Ehdonalaishakemukset (Ban @ Polichat, CC, IRC, Discord)

Alueelta löydät kaikki Runepolin yleiset tiedot ja säännöt. Voit myös esittää kysymyksiä, antaa palautetta ja kertoa erimielisyyksistä.
Alueen säännöt
http://runepoli.org/forum/viewtopic.php?f=18&t=5436

Ei Runescape-aiheisia kysymyksiä tälle alueelle!

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja DivinityOfRS » 01.12.2015, 19:37

Sain polichattiin bannin mutta en tiedä milloin enkä syytä tiedä/sainko syystäkin?
rsn:P a a h t o
DivinityOfRS
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09.03.2014, 13:02
RS -hahmo: P a a h t o

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 02.12.2015, 13:08

Sinulla oli joku päivä venähtänyt esitys jostain RK:sta. Olitko itse sen takana, vai oliko joku muu luvatta hahmollasi?
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 15.12.2015, 00:17

Olen siis Pieni.

Jostain syystä en pystynyt loggaamaan rs ennenku laitan acolleni nimen, koska siin luki ettei mun acol ole nimeä.

Nii mun uus nimi on '' EnOleRasisti '' , ajattelin vain ilmoittaa, että jos saan unbannit polichatista nii tiedätte mun nimen sit.
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 23.12.2015, 14:24

Hei, ilmeisesti osa porukasta pääse jo takaisin chattiin, itse en. Onko tähän jotai syytä vai unohtuiko vain?
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 23.12.2015, 21:27

Ei unohtunut. Alkuun kokeiltiin johtuiko osan käytös nimenomaan tiettyjen henkilöiden läsnäolosta, joten kaikkia ei otettu kerralla. Valvonnan määrä on myös aina kysymysmerkki kiireisten sesonkien kohdalla, joten joku kontrolli piti olla.
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 24.12.2015, 00:41

Elikkä sen mitä ole nyt käsittänyt niin en pääse sisään koska pieni ei osaa käyttäytyä kun mä olen siellä? eikö tässä tapauksessa sen ihmisen joka ei osaa käyttäytyä(pieni) olla ulkona eikä mun?
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 24.12.2015, 01:55

Edellistä viestiä täydentäen, en siis toivo että pieni lentäis ulos, vaan haluaisin tietää miksi panomies ja minä kärsitään siitä että joku ei osaa käyttäytyä kun me ollaan läsnä. Ei se ole meidän vika, eikä meidän kuuluisi siitä kärsiä. Lupaan jatkossa käyttäytyä paremmin, toivon pääseväni pian takaisin chattiin.
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Kaizu » 25.12.2015, 04:23

Mitä tota menoa seurattiin ni se on menny tyyliin siihen että yks alkaa sekoilla ja loput seuraa perässä vaikka asioista sanottiin monta viikkoa ja että kannattaa himmata menoa. Kun ei auttanu enää sanominen niin mentiin näillä. Tässä nyt pari esimerkkiä siitä ku joukko kasassa:

Kuva

Se että valvojat melkein päivittäin sanoo samoista asioista monta viikkoa ja ei siltikään uskota mitään niin ehkä kannattaa miettiä missä se vika on kun sinne ignorelle joutuu oli sitten yksin tai porukassa jossain mukana. Yleensä se käytös muuttuu siinä vaiheessa ku asioista sanotaan jos sitä oikeasti haluaa ilman että kokeillaan kepillä jäätä ja sit kun sinne ignoreen lentää niin tullaan selittämään äkkinäisestä 180 asteen muutoksesta asenteeseen.
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 25.12.2015, 06:16

Ymmärrän kyllä miksi sinne ignorelle jouduin ja en ole selittänyt mistään 180 asteen muutoksesta käytöksestä, se taisi olla pieni. Enkä saanut vieläkään vastausta millä perustein pieni pääsi sisään ja me muut ei? Jos porukassa hölmöillään samalla tavalla kaikki, niin eikö meitä pitäisi rankaista tasapuolisesti? Vai onko pieni nyt jotenkin lievempi osapuoli tässä asiassa? Noistakin kuvista näkee että jokaisen aloitti pieni eikä minä tai panomies. Jos yksi saa toisen mahdollisuuden osoittaa että on parantanut tapansa niin voisiko olla reilua että niin muutkin kun ollaan ilmeisesti samasta syystä lähdetty ignorelle? Osaan käyttäytyä hyvin ja voin sen todistaa.
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 25.12.2015, 23:33

Mikäli se yhtään mieltä helpottaa, niin Pieni palasi samalle lähtöruudulle teidän kanssa. Henkilökohtaisesti harmittelin asiaa, koska oletin että parhaimmillaan teidät kaikki olisi ollut mahdollista sopeuttaa takaisin, vaikka näin joulun kunniaksi, mutta ei, sekin mahdollisuus oli taas liikaa. Pieni pääsi ensimmäisenä "kolmikon jäsenenä" takaisin, koska omien läsnäolojeni aikana Pieni lähti mukaan myrskyihin, muttei usein aiheuttanut niitä. Nyt kuitenkin tuli palautetta, että kun Pieni oli itseään edustamassa, myrskyn aloittaminen oli jonkin vuoksi tähdellistä teidän poissaolon vuoksi. Minulla on henkilökohtaisesti ollut sen verran kiitettävä työkiintiö koko vuonna ja nyt erityisesti joulukuussa, että scapettelut ja henkilökohtaiset havaintoni teidän seurueesta ovat vähäisiä, jos screenshoteissa mitataan. Teidän käytöksestä saa kuitenkin palautetta käyttäjiltä ja valvojilta, joten olen poissulkenut havaintojen ylimääräisen kärjistyneisyyden pois.

Näiltä näkymin porttikieltoja jatketaan toistaiseksi ennaltamäärittelemättömäksi ajaksi, kun tämän kuukauden suunnitelma-aika osoittautui liian vähäiseksi.
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 00:05

En nyt ymmärrä, miksi taas sain bannit? Jos johtuu siitä että kysyin maneria takas niin mulle ei kerrottu että en saa kysyä sitä takasi? Olen mielestäni käyttäytyny iha hyvin eikä mua oo kertaakaan huomautettu, niin mitä tämä nyt on? Mistä mä sen olisin voinut tietää että en saa pyytää maneria takas, kun ei mulle kerrottu, jos viitsitte vähän avata että miten olen käyttäytynyt huonosti (taas) ? Haluisin vain yksinkertaisesti tietää että mitä olen taas tehnyt/aiheuttanut, kun ei valvojatkaan mua huomattanu mistään ? Esim. äsken kun sain bannit (polichat tuli paikalle) niin puhuin ihan asiallisesti ?
Viimeksi muokannut F1r3 päivämäärä 26.12.2015, 00:18, muokattu yhteensä 1 kerran
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 26.12.2015, 00:18

Banneja uusiessa Raleigh oli heti toistamassa jo aiemmin antamaan varoitustaan ja Kaizun antaman palautteen mukaan sinun päästäminen chattiin näinkin vähäksi aikaa oli herättänyt valvojien ja käyttäjien huomion. Bannit uusittiin, koska olin henkilökohtaisesti olettanut, että jos kolmikosta vain yksi on paikalla, käytös on asiallista, mutta ei, aiheutit asiasta liikaa melua, jotta ilmeisesti saisit vanhat kuviot takaisin käyntiin, mikä ei ollut tämän armahduksen tavoitteena.
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 00:22

Minkä minä sille voin että herätän muiden käyttäjien huomion jos sanon esim. ''Moi'' ? Ja miksi haluaisin saada vanhat kuviot takaisin käyntiin, ja siten saamalla uudet bannit? Eikä mulle sitäkään kerrottu että en saa mitään sanoa siellä.. Ajattelin vain KYSYÄ manerin tilanteesta.. sitäkään en olisi tehnyt jos olisin tietänyt etten olisi saanut. Ja vielä, oliko se muka ''asiatonta'' että aiheutin liikaa melua? Kaksi ihan eri asiaa..
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 01:19

No tästä lähtien lupaan että en puhu sanaakaan chatissa, paitsi ehkä erittäin harvoin, mutta yleensä vain sillon kun joku kysyy/sanoo mulle jotain tms, jos se on kerran parempi niin. Toivon pääseväni takaisin chattiin.
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 26.12.2015, 04:34

Siis mihin myrskyihin hän nyt lähti? Tarkennusta kiitos? Asia ei millään tavalla liity muhun tai panomieheen mutta ilmeisesti vaikuttaa mun ja panomiehen tuomioon, miksi ihmeessä kun emme edes tunne toisiamme? Mikä hemmetin järki tässä nyt on? Mä en halua ketään toista "edustamaan" mua chattiin, jos haluan niin pyydän sitä itse. Jos pieni hölmöilee niin miksi se on multa pois? Miksi mä kärsin siitä että joku toinen ei osaa käyttäytyä? Vertauksena: saat matikan kurssista 8, kaverisi saa 6. laskeeko sinun numerosi koska kaverisi sai huonomman? - ei laske. Antakaa meijän jokaisen nyt edustaa itse itseämme. Ja sitäpaitsi pieni on kysellyt minua takaisin chattiin sen takia koska näkee tässä yhtälailla vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta niinkuin minäkin, eikä tostaakseen edellisiä kuvioita, älkää kuvitelko omianne, hän tarkoitti pelkkää hyvää. Olisi siellä chatissa isompiakin rikkeitä eri ihmisiltä. Mutta kuitenkin, mikäli porttikieltoni jatkuu nyt pienen aiheuttaman "myrskyn" takia niin toivon kuulevani hyvät perustelut miten se liittyy minuun ja miksi minä kärsin rangaistusta siitä? Edelleenkään me emme tunne toisiamme, emmekä ole mikään porukka.
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Ogabulga » 26.12.2015, 10:53

Porukalla viittaan siihen, kuinka ongelmat ovat usein kasaantuneet kun kaksi tai useampi teistä on paikalla chatissa. Minulle ei erikseen merkitse tunnetteko te toisianne henkilökohtaisesti vai ette, mutta teidän nimet on ilmoitettu useampaan kertaan samassa yhteydessä. SInä ja Panomies ette saaneet mahdollisuutta, koska teidän toimintanne oli omieni havaintojeni mukaan huonompaa kuin Pienen, joten mahdollisuuden sai ensimmäisenä mielestäni vähiten ongelmia aiheuttanut nimi. Pienen tuomion uusiminen ei tarkoita teidän tuomioiden kiristämistä, ne ovat pysyneet sen suhteen ennallaan. Myrskyillä viittaan yleisesti tilanteita, joissa veivaatte asioita suuntaan tai toiseen, oli kyse naisista, banneista, levutteluista tms.

Näistä screenshoteista vielä sen verran, että niiden kokoaminen ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Osa käyttää esimerkiksi Gadwin printscreen-ohjelmaa tai vastaavaa, jonka olisi tarkoitus toimi aina kun painaa vaikka Print Screenia, mutta ohjelma ei käynnisty aina Windowsin mukana. Jos taas automatisoitua ohjelmaa ei ole, pitää Screenshotit ottaa manuaalisesti leikepöydältä kuvankäsittelyohjelmaan ja tallentaa siellä. Mikäli niitä screenshotteja sitten on ollenkaan olemassa, ne pitää kaikkien muiden kuvien ja tiedostojen seasta etsiä, muokata ja upata. Huonoja chattilaisia on yleisesti ottaean siinä määrin, että hyvin harva vaivautuu niitä edes ottamaan, varsinkin kun ei aina arvaa, kuka saattaisi kuukauden päästä niitä lähteä kyselemään ja kuka ei.

Tässä oheisessa kuvassa on myös todiste siitä, että vaikka teille (Pieni ja Maner) väläytettiin ignoren mahdollisuutta aiemmin, oli sillä alle yhden päivän pituinen positiivinen vaikutus, jonka jälkeen käytös lähti uudelleen laskuun. Nyt nämä aidot ignoret ovat täysin ansaitut. Tiedostonimen perusteella tilanne oli jo syyskuulta asti. Teillä on ollut enemmän kuin tarpeeksi mahdollisuuksia "todistaa parempi käytöksenne".

Kuva
Ogabulga
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
 
Viestit: 3926
Liittynyt: 28.04.2008, 23:08
RS -hahmo: Ogabulga

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja kissmyass191 » 26.12.2015, 14:24

Asia kunnossa. Kiitos. Onko mitään mahdollisuutta päästä koeajalle missään välissä? ja jos pääsee niin ajankohta olisi mukava tietää.
kissmyass191
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 05.01.2011, 12:30
RS -hahmo: Maner
IRC-nick: Maner

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Kaizu » 26.12.2015, 15:54

Tämän vuoden puolella ei ainakaan eikä se tarkoita sitä kun vuosi vaihtuu 2016 ni täällä on anomus päästä takas :D
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 19:59

Vaadin vastausta kysymykseeni, johon ette ole vielä vastanneet. Eli, MISTÄ MINÄ OLISIN VOINUT TIETÄÄ että en olisi saanut ''edustaa'' maneria chatissa, KUN EI MINULLE SANOTTU MITÄÄN?????? Ja MISTÄ MINÄ OLISIN VOINUT TIETÄÄ että en saa sanakaan sanoa chatissa, ja kun minua EI HUOMAUTETTU MISTÄÄN, eli en edelleenkään YMMÄRRÄ, MIKSI SAIN BANNIT, enkä ymmärrä, MINKÄ ''MYRSKYN'' olen aiheuttanut, kun olin koeajalla. Ja vielä, että mikä logiikka siinä on että polichat tulee paikalle ja bannaa minut uudestaan ja PARI SEKUNTTIA ENNEN kaizu sanoo ''pieni lopeta nyt'' (siitä kun sanoin ''Polichat unbannaaks manerin? : )''), olisin lopettanut siihen paikkaan, mutta sainkin uudet bannit. Nyt en puhu mistään muusta kun tästä että miksi sain uudestaan bannit, ja mihin nuo vanhat tapahtumat enää vaikuttavat? Ogabulga ja/tai kaizu, vaadin vastausta JOKAISEEN kysymykseeni mitä kysyin.
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Kaizu » 26.12.2015, 20:54

Tosta asiasta sanottiin samana päivänä ku pääsit pois ignoresta että eiköhän jokainen osaa itse hoitaa omaa ban asiaa ilman että sitä tarvii masinoida chat tai muualla päivittäin eli en lähtis tolle "en voinu tietää" tai "ei huomautettu mistään" linjalle. Ja kyseinen "edustaminen" löytyy chatin säännöistäki. Ja tällä myrskyllä oga meinas tätä masinointia ja edustamista kun olit koeajalla. Muutamat pelaajatki sulle sano siitä asiasta siellä mitä katoin silloin sitä menoa.
Kickeistä valittaminen chatissa.
Esim: Miks mut potkittiin ulos äske!?!
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 21:08

Voi jumalauta.. mutta ei mulle sanottu että ''LOPETA'', eri asia.. Kerroppas miksei mulle SITTEN sanottu että lopeta tms.. Sama asia jos esim. joku pelaaja käyttäytyy asiattomasti chatissa, niin potkitte suoraan ettekä ENSIN huomauta? Ja kaizu et vastannut tohon että mikä logiikka siinä on että polichat tulee paikalle ja bannaa minut uudestaan ja PARI SEKUNTTIA ENNEN sanot ''pieni lopeta nyt'' (siitä kun sanoin ''Polichat unbannaaks manerin? : )''), olisin lopettanut siihen paikkaan, mutta sainkin uudet bannit.
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Kaizu » 26.12.2015, 21:29

Nyt oikeesti lopetat ton "olen uhri" menon ja ton että tarvii muka joka asia vääntää erikseen rautalangasta tietyin sanoin että ymmärtäisit. Ja toiki suoraan potkiminen löytyy säännöistä
Potkittavia / bannittavia ei aina varoiteta.

Logiikka oli siinä että polichat ei edes tullu alunperin sinne sun takia vaan hoitamaan eri juttuja mut päätit sit kokeilla kepillä jäätä ja lensit takas sinne ignoreen.

Voisin kans esittää kysymyksen.
Olisitko tällä hetkellä siellä ignoressa? A) Jos olisit lopettanu perseilyn viikkoja sit kun asiasta sanottiin melkein päivittäin B) Jos olisit lopettanu sen "edustamisen" silloin ku sulle siitä sanottiin samana päivänä ku sait bannit pois

Sit suosittelen käydä lukemassa: viewtopic.php?f=18&t=2344
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 21:54

Tuo asia on tietääkseni sovittu että A) En olisi. Ja nyt en puhu siitä mitä silloin tapahtui, vaan siitä mitä tapahtui 2 päivää sitten (kun sain uudet bannit). B) En. Elikkäs nyt en saa enää unbanneja? Lupaan jatkossa että en edusta ketään, toivon pääseväni takaisin kokeajalle, ei minulla ollut tarkotus pilata tätä koeaikaa ''edustamalla'' maneria, toivottavasti pääsen uudelle koeajalle.
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja Kaizu » 26.12.2015, 22:21

Niinku tossa manerille sanoin niin ei ainakaan tämän vuoden puolella oteta pois ja kyllä ne unbannit sitten jossain kohtaa tulee ei siitä kannata huolestua nyt kun kävit lukemassa säännötki ni homman pistäis toimia sit paremmin.
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Ehdonalaishakemukset

ViestiKirjoittaja F1r3 » 26.12.2015, 23:12

Okei, eli jäljellä on vielä 2 kysymystä:

1) Millon (suunnilleen) ne unbannit tulee?
2) Saadaanko me kaikki 3 kerrallaan (minä, panomies, maner) unbannit vai mitä?
F1r3
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 14.09.2014, 16:00
RS -hahmo: Pieni

EdellinenSeuraava

Paluu Informaatiopiste

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa