18.1.2017 Dev Blog: Deadman Overhaul

Uutisia wanhan ajan RuneScapen aka Old School maailman kehityksestä.

Valvojat: Uutistoimittajat, Uutisvastaavat

18.1.2017 Dev Blog: Deadman Overhaul

ViestiKirjoittaja Low Mike » 23.01.2017, 16:54

Dev Blog: Deadman Overhaul

Kuva

Teemme suuria muutoksia Deadman Modeen. Vähemmän questaamista, enemmän tappamista!

Ja hei, ei enää sumua.

Kuva

Saa uhrisi expat

Ansaitse expaa uhrisi menettämän expan mukaan!

Deadman Moden perusluonteeseen kuuluu musertavan kuollettava ympäristö jossa joko tapat tai tulet tapetuksi. Olemme sattumoisin kuitenkin huomanneet pelaajien pysyttelevän turvassa ja hiljalleen kehittävän hahmoaan päästäkseen eteenpäin.

Haluamme rohkaista uskaliaampia pelaajia joilla on pokkaa yrittää saada tappoja. Täten, ensi kaudella tulet saamaan expaa saadessasi tappoja.

Saamasi expa pohjautuu uhrisi menettämän expan määrään. Tulet saamaan expa lampun joka tarjoilee 25% uhrisi korkeimman suojaamattoman taidon expasta. Lamppu lunastetaan uhrin pankkia ryövätessä ja sen antamat expat voidaan käyttää vain samaan taitoon josta expat vähennettiin.

Esimerkiksi jos tapat pelaajan jolla on 1,000,000 Fishing äxpeetä, saat 250,000 expan lampun kun avaat hänen pankkinsa. Kyseinen lamppu voidaan käyttää vain Fishingiin.

Kuva

Questin suorittaminen

Suorita questit ekalla viikolla hyötyäksesi niistä tai odota viikko kun ne suoriutuvat automaattisesti!

Deadman kausien esiintymistiheyden vuoksi samojen questien suorittaminen voi käydä hieman itseään toistavaksi.

Seuraavalla kaudella kaikki questit tulevat suoritetuiksi kaikilla pelaajilla viikko Deadman kauden alkamisen jälkeen. Sinulla on tällöin pääsy kaikkeen post-quest sisältöön pelissä, mutta et tule saamaan XP- tai esinepalkintoja questeista jotka suoriutuvat automaattisesti.

Mikäli et malta odottaa viikkoa päästäksesi Morytaniaan tai ehkäpä haluat Dragon Scimmyn käteesi aikaisemmin, niin sitten vain questeja tekemään ekalla viikolla. Silloin tulet saamaan kaikki tavalliset palkinnot, eli expat ja esineet.

Deadman Invitationaliin osallistuvat tulevat myös huomaamaan, että kaikki questit on tehty kun he kirjautuvat sisään sillä Invitational kestää vain viikon.

Kuva

Sisällön lukittaminen & poistaminen

Osa sisällöstä tulee olemaan lukittu aluksi ja osa sisällöstä poistetaan kokonaan.

Seuraavalla Deadman kaudella tulemme jälleen estämään pelaajien pääsyn Barrowsiin ja ancient spellbookin käytön ensimmäisen viikon ajan. Katsoimme että tällä oli positiivinen vaikutus viime kaudella tuoden tasapainoa pelimuotoon.

Estämme myös pääsyn lava dragoneille Deadman Modessa. Ne ovat olleet liiankin suuri hyöty osalle pelaajista ja loput pelaajista ovat antaneet äänensä kuulua joita olemme kuunnelleet ja jonka vuoksi sisältö on poistettu.

Kuva

Ei enää sumua

Sumu ei enää hiljalleen täytä karttaa Deadman Invitationalissa. Jee!

Sumu on aiheuttanut ongelmia Deadman Invissä. Tällä erää otamme toisenlaisen lähestymistavan käyttöön. Hiljalleen leviävän sumun sijaan poistamme pääsyn kartan eri kolkkiin kerta heitolla.

Pelaajia jotka ovat kielletyllä alueella varoitetaan, että jos he jatkavat oleskeluaan alueella, he kuolevat. Lähtölaskenta tulee näkymään ruudulla ja heille kerrotaan, mihin heidän tulisi siirtyä.

Mikäli pelaaja epäonnistuu evakuoimaan itsensä alueelta ennen kuin aika loppuu, hän kuolee. Jatkamme kartan kutistamista kunnes jäljellä on pieni, selkeä ja turvallinen alue pelata.

Finaalialue ei ole suljettu alue. Sitä reunustaa selkeästi merkitty ulkoreunus jonka läpi voit kulkuea vapaasti.

Uskomme että tämä lähestymistapa on helpompi tapa kertoa pelaajille missä he voivat/eivät voi olla. Lopputulos on kuitenkin sama: pelaajat pakotetaan pienelle finaalialueelle.

Käytämme Annakarlia Deadman Invin finaalialueena. Se on suosittu lopetussijainti ja voimme käyttää wildernessin tasoja ohjataksemme osallistujia oikeaan suuntaan.

Kuva

Viimeinen tunti beta

Tulemme käynnistämään Deadman Invin viimeisestä tunnista betan.

Kun 2,000 pelaajaa heitetään Deadman Inviin on hieman hankalaa tietää täsmälleen miten asiat sujuvat - siksi pyydämmekin sinua auttamaan ja varmistamaan että asiat menevät suunnitelmien mukaan viimeisen tunnin betassa.

Näin pelaajatkin näkevät miten asioiden tulisi edetä viimeisen tunnin alkaessa ja antaa meille tilaisuuden korjata esiintyviä ongelmia Invitationalia varten.

Betasta lisää tietoa myöhemmin.

Kuva

Keskustele tästä foorumilla.

Mods Archie, Ash, Ghost, Jed, John C, Kieren, Mat K, Maz, Merchant, Ronan, Roq, TomH, Weath & West
The Old School Team
Low Mike
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 537
Liittynyt: 30.04.2008, 01:47
Paikkakunta: Kerava
RS -hahmo: Low Mike
Klaani: Runepoli

Paluu Old School uutistoimisto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa