03.10.15 - Runefest | Updates of 2016

Tänne kantautuvat nopeasti uutiset RuneScapen kehityksestä.

Valvojat: Uutistoimittajat, Uutisvastaavat

Mikä vuodessa 2016 vaikuttaa parhaalta?

Sliske's Countdown (4 questia: Nomad's Elegy, Ballad of the Barrows Brothers, Fate of the Gods 2, Sliske's Endgame)
3
14%
River of Blood (final vampyre quest)
2
10%
Gower quest
1
5%
Muut questit
0
Ei ääniä
Invention
4
19%
Mining & smithing rework
2
10%
NXT client
5
24%
God Wars Dungeon 2
2
10%
Raids 2
0
Ei ääniä
Solo boss
0
Ei ääniä
Uusi alue
2
10%
Chronicle
0
Ei ääniä
Muu
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 21

03.10.15 - Runefest | Updates of 2016

ViestiKirjoittaja Voya » 04.10.2015, 11:33

03.10.15 Runefest | Updates of 2016

Tämä artikkeli kattaa Mod Markin ja Mod Usbornen ”Updates of 2016” -puheen, joka pidettiin Runefestillä 3.10.2015. Lisäksi Voya on lisännyt pientä lisäinfoa ja tarkennuksia mm. inventionista, jota tuli esille invention-puheessa Runefestillä.

_______________


Vuosi 2016 tulee olemaan iso vuosi RuneScapelle. Tällä kertaa ei ole mitään yksittäistä teemaa, vaan sen sijaan tavoitteemme on hyvin yksinkertainen.

Haluamme, että jokainen vuoden 2016 päivitys tuntuu olennaiselta. Haluamme teidän hämmästyvän kaikesta mitä julkaisemme, ja se tarkoittaa eräitä merkittäviä muutoksia:

Ensinnäkin haluamme muuttaa miten päivitämme peliä, jotta päivitykset olisivat isompia. Jokaisessa kuussa on yksi isompi päivitys, joka todella antaa teille jotain tekemistä. Tämän tukemiseksi julkaisemme myös pienempiä säännöllisiä päivityksiä, jotta peli kehittyy tasaisesti. Tämä oli suosittu lähestymistapa, kun pidimme äänestyksen päivitysten tahdista jonkin aikaa sitten, ja me uskomme tämän kehittävän peliä.

Toinen osa koskee teitä. Elokuussa kokeilimme jotain uutta: pidimme kyselyn, joka sisällytti kaikki isot päivitysideamme, joista pidämme – sekä henkilöstön ideoita että päivityksiä, joita olemme aina halunneet tehdä. Me sitten kysyimme teidän suosikkejanne, ja olemme sen pohjalta tehneet aikataulun vuodelle 2016.

Vaikka asiat selkeästi voivat muuttua, olemme muovanneet tulevan vuoden teidän loistavien ideoidenne ympärille antaaksemme teille loistavan RuneScape-vuoden.

_______________


God Wars Dungeon 2

Uusi God Wars Dungeon tuli selkeäksi ykkösehdokkaaksi kyselyssämme, joten miten voisimme kieltäytyä?

Sen sijaan, että tämä olisi toinen menneisyydestä peräisin oleva luolasto, tämä uusi God Wars Dungeon tulee pohjautumaan nykypäivän konfliktiin: kuudenteen aikakauteen. Tämä tulee pohjautumaan ainakin Tuskan ja Serenin joukkoihin.

Tämä tulee olemaan soolopelaajille sopiva kokemus, samalla tavalla kuin alkuperäinenkin. Se on kaikille sopiva combat-päivitys - et välttämättä tarvitse combat-kokemusta, eikä siinä ole monimutkaisia Raidsin kaltaisia mekanismeja.

Kuva

Tulet taistelemaan vastustajia vastaan nostaaksesi tappolukuasi ja siten avaat ovia eeppisille bosseille, jotka vastaavasti tiputtavat eeppisiä droppeja.

Voit odottaa saavasi uusia jumala-aseita, sekä eräitä yllätyksiä.

Kuva

God Wars Dungeon 2:n tulee tekemään RuneScapen combat-tiimi, joka on tehnyt mm. Raidsin, Araxxorin ja Voragon. He eivät malta odottaa, että saisivat luolaston eloon.

_______________


Mining & Smithing rework

Tämä oli tauolla olevien pitkäaikaisten pelaajien kaikista suosituin ja aktiivisten pelaajien kolmanneksi suosituin vaihtoehto viimeaikaisessa kyselyssä. Tämä päivitys on ollut mielissämme jo vuosia, mutta emme eivät uskoneet teidän olevan näin kiinnostuneita siitä. Nyt tämä on muuttunut.

Reworkin yksityiskohdat ovat epäselviä - kuten sisältäisikö se uusia kehitysmenetelmiä - mutta yksi päätavoitteista on tehdä smithingillä tehdyt tuotteet kullekin tasolle olennaisiksi. Ei siis enää rune platebodyja tasolla 99.

Yksi tämän päivityksen painopisteistä on korkeatasoinen sisältö. Tavoitteena on, että smithingin avulla voi tehdä korkeatasoisempiakin varusteita, mutta ilman, että olemassa olevat menettävät arvonsa. Eräs idea tälle on se, että ne olisivat halvempia vaihtoehtoja kalleimmille korkean tason varusteille, mutta eivät ihan niin hyviä.

Kuva
Kuva

_______________


Sliske's Countdown

RuneScapessa on monia quest-sarjoja, joissa eräs haittaava seikka on jatko-osien välissä olevat pitkät tauot, jonka aikana innostus voi laskea hieman. Tästä syystä Jagex aikoo ensi vuonna tuoda nopeassa tahdissa Slisken tarinan loppuun, jossa Sliske tarjoaa Jasin kiven eniten jumalia tappaneelle henkilölle. Tämä tulee koostumaan 4 questista, joista ensimmäiset 3 johdattelevat quest-sarjan eeppistä finaalia.

Nomad's Elegy

Ensimmäinen ensivuoden Sliske quest tulee painottumaan Nomadiin, joka on Dishonour among Thievesin myötä lähestymässä jumaluutta ja valmis seuraavaa isoa siirtoaan varten.

Nomad haluaa imeä jokaisen sielun, aaveen, ghastin ja haamun sieluobeliskiinsa - myös kaikista maailmankaikkeuden alamaailmoista.

Tulet tekemään yhteistyötä monien questiesi aikana kuolleiden tuttujen henkilöiden kanssa pysäyttääksesi Nomadin. Tämä siis sisältää eräitä tuttuja kasvoja:

Kuva

Sliskellä, Deathilla ja Icthlarinilla tulee varmasti olemaan myös paljon sanomista Nomadin suunnitelmista.

Ballad of the Barrows Brothers

Vuoden toinen Sliske quest tulee käsittelemään meille kaikille tuttuja Barrows-veljeksiä.

Tässä questissa pääset selvittämään tarkemmin miten Sliske hallitsee Barrows-veljeksiä, mutta vielä tärkeämmin... tulet kohtaamaan Barrows-siskon ja saat tietää miten hän sopii Slisken isoihin suunnitelmiin. Voitko vapauttaa hänet ja hänen veljensä Slisken kynsistä? Vai haluaako hän edes pelastua? Saatko poistettua vuosisatoja kestäneen kirouksen Barrows-veljeksiltä?

Kuva

Kaiken kaikkiaan tämä tulee olemaan mahdollisuutesi päästä Slisken lähelle ja ymmärtää mysteeri hänen naamionsa takaa.

Fate of the Gods 2

Kolmantena Sliske questina on kyselyssä kaikista eniten ääniä saanut vaihtoehto: Fate of the Gods 2.

Elder godit ovat eräitä maailmankaikkeuden voimakkaimpia olentoja, jotka pystyvät luomaan kokonaisia maailmoja. Mah ei kuitenkaan päässyt osalliseksi nykyisen maailmankaikkeutemme rakentamisessa, joten hän on suunnittelemassa omaansa.

Raivostuneena Fate of the Godsin tapahtumien jälkeen hän päästää raivonsa pihalle mitä dramaattisimmalla tavalla: Hän aikoo heittää nykyisen maailmankaikkeuden roskakoriin ja aloittaa uusiksi - ja hänen ensimmäinen kohteensa on Freneskae.

Freneskae on mahjarratien kotimaailma, ja he reagoivat kotinsa tuhoutumiseen: oli se sitten viimeisten hyvästien sanominen, Mahin kohtaaminen tai jonkin hylätyn hakeminen.

Mutta mahjarratit eivät ole ainoita, jotka ovat kotoisin Freneskaesta. Kun Zaros vihdoin palasi, questista Fate of the Gods jäi yksi kohtaus pois. Se ansaitsi jotain erikoista, ja tämä quest on erinomainen asetelma eeppiselle kohtaamiselle - Zaros vastaan Zamorak.

Kuva

Juuri niin - Fate of the Gods 2 näkee vihdoin Zaroksen ja Zamorakin kohtaamisen, kun he viimeistelevät toisen aikakauden keskeneräiset asiansa. Varmastikin petturia, joka tiputti Zaroksen valtaistuimeltaan ja heitti maailman valtavaan sotaan pitäisi rankaista... eikö? Onko Zaros todella koston yläpuolella? Miten tämä tulee päättymään?

Kukaan ei vielä toistaiseksi tiedä. Kertokaa mitä mieltä olette! Tämä tulee olemaan varmasti hyvin mielenkiintoista.

Sliske's Endgame

Tämä on Sliske-sarjan viimeinen quest, joka päättää pitkän tapahtumasarjan ja tulee aiheuttamaan maailmaa järisyttäviä vaikutuksia.

Slisken kilpailu on päättymässä. Hän laskee jumalatappopisteet ja kutsuu pisteiden tekijät tapahtumaan.

Se sisältää tällä hetkellä Armadylin ja Voragon, mutta hänelle on tapana taivuttaa sääntöjä.

Muista, että Sliske on näytösmies. Hän haluaa tapahtuman olevan iso ja huomattava. Hän on myös iso juonittelija, joten mikään ei ole siltä miltä näyttää.

Kuva

Tämän questin tavoitteena on reagoida mahdollisimman moniin menneisiin päätöksiin ja mahdollistaa hyvin tärkeitä valintoja, joilla tulee olemaan kauas ulottuvia vaikutuksia.

Koska nämä valinnat antavat näyttää vain osan mahdollisuuksista, lisäämme tavan jolla muun sisällön voi nähdä 'poistettuina kohtauksina'.

Pitääksemme lukua jumalatapoista, teemme jumalien pistetaulun, ja annamme kodin useille jumalille, jotta pystyt juttelemaan heille milloin vain haluat ja kuulla heidän näkemyksiään viimeaikaisista tapahtumista.

_______________


NXT | New Game Client

NXT on uusi C++:lla toimiva client, joka alkaa pikku hiljaa lähestyä valmistumista. Tämä client antaa useita etuja Javaan verrattuna, kuten lyhyemmät latausajat, paremmat grafiikat (tekstuurien tarkkuus, valaistus, varjot, vesi), pidempi draw distance (miten kauas näkee) ja ääniin liittyvien ongelmien korjausta. Uusi client pystyy hyödyntämään tietokoneen ajureita paljon tehokkaammin, minkä ansiota suorituskyky on parempi Javaan verrattuna.

Jo nykyisellään clientin suorituskyky on parempi keski- ja korkeatason koneilla, mutta sitä yritetään vielä optimoida toimimaan hyvin myös vanhemmilla koneilla. Jagex aikoo julkaista uuden clientin betan vasta sitten, kun he ovat täysin tyytyväisiä sen suorituskykyyn eikä ole mitään havaittavia ongelmia. Eräs J-mod uskoo, että se julkaistaisiin puolen vuoden aikana.

Kuva
Kuva
Kuva

_______________


Solo Boss Encounter

Vuonna 2016 halutaan julkaista uusi soolobossi, joka tulee haastamaan parhaimpiakin combat-pelaajia. Alla on vain eräs idea siitä miltä se voisi näyttää.

Kuva

Tämän on tarkoitus antaa idea uusista ympäristöistä ja mekanismeista, joita saatat kohdata.

_______________


Muu quest-sisältö

Tähän asti on ollut paljon maailmanlopun tunnelmissa olevaa jumala-aiheista sisältöä, mutta aikomuksenamme on, että nämä olisivat ainoat kuudenteen aikakauteen pohjautuvat sisällöt. Muut questit tulevat olemaan joko jatkoa muille quest-sarjoille tai ovat itsenäisiä tarinoita. Nämä tulevat olemaan henkilöpainotteista persoonallista tarinankerrontaa ja - mitä tärkeintä - huumoria sisältäviä.

Kuva

Haluamme myös kasvattaa questien määrää vuodessa tekemällä enemmän sellaisia questeja, joista käytämme nimitystä pulloquest (bottle quest), ja kerromme erikseen mitkä questit ovat tällaisia.

Aikaisemmin questeihin liittyvät odotukset ovat haitanneet meitä. Jokaisen quesin piti olla se seuraava iso juttu, ja niihin liittyvien suurien aika- ja tuotantokustannuksien takia emme pystyneet tekemään questeja niin usein tai viimeistelemään niitä niin hyvin kuin halusimme.

Pulloquesteissa yritämme kertoa tarinoita ilman, että meidän pitää tehdä paljon uusia resursseja. Tämä antaa meidän keskittyä tarinankerrontaa ja tehdä questeja, jotka tulevat jonkin toisen ison päivityksen yhteydessä.

Chronicle

Chronicle on eeppinen RS-aiheinen korttipeli, jossa tehdään questimaisia kokemuksia sankarillesi, pelataan korteilla saaliin saamiseksi, ostetaan varusteita ja taistellaan Gielinorin tunnettuja hirviöitä.

Tulet löytämään kaikki lempihahmosi tästä ainutlaatuisesta RPG-kokemuksesta ja pääset taistelemaan muita pelaajia vastaan. Se on hyvin erilainen muihin vastaaviin peleihin verrattuna ja siinä riittää runsaasti tekemistä. Annamme teille mahdollisuuden kokeilla betaa ensimmäisenä, joka avautuu ensi kuussa. Muista vain kirjautua RuneScape-käyttäjälläsi Chroniclen kotisivulle.

Chronicle tullaan julkaisemaan vuonna 2016. Se tulee olemaan tarjolla sekä tietokoneelle että tabletille, ja sitä voi helposti pelata RuneScapen afkattavia taitoja kehittäessä.

More Raids

Vuonna 2016 tuomme jatkoa raideihin.

Kuten Yakamaru, nämäkin ovat Mazcabin elemteelisia henkiä.

Kuva
Kuva

Olemme ottaneet teiltä palautetta ensimmäisistä raideista, joten aiomme lähestyä tätä hieman erilaisesta suunnasta.

Aiomme miettiä tapoja laskea osallistumisen esteitä, jotta yhä useammat pääsisivät siihen käsiksi, mutta säilyttämällä sen haastavuus. Olemme myös miettineet miten soolopelaajat, skillaajat ja pienemmät tiimit voisivat päästä osallisiksi.

Ensimmäiset raidit tehnyt tiimi, The Watch, tulee työstämään tätäkin, ja he tulevat suunnittelemaan monimutkaisia taistelumekanismeja, jotka laittavat sinut ja tiimisi äärirajoilleen.

Mukana tulee olemaan loistavia combat-palkintojakin, jotka antavat oikean tavoitteen seuraavaksi mainitulle päivitykselle...

_______________


Invention

Inventionin ensimmäinen osa tullaan julkaisemaan tammikuussa 2016. Se on eliittitaito, jonka kehitys vaatii 80 divinationin, smithingin ja craftingin. Sitä voi kehittää tasoon 120 asti, kuten dungeoneeringiakin.

Näiden vaatimuksien avulla voimme varmistaa, että kaikki suunniteltu sisältö on korkeatasoisille pelaajille hyödyllistä ja käyttökelpoista.

Invention on jakautunut kahteen osa-alueeseen: ensimmäinen on keksimistä ja uusien esineiden tekemistä skillaamista avustamaan, kun taas toinen osa liittyy olemassa olevien taisteluvarusteiden ja työkalujen paranteluun. Nämä lisätyt edut voivat olla hyvinkin erikoisia, mutta hyödyllisiä.

Kehität inventionia sekä käyttämällä tekemiäsi esineitä että keksimällä uusia, antaen sinun kokeilla ja käyttää tekemiäsi asioita sen sijaan, että vain täyttäisit pankkisi turhalla tavaralla.

Inventionin raaka-aineita saa purkamalla olemassa olevia esineitä osiin. Kaikki esineet, jotka voi high alchata, voi purkaa. Saadut osat riippuvat esineen tyypistä (esim. aseet voivat antaa ”teräviä” osia, panssarit suojaavia, jne.) ja tasosta. Korkeatasoisimpia materiaaleja saa vain hajottamalla korkeatasoisia varusteita, kuten tason 75+ aseista. Inventionissa käytetyt raaka-aineet eivät vie pankkitilaa, sillä niillä on oma säilytyspaikkansa. Esineiden purkamista voi tehdä ihan missä vain lennosta, vaikkapa slayer taskilla.

Inventionissa (ja muissa eliittitaidoissa) xp jakautuu tasoille tasaisemmin, eivätkä vaatimukset nouse siis niin exponentiaalisesti. Tämä tarkoittaa siis sitä, että alussa tasojen saaminen on hitaampaa kuin tavallisilla taidoilla, mutta myöhemmin se on nopeampaa. 99:n puoliväli on tason 92 sijaan noin 76. 99 vaatii silti yhteensä saman verran aikaa, mutta 120 tulee hieman nopeammin kuin tavallisille taidoille.

Taidossa taitotasojen avaaminen ei automaattisesti anna uusia keksintöjä käyttöön, vaan se avaa uusia tutkimusprojekteja, joita työstämällä voi löytää niitä.

Varusteisiin saatavien eri bonuksien määrä on valtava ja niistä voi saada lukuisia eri yhdistelmiä. Nämä voivat antaa mm. damage- ja xp-bonuksia tietynlaisia vihollisia vastaan. Jotkin bonukset voivat olla myös negatiivisia - nämä tulevat yleensä jonkin toisen positiivisen bonuksen kanssa. Näitä bonuksia voi lisätä lähes mihin tahansa 70+ tason varusteisiin.

Eräitä mahdollisia uusia keksintöjä/etuja/kykyjä:
- Kopiointikone, jolla on 50 % mahdollisuus joko kopioida mikä tahansa omistamasi tradeable esine, tai tuhota se.
- 'Aivopesty' apina, joka voi hoitaa buttlerin toimia talossasi ilmaiseksi.
- Stealth mode: kyky muuttaa oma minimapin täplä keltaiseksi valkoisen sijasta
- Dungeoneering automapper: Näyttää käyttäjälleen koko dungeoneering-kerroksen kartan
- Flashbomb: tainnuttaa thievingissä kohteen, jolloin varastamistodennäköisyys on suurempi

Completionist cape tulee vaatimaan inventionin heti kun se julkaistaan, joten kaikki menettävät viittansa silloin.

Kuva

Invention | Crystal and Clockwork

Vuoden 2016 tulee lisäämään entistä enemmän laitteita keksittäväksi ja kykyjä avattavaksi, kun vuosi etenee.

Meillä on suunnitteilla varsinkin vuoden loppupuolelle valtava lisäys, joka kattaa mm. taidot 99-120.

Inventionin julkaisuhetkellä on kolme teknologiahaaraa (ihminen [divination], dwarf [höyryvoima] ja cave goblin [sähkö]), mutta tässä myöhemmässä päivityksessä lisätään kaksi lisää: crystal (elf) ja clockwork (gnome). Nämä tulevat lisäämään uusia pelimekanismeja.

_______________


Player Power

Vuonna 2016 otetaan erilainen lähestymistapa Player Poweriin, sillä kyselyissä saamamme palautteen perusteella teidän näkemyksenne siitä on erilainen kuin nykyinen lähestymistapamme.

Kuten sanoimme aluksi, haluamme varmistaa, että tämän vuoden päivitykset tuntuvat teille merkityksellisiltä, ja suurin osa RuneLabs-sisällöstä ei tehnyt sitä. Tähän toki oli muutamia poikkeuksia, mutta ne olivat isompia juttuja, kuten Prifddinas ja The Light Within.

Joten aiomme antaa teille mahdollisuuden antaa ideoita täysin uudelle alueelle, oli se sitten mantere tai kaupunki – uusi alue, joka pohjautuu tiedän ideoihinne.

Me odotamme näkevän eräitä tuttuja nimiä, kuten Fossil Island, Menaphos tai vedenalainen kaupunki, mutta haluamme myös nähdä täysin uusia ideoita, joita teille varmasti tulee mieleen.

Kuva
Kuva
Kuva

Haluamme teidän myös määrittävän miten tämä uusi maa-alue kasvaa sen tarjoaman sisällön puolesta. Myöhemmät RuneLabs-kriteerit saattavat kysyä questia, D&D:tä tai aktiviteettia, joka menisi kyseiselle alueelle.

Haluamme antaa teille alueen, jota voitte kutsua omaksenne, ja yhdessä teemme siitä paikan RuneScapeen.

_______________


Vampyre Finale

Haluamme jatkaa tarinoita kun ne ovat vielä tuoreina teidän mielissänne, ja tämä tarkoittaa vampyyriquestien viimeistä osaa.

Seuraava osio sisältää spoilereita questille Lord of Vampyrium. Lue omalla vastuullasi.

Kuva

Spoiler:
Tässä viimeisessä questissa Vanescula on tuomassa vampyyrit Salve-joelle. Hänelle on suunnitelma ylittämiselle, mikä pakottaa Kuningas Roaldia tekemään militaarisia toimenpiteitä, ja Myrequen jäännöksien täytyy päättää minkä roolin – jos minkään – he haluavat ottaa tässä kamppailussa.

Tämä tulee olemaan kokonaan viidenteen aikakauteen pohjautuva quest – jumalia ei siis ole – mutta se ei tee siitä yhtään vähemmän eeppistä.

Lord of Vampyriumista vastaava tiimi – The Guardians – hoitaa tämänkin questin. He haluavat tehdä Vanesculan kohtaamisesta sopivan kärkevän, ja he aikovat viedä sinut Castle Drakaniin – tällä kertaa ihan kunnolla.

Voit odottaa monia juonenkäänteitä ja rakastamiasi henkilöhahmoja – sekä runsaasti paljastuksia ja yllätyksiä.

_______________


15 Years | Emote, Classic and Documentary

Ensi vuosi on meille huikea saavutus, kun RuneScape täyttää 15 vuotta, ja meillä on loistavia ideoita suunnitteilla.

Olemme juuri kuvaamassa dokumenttielokuvaa RuneScapesta, joka käsittelee pelin nöyrää alkutaivalta, eeppisiä kohokohtia, valitettavia heikkoja hetkiä, ja kaikkea hauskaa, jota meillä on ollut matkan varrella.

Kun sanon me, tarkoitan todella meitä kaikkia: kuuluisat ja pahamaineiset pelaajat, entiset henkilöstön jäsenet ja vaikutusvaltaiset henkilöt, jotka ovat auttaneet maailman luomisessa. Pelinkin puolella on erikoista juhlintaa, mukaan lukien juhlia ja ainutlaatuisia esineitä. Aiomme myös avata Classicin vielä viimeisen kerran. Mutta varmasti on joitain muutakin mahtavaa, jota voisimme tehdä, eikö niin?

_______________


Gower quest

Juuri niin. Olemme hyvin ylpeitä, kun voimme toivottaa Andrew ja Paul Gowerin takaisin vierailevina suunnittelijoina ja tuottajina erikoiselle 15. vuoden juhlaquestille.

Tämä quest tulee sisältämään molemmat pelinsisäisinä hahmoina questissa, joka tulee sisältämään runsaasti pelimaailman ulkopuolelle viittaavaa hauskuutta: NPC-hahmoja yrittämässä paeta sykliä, jossa heidät tapetaan ja he tulevat takaisin, menneisyydessä poistettujen questien NPC-hahmot yrittämässä palata takaisin peliin, ja kaikkea muuta.

Kiitos lukemisesta. Voitte odottaa innolla vuoden 2015 loppuja päivityksiä ja kaikkea vuoden 2016 sisältöä.

Mod Mark, Mod Osborne ja RuneScape-tiimi. Muutamia tarkennuksia + lisätietoa Voyalta (lähteenä Runefest live stream).
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: 03.10.15 - Runefest | Updated of 2016

ViestiKirjoittaja Voya » 04.10.2015, 11:54

Vuosi 2016 näyttää varsinkin questien osalta erittäin hienolta. On mukavaa nähdä, että vampyyriquestien finaali tulee näin pian edellisestä.

Jagex oli aikaisemmin jo maininnut, että Slisken kilpailu tulee ensi vuonna päätökseen, mutta en osannut odottaa näin montaa questia näin lyhyen aikavälin sisällä. Questit vaikuttavat tarinoiltaan oikein mielenkiintoisilta.

Tuli mainittua, että ensi vuonna tulisi julkinen pistetaulu, jossa näkyisi jumalatapot. Tästä voisi päätellä, että jumalia tulee kuolemaan tulevaisuudessa lisää, sillä muuten siitä ei olisi niin paljoa iloa. Tällä hetkellä jumalatappajia on teknisesti neljä: Armadyl, Vorago, dragonkinit ja Sliske itse (kuvittelisin, että Slisken laskeminen tähän mukaan voisi olla yksi mahdollinen juonenkäänne - hänhän ei koskaan sanonut, etteivät aikaisemmat tapot laskisi?).

Koska nämä ovat ainoat kuudennen kauden questit tänä vuonna, voidaan tehdä seuraavat johtopäätökset:
- Saradominin kuolema on epätodennäköistä, koska Death of Chivalryn jatko-osaa ei ole vielä tullut
- Armadylin kuolema on epätodennäköistä, koska Rite of Passagea ei ole vielä tullut (sivuhuomautus: tämä on ilmeisesti suunniteltu vuodelle 2017)
- Zaroksen kuolema on epätodennäköistä, koska hänen roolinsa elder god questeissa vaikuttaa melko tärkeältä (tämä ei ole kuudennen kauden päätös)

Zaroksen ja Zamorakin kohtaaminen tulee varmasti olemaan hyvin mielenkiintoinen. Tällä hetkellä en tosin näe selkeää syytä heidän taistelulleen. Zaroksella ei näytä olevan minkäänlaista mielenkiintoa kostamiselle - ainoa syy miksi hän hyökkäisi Zamorakin kimppuun olisi se, että Zamorak tulisi hänen suunnitelmiensa tielle. On tunnettua, että Zamorak ei erityisemmin pidä Zaroksesta, mutta hänellä ei pitäisi nyt olla mitään syytä olla häntä vastaan mahdollisen epäluulon lisäksi. Zaros ei enää havittele maailman hallintaa (ainakaan samalla tavalla kuin aikaisemmin) eikä hän varsinaisesti ole koskaan toiminut Zamorakia vastaan.

Olisi hyvin mielenkiintoista nähdä, että Zaros ja Zamorak yhdistäisivät voimansa suurempaa uhkaa, Mahia, vastaan.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: 03.10.15 - Runefest | Updates of 2016

ViestiKirjoittaja Voya » 04.10.2015, 18:53

Video NXT clientistä, joka näytettiin Runefestillä:

Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: 03.10.15 - Runefest | Updates of 2016

ViestiKirjoittaja Gothim » 06.10.2015, 16:54

Hypetetään hieman lisää.

NXT RuneFest Presentation & NXT Q&A at RuneFest
Kuva
Gothim
Kartoitusvastaava
Kartoitusvastaava
Avatar
Kaartilainen
 
Viestit: 1959
Liittynyt: 09.08.2011, 16:33
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
RS -hahmo: Cyna
IRC-nick: Gothim
Klaani: Runepoli
Discord nick: Cyna#8232


Paluu Uutistoimisto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa