niistä ei edes ole (nykytietämyksen mukaan) oikea jumala. Jumalista on myös tullut viimeisen reilun puolen vuoden aikana erittäin paljon uutta tietoa, jonka takia monien jumalakäsitykset ovat saattaneet muuttua.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

EdellinenSeuraava

Paluu Kapakka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa