22.08. Bounty Hunter Rewards dev blogi
Spoiler:Bounty Hunter Palkinnot
Ajatuksianne lukien teillä on ollut merkittävää kiinnostusta lisäpalkintoja kohtaan kun löydätte ja tapatte targettinne. Tämä idea kuitenkin pitää sisällään huolia koskien pelin eheyttä, riskiä joka vastaa saatua palkintoa ja pelin kultaraha määrän kokoa. Foorumin, Twitterin ja fanisivujen keskustelusta on käynyt selväksi, että vaarallisiin PvP mittelöihin osallistuminen on kiven alla juuri sen takia, ettei saatu palkinto ole riskin arvoista.
Kun alkuperäisestä BH:sta pöllitty Target Systeemi läpäisi äänestyksen, olemme saaneet yhä kritiikkiä ja palautetta palkintojen vajauksesta, joka toimii palvelun neutralisoijana.
Sosiaalisen median, foorumin ja PvPereiden ansiosta olemme löytäneet jonkin sortin ratkaisun ja esittelemme tuoreimman mallimme PvP:lle.
Kannustin & Palkinnot
Mitä virheitä teimme ennen & Mitä meidän tulee välttää!
Perinteisesti tappamalla määrätty targetti, sinut palkittiin asianmukaisella dropilla johon kuului random patsas, jonka arvo riippuu pitkälti siitä kuinka kauan olit riskeerannut itse jotain. Tämä järjestelmä muodollisesti tunnettiin EP (earning potential)/76k'ing systeeminä ja oli yksi kiistanalaisimmista ilmiöistä PvP historiassa. Välttääksemme vastaavassa systeemissä sen niin kutsutun väärin käytön, jossa nekin palkitaan jotka eivät edes kunnolla osallistu PK tapahtumaan, esittelemme vaihtoahtoisen palkintosysteemin.
Ehdotettu ratkaisu
Emblems/Tunnusmerkit
Emblemit ovat pieniä ikoneita joita targettisi saattaa dropata kun saat onnistuneesti tapon. Ne on tradetettavia ja voidaan vaihtaa pisteiksi uudessa PvP kaupassa. Niillä on tietty vaihtoarvo, eikä niitä voi muuntaa missään muualla.
PvP kauppa
PvP kauppa sijaitsee Edgevillessä ja siellä kelpaa vain emblemit. Parhaimmillaan kauppa tarjoaisi käteviä oikoteitä ja resursseja ja muita hyötyjä, jotka soveltuvat yksinomaan Wilduun, Bounty hunteriin ja PvP maihin.
Vaikka sisältö keskittyy wildun ympärille paljolti, emme tarkoita että siitä hyötyisi vain PKerit. Esineet hyödyttää myös skillereitä ja PvMers kun he osallistuvat wildenessin soidinmenoihin.
Mitä todella haluamme tietää, on se mitä sinä haluat nähdä tässä kaupassa. Joten postaa ideoitasi niin negatiivisessa kuin positiivisessa mielessä.
Tappoputket
Tappoputket ovat yksi osa-alue Wildernessissä, pisteytys laskee tappoja, kestävyyttä ja taitoa, jonka mukaan tulet palkituksi. Pelaaja, joka onnistuu kaatamaan määrätyn targetin ja ansaitsee näin ensimmäisen emblemin saa seuraavasta onnistuneesta taposta paremman, arvokkaamman emblemin. Eli mitä useammassa tapossa onnistut sen arvokkaampi tulee emblemisi olevan. Tradetetut emblemit voidaan yhtälailla viedä Wildernessiin ja päivittää paremmaksi tappamalla onnistuneesti määrätty targetti. Arvokkaammat emblemit tietää enemmän pistearvoa PvP kaupassa.
Näytämme tappoputkesi HUDissa, joka tallentaa sekä sen hetkisen putken, että ennätysputken. Kun poistut wildusta, tappoputki päättyy ja kun palaat alkaa uusi tappoputki.
Kun kuolet päivitetyn emblemin kanssa, saa tappajasi emblemisi. Näin tasapainotamme ahneuden, invassa olevat emblemit droppaantuvat aina kuollessa.
Multi-tapot & kunnianosoitukset/Accolades
Ymmärrämme, että niin targetin, kuin viereisen PJerin voittaminen on tärkeää, ajattelimmekin jonkin sortimentin kunnianosoitus tsydeemiä inspiroidaksemme pelaajia sitoutumaan Wildun soidinmenoihin. Accoladet, eli kunnianosoitukset ovat pieniä meta???-palkintoja, joita voi saada suorittamalla tietyn taskin.
Taskeja voisi olla esimerkiksi:
‘Double Kills’ – Tapa kaksi pelaajaa max 10 sekunnin viiveellä edellisestä.
‘Triple Kills’ (and more) - Tapa kolme pelaajaa max 10 sek. viiveellä edellisestä.
'Mine... all mine...’ – Mainaa runite ore.
‘It’d be rune not too...’ – Tapa pelaaja, joka mainaa runite oree.
Ja lukuisia muita piilosilla olevia achievementteja. Nämä ei ole rajoitettu vain PvP tapahtumiin wildussa vaan myös monille skillaus alueille on ripoteltu niitä.
Wilderness saavutukset näkyvät omassa käyttöliittymässään. Kerätyt kunnianosoitukset näkyvät listassa ja keräämättömät näkyvät 'Not-yet-unlocked'ina kunnes löydät ja saavutat kyseisen accoladen.
Yksi huolenaihe on kuitenkin tämän mekaniikan väärinkäyttö hyödyn saavuttamiseksi. Ratkaisumme tähän on seuraavanlaiset:
ET voi saada samaa targettia heti perään.
PvP soidinmenoista saadut emblemit ovat yhtä lailla dropattu kuin upgradettu vain targetti tapoista.
Targetti määräytyy pitkälti oman riskin määrän ja combat tason mukaan.
Voit vain saada targetin vain jos riskaat yli tietyn summan.
Tappamalla muita kuin targetin, ET SAA palkintoa.
Ja niin, Boynty Hunter ominaisuus tulee oleman vain yhden maan ominaisuus. Tiheähkö määrä pelaajia tekee mekaniikan väärinkäytöstä hedelmätöntä ajantuhlausta.
Jotta nekin pelaajat, joille PvP menot ei maistu, pääsisi nauttimaan täysin suin emblemeistä, niin lisäämme emblemit rare dropeiksi seuraaville Wildu bosseille; Callisto, Venenatis ja Vet'ion. Bosseilta saatuja emblemeitä ei voi päivittää paremmaksi vaikka saisikin onnistuneen targetti tapon, ei vaikka emblemi olisi vaihtanut omistajaa.
Mods Alfred, Ash, John C, Mat K, Reach, Ronan & Weath
The Old School Team