25.5.2017 World Map & Balancing Changes

Uutisia wanhan ajan RuneScapen aka Old School maailman kehityksestä.

Valvojat: Uutistoimittajat, Uutisvastaavat

25.5.2017 World Map & Balancing Changes

ViestiKirjoittaja Mike Palmu » 25.05.2017, 20:22

World Map & Balancing Changes

In-game World Map

Sinulla on nyt pääsy pelin sisäiseen maailmankarttaan käyttämällä minimapin alta löytyvää ikonia!

Kuva

Kokoa säädettävä, ruudulla liikuteltava kartan käyttöliittymä aukea kätevästi vasemalla hiiren klikkauksella. Voit myös right-klikata täyttääksesi koko näytön.

Kartta voidaan avata pelatessa ja sen rinnalla voi olla muitakin käytöliittymiä auki.

Kuva

Avatussa kartassa on lukuisia toimintoja.

Merkkien selitykset näet klikkaamalla Key-nappia käyttöliittymän vasemmassa alanurkassa.

Kuva

Klikkaamalla merkkiä valikossa, kartalla näkyvät ikonit alkavat vilkkua, jonka johdosta etsimäsi löytyy helpommin!

Kuva

Kartan ollessa auki, voit liikuttaa sitä klikkaamalla yläreunaa ja vetämällä.

Ikkunan koon muuttaminen tapahtuu klikkaamalla mitä tahansa muuta reunaa kuin yläreunaa ja tämäkin tapahtuu vetämällä.

Kuva

Mikäli et meinaa löytää etsimääsi, voit kokeilla hakutoimintoa. Aloita kirjoittamalla etsimääsi hakukenttään ruudun alareunassa ja hakukenttä täydentää hakua automaattisesti.

Kun olet kirjoittanut koko hakusanasi tai käyttänyt täydennystä, paina enteriä niin kartta hakee tuon sijainnin!

Kuva

Hakutoiminto venyy muuhunkin. Jos olet tyrmässä joka listaa kaikkien hirviöiden sijainnit - voit hakea monsterin nimellä ja löytää tämän sijainnin!

Mikäli haluat tutkia muitakin kuin maanpäällisiä alueita, voit käyttä kartan linkkejä (map links)!

Kuva

Kartan maanpäälliset sisäänkäynnit on linkattu ikoneihin, joita klikkaamalla näkee sisäänkäynnin määränpään.

Jos olet sokkeloisessa tyrmässä, sisäänkäyntien näkeminen voi olla arvokasta. Onneksi kartta näyttää myös tyrmien sisäiset sisäänkäynnit ja niiden määränpäät!

Kuva

Kuva

Balancing Changes

Mitä tulee päivityksien tärkeyteen, Old Schoolin pitkäikäisyys on aina listan ykkösenä. Haluamme varmistaa että Old School on täällä sinun pelattavanasi vielä vuosia eteenpäin.

Yhteisökin on tukeutunut ajatukseen että korjaamme entisiä ongelmia ennemmin kuin rakentaisimme uusia niiden päälle. Täten, istuimme alas ja katsoimme mikä pelissä oikein oli vialla.

Tämän päiväisiä tasapainoitus päivityksiä ei äänestetty; ne ovat muutoksia, joiden uskomme olevan Old Schoolin parhaaksi pitkällä juoksulla.

Kuva

Zulrah Drop Table

Kuva

Zulrah on pysynyt yhtenä pelin tuottoisimmista hirviöistä sen julkaisupäivästä lähtien varhain vuonna 2015. Se on muuttanut Old Schoolia pelaavien pelaajien määrää tarjoten vertaansa vailla olevaa tuottoa.

Siinä ei ole mitään väärää, että haastava sisältö on tuottoisaa, kysymys kuuluukin kuinka tuottoisaa se on ja näin ollen olemme tulleet siihen lopputulokseen että Zulrah on liian palkitsevaa.

Monet pelaajista kokee Zulrahin ainoana tapana tehdä rahaa. Se on niin nopeaa ja johdonmukaista ettei muut keinot ole kannattavia.

Asian korjataksemme, olemme vähentäneet keskimääräistä tuottoa Zulrahilta karkeasti 30%:lla. Osana tätä muutosta, olemme korvanneet jotkin Zulrahin resurssi palkinnoista toisilla tavaroilla joilla on vähemmän taloudellista vaikutusta skillaajien elämään.

Palkintopöydän muutokset on seuraavat:

The drop-rate of Magic tree seeds has been decreased.
The number of Runite ore dropped has been decreased from 10 to 2.
Mahogany planks have been replaced by Mahogany logs.
The number of Papaya seeds dropped has been increased from 2 to 3.
The number of Snapdragon seeds dropped has been decreased from 2 to 1.
The number of Torstol seeds dropped has been decreased from 2 to 1.
Raw sharks have been replaced by Cooked manta rays and the number dropped has been decreased from 100 to 35.
The number of Torstols dropped has been decreased from 20 to 10.
The number of Dwarf weeds dropped has been increased from 20 to 30.
The number of Toadflax dropped has been increased from 20 to 25.
The number of Snapdragons dropped has been decreased from 20 to 10.
Magic logs have been replaced by Yew logs and the number dropped has been decreased from 100 to 35.
The number of Dragon bones dropped has been decreased from 30 to 12.
The number of Coal dropped has been decreased from 300 to 200.
The number of Adamantite bars dropped has been decreased from 25 to 20.
Saradomin brews have been replaced by Bird's nests.

Kuva

Serpentine Helm

Kuva

Serpentine Helm omaa vertaansa vailla olevia puolustavia ja hyökkääviä ominaisuuksia. Se on ehdoton kapistus jokaiseen taistelutilanteeseen Old Schoolissa.

Sen ainutkertaiset ominaisuudet lähestulkoon estävät meitä luomaan vastaavan tason kypäriä. On melkein mahdotonta luoda mitään kypärän ympärille nykyisen tilan vuoksi vahingoittamatta Old Schoolin terveyttä pitkällä tähtäimellä.

Ongelman ratkaisemiseksi teimme pari muutosta Serpentine Helmiin. Kypärä ei enää tartuta myrkkyä vastustajiin ja sen str bonus on laskettu +5:stä +3:een.

Kuva

Void Knight Ranged Set

Kuva

Kun katsoimme Ranged varusteiden tasapainoisuutta, Void Knight setti astui esiin kuin norsu hiirien keskeltä.

Setin käyttö vaatii 42 cmb statsit ja tason 22 prayerin. Se omaa 20% damage boostin ja 10% lisää tarkkuutta Rangedia kehittäessä. Investoidun ajan ohella sen saa ilmaiseksi.

Nykyisellään se on yksinkertaisesti ylivoimainen. Tämä setti jättää varjoonsa jopa korkeimman tason Ranged varusteet pelissä monissa tapauksissa - vaikka onkin merkittävästi matalammat vaatimukset omaava varuste.

Sen pienet vaatimukset ja alhaiset korjauskulut yhdistettynä ylitsepääsemättömään voimaan pyyhkäisee lähes kaiken mahdollisen vaihtelevuuden PvP:ssä. Ei ole olemassa vertailukelpoista vaihtoehtoa.

Päästäksemme eroon ylläolevista huolista, olemme nyt laskeneet Void Knight Ranged damage bonuksen 10%:iin.

Tämä muutos säilyttää Void Ranged setin yhä vahvana ja samalla antaa tilaa vastaaville korkeiden kulujen varusteille.

Kuva

Dropping in the Wilderness

Kuva

Riskaaminen on jotain, joka kävelee käsi kädessä Wildernessin kanssa. Se on vaarallinen, hylätty maa jossa sen asukkaat tekevät juuri kuten tykkäävät. Tapa jolla sinne tiputetut tavarat toimii ei oikein sovi yhteen edellä kuvatun vision kanssa.

Tähän on tultava muutos, joka kuuluu näin: kaikki Wildernessissä vaihtokelpoiset käsin inventorysta tiputetut tavarat ilmaantuvat näkyville välittömästi kaikille pelaajille.

Tämä estää pelaajia tekemästä Wildussa sellaisen tempun, että tiputtavat arvokamansa juuri ennen kuolemaa ja juoksevat hakemaan ne takaisin. Ole siis tästä lähin varovaisempi mitä raahaat mukaasi ja harkitse tarkkaan mitä olet valmis riskeeraamaan!

Tämän muutoksen lisäksi, ruoka ja potion dropit Wildussa eivät enää ilmaannu muille pelaajille. Tämä muutos ei vaikuta muilta pelaajilta saamaasi saaliiseen.

Muutoksen tarkoitus on estää loputtomien ruoka ja potion tarvikkeiden toimittaminen tiimikavereille single combat alueilla.

Kuva

Karamja General Store

Kuva

Karamjan General Store on pitkään ollut kiistanalainen osa Old Schoolia. Sen luoma negatiivisuus yhteisössä tuntuu olevan enemmän pinnalla kuin hyödyt joita se tarjoaa.

Ja niinpä olemme lieventäneet Karamja hard diaryn palkintoa siten, että kauppaan myytävien tavaroiden arvo on nyt high alchemy arvoa pienempiä.

Kuva

Tournament World - Fight Caves

Infernon julkaisuun on enää viikko johon valmistaudumme avaamalla kaksi tournamentti maata, joissa pääset Fight Caveen!

Maat 401 ja 407 palvelevat, nappaa varusteesi ja harjoittele! Pankkikirstun läheisyydessä on portal josta pääset mukaan tohinaan.

Ja tietenkin Clan Warsilla on eduksesi käytössä max statsit ja rajattomat varusteet!

Kuva

Keskustele tästä päivityksestä foorumilla.

Mods Archie, Ash, Ed, Ghost, Jed, John C, Kieren, Mat K, Maz, Ronan, Roq, Ry, Stone, TomH, Weath, West & Wolf
The Old School Team
Mike Palmu
Uutistoimittaja
Uutistoimittaja
Avatar
 
Viestit: 279
Liittynyt: 30.04.2008, 02:47
Paikkakunta: Kerava
RS -hahmo: Low Mike

Paluu Old School uutistoimisto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa